Тръжната комисия трябва да разгледа и оцени постъпилите предложения за изграждане на 34,4-километровия участък в 50-дневен срок.
Според министър Плевнелиев високият брой подадени оферти показва голямо доверие към начина, по който се провеждат процедурите и състезанията в Агенция "Пътната инфраструктура. Той отбеляза, че строежът на Лот 2 от магистрала "Марица" е специфичен с това, че се налага преместване на железопътни линии. Въпреки това нейното изпълнение е сравнително лесно и се надяваме, че наистина ще имаме една не много сложна магистрала и конкурентно състезание, каза още министър Плевнелиев.
Подадените предложения за участие в тръжната процедура са от следните фирми и консорциуми:
• "Кооператива Муратория Чементисти - Чи. Ем. Чи. Ди Равенна";
• "Терна" АД, Гърция";
• Консорциум "Рубау - Софстрой";
• Консорциум "Марица" 2;
• "Актор" АСД, Гърция;
• "Джей едн Пи - Авакс" С. А., Гърция
• Сдружение "Салваторе Матарезе АД - инж. Клаудио Салини Гранди Лавори" АД;
• Консорциум "Марица - СК 13 - Алпине";
• Обединение "Марица 2" ДЗЗД;
• Мапа Иншаат Ве Тиджарет А.Ш., Турция;
• ДЗЗД "Ингеар";
• "Пицароти ИПС - Лот 2" ДЗЗД ;
• Сдружение "Марица Хайлей";
• "ИСА 2000" ЕООД.
Прогнозният бюджет на проекта за допълнително проектиране и строителство на участъка Димитровград - Харманли е 105 млн. евро. Очакваното начало на строителните работи е юни - юли тази година, а очакваното завършване - през юни - юли 2013 г.
Лотът е разделен на три подучастъка. По трасето на първия от тях се предвижва изграждането на четири пътни надлеза и шест селскостопански подлеза. Ще бъде изпълнен проектираният пътен възел "Димитровград". В него се предвижда изместване на жп линията "Русе - Подкова".
Изграждането на два паркинга предвижда проекта за втория подучастък на ЛОТ 2. Осем са големите съоръжения по трасето - четири селскостопански подлеза и четири надлеза.
Два големи пътни възела - "Симеоновград" и "Харманли" ще бъдат построени по трасето на третия подучастък. Ще бъдат изпълнени още два надлеза, три подлеза и мост над река Харманлийска.
Още преди започването на строителството от изпълнителя ще бъдат поставени шумозащитни прегради между магистралата и населените места. Ще бъдат изпълнени и крайпътни канавки, отводнителни водостоци и утаителни канали.
В техническия проект на автомагистралата са предвидени и проходи за различни видове животни в зависимост от спецификите на местообитанията в участъците със значително биологично разнообразие.