ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Българите се възползват от "черен петък", харчат стотици | ||||||
| ||||||
"Най-честите сигнали за нелоялни практики в Черния петък са свързани с увеличена предварително цена на отделни стоки, както и некоректно обявяване на самото намаление“, заяви председателят на Асоциацията Пейо Майорски. Според него през последните две години заради пандемията кампанията се изтегля малко по-напред във времето. Над 80% от българите, живеещи в градовете, възнамеряват да пазаруват на Черен петък, като над 70% от тях ще пазаруват в електронни магазини, показва проучване на АЗП. Сред най-популярните категории през тази година са дрехи, електроуреди, обувки, мобилни телефони. Над 500 лв. е планираният бюджет при над 20% от участниците в проучването. По отношение на бюджета, който възнамеряват да изразходват, 45% от потенциалните купувачи планират да похарчат до 200 лв., 30% възнамеряват да отделят между 200 и 500 лв., а 25% ще изхарчат над 500 лв. "Надяваме се от контролния орган КЗП да наблюдават пазара, за да се установи дали търговците дават коректно послание към потребителите, а не просто да вдигат цената непосредствено преди кампанията", подчерта Майорски. Черният петък е ден, в който всички хора се втурват по моловете, търговските центрове, пазарите и онлайн магазините. КЗП трябва да следи доколко намаленията в тях са реални или не. Много често се случва цените да бъдат дори обратното на намалени в деня на Черния петък, коментира Пейо Майорски. Търговците изкуствено надуват цените, защото очакват точно на този ден да има бум на клиенти. От своя страна хората, психологически са настроени за намаления и понякога дори не поглеждат етикетите и дали изобщо има разлика в цените. В Асоциацията за защита на потребителите вече има сигнали, че потребители са харесали вече предварително дрехи в магазини. Например артикул е струвал 100 лева преди акцията за Черен петък. В магазина вече има предварително обявено 50% намаление. Отивайки да пазаруват, клиентите виждат, че действително е намален. Но забележете: старата цена на продукта е била преправена на 200 лв., а оттам (-50%). Така реално стоката е струвала 100 лв., колкото и преди акцията за Черен петък. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Lidl отваря първия си магазин за нехранителни стоки
10:37 / 23.04.2024
Отлагат строежа на новия огромен мол на Сточна гара
13:07 / 23.04.2024
Връхлита ни мощна магнитна буря
15:35 / 23.04.2024
Глория катастрофира, отменя участия
16:47 / 24.04.2024
Посочиха най-търсените професии у нас в момента
10:41 / 23.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета