Предвижда се поетапно въвеждане на целодневно обучение до седми клас, което ще открие нови работни места за учители. Това заяви министърът на образованието Сергей Игнатов.
Дори в тази криза правителството гласува до трети клас да финансира целодневното обучение, припомни той. Според него България ще става все по-богата и новият Закон за предучилищно и училищно образование ще заложи тази форма на обучение до седми клас.
Средищните училища ще бъдат на подобен режим, съобщи Игнатов. "През януари влязоха 520 млн. лв. европейски средства и огромен ресурс от тях са предвидени именно за целодневната организация на обучението. Така ще бъде намалено отпадането на деца от системата на образование. При 800 000 ученици годишно отпадат между 10-11 000. Не знам обаче дали те в действителност спират образованието си, тъй като много деца следват родителите си, които са емигранти", допълни министърът.
"Дисциплината е проблем на всяко училище и затова ще създадем екип за подкрепа на проблемните деца, в който ще влязат психолог и родителите на детето. Ако те не дадат резултат ще се тръгне към наказанията - забележка, преместване в друга паралелка или училище или преминаване на самостоятелен режим за обучение".
Във връзка с отпадането на ограниченията за издаваните учебници Игнатов коментира, че където има високо ниво на образование, няма ограничения в издаването на помагала. В Гърция например има един учебник по предмет, а нивото на образованост е изключително ниско. За сметка на това в Австрия само по математика има 21 учебника. Това създава възможност за творчество, интерпретации и полет на мисълта, убеден е Игнатов.
Източник: БНТ








ина ина
на 12.05.2012 г.
Съгласна с това, че не трябва да се обременяват децата с толкова дълъг престой в училище. Дори само сегашното полудневно обучение ги обременява достатъчно - те са напрегнати, обездвижени, фрустрирани от многото материя и липса на почивка. Родителите най-малкото трябва да имат избор дали да пращат децата си на занималня, а не просто да бъдат задължавани. Това пречи на възможността децата да се развиват като индивидуалности, да имат лично пространство, нарушава и правата на родителите да правят избор по отношение на възпитанието на децата си. Държавата не може да иззема функциите им чрез груба административна принуда. Същото касае и въвеждането на задължително предучилищното обучение от 4-годишна възраст. Подобни мерки обезличават и родителите, и децата и изискват решително противопоставяне.
Veneta Slavcheva
на 24.02.2012 г.
Не бе хора,истината е друга! Пак се започва всичко отзад напред! Да се създадат привлекателни условия за децата,да убедят родителите,че това е правилната форма на обучение и ние сами ще ги запишем,дори ще доплатим ако трябва. Но думата "задължително" не може да се употребява,никой и нищо не може да задължи родителя да направи компромис по отношение на детето си!
irinirena
на 16.02.2012 г.
.Едно от нещата което не е отречено по времето на тоталитаризма е образованието което получавахме.Бяхме на второ място по интелигентност!Нямаше неграмотни!Беше задължително да завършиш 8 клас.Това трябва да направят управляващите!Не съм съгласна с целодневното обучение,то не води до нищо добро!През 1978 беше въведено нещо подобно,но една година по-късно беше премахнато!Не мога да разбера тези които го предлагат,да ли се поставят на мястото на децата!
Zlatiela Vasileva
на 15.02.2012 г.
Когато бях в 1-ви клас и двамата ми родители работеха, а аз бях инструктирана, да се прибирам веднага след училище и да си стоя вкъщи до 17,00ч., докато те не се приберат и не получа разрешение да изяза. Наистина сега времената са други, но нали вече има някой, който води и взима децата. Значи въпросът остава един: Защо да не може детето да остане само вкъщи? Нека родителите си отговорят сами.
Zlatiela Vasileva
на 15.02.2012 г.
Когато бях в 1-ви клас и двамата ми родители работеха, а аз бях инструктирана, да се прибирам веднага след училище и да си стоя вкъщи до 17,00ч., докато те не се приберат и не получа разрешение да изяза. Наистина сега времената са други, но нали вече има някой, който води и взима децат. Значи въпросът остава един: Защо да не може детето да остане само вкъщи? Нека родителите си отговорят сами.
Живея в Пловдив
на 14.02.2012 г.
Само промени и промени и промени. То няма условия децата да учат половин ден, а сега да нощуват в училището. Най-добрата среда за децата е дома и домашната обстановка и комфорт. Да ги направят целодневно до ХІІ-ти клас, ама денонощно - на общежитие. Аз съм против такива експерименти с нашите деца. Стига вече опитни зайчета и проба-грешка. Искам моето дете да се прибира в къщи на топло и да учи спокойно и да стане личност, не да кисни в училище цял ден и да се притеснява и да имиа дискомфорт - нито може да си полегне да си почине, нито да се преубуи ако е мокър, нито да се изкъпе или да отдели цялото си внимание за учене. Има компютър има ТВ има учебници има легло има самостоятелност. БАСТААААААА ВЕЧЕЕЕЕЕ .... оставете децата на мира!!!!
Анонимен
на 14.02.2012 г.
А кога ще стане въпрос за учебниците?
Красимира Йосифова
на 14.02.2012 г.
да свикват от 7-годишни на 9-часов работен ден??? деца са....има време за всичко
Zornitsa Panayotova
на 14.02.2012 г.
Подкрепям! Една разнообразна програма от обучение, много спортни занимания, кръжоци, разходки из природата, занимателни игри е в пъти по-добро от безцелното и безконтролно шляеене по улиците, висенето пред компютрите, докато родителите са на работа!
Tanya Branko
на 14.02.2012 г.
Много добра идея,но нека все пак е по желание на самото дете!
Veneta Slavcheva
на 14.02.2012 г.
Това добре , но ние например сме изправени пред следния проблем : Дъщеря ми на есен е първокласничка и ни предлагат точно такава целодневна форма на обучение .Нашето училище обаче няма стол за храна. Е , питам аз - това малко дете цял ден на сандвичи ли ще кара ?! Това ли им е здравословното хранене , за което гърмят навсякъде ?! След като всички училища нямат възможност да разкрият стол , не би трябвало тази форма на обучение да е задължителна . Иначе е хубаво като идея , особено за работещите родители . Но нека все пак родителите да имат право на избор. Иначе се превръща наистина единствено и само в разкриване на нови работни места за учителите !
Veneta Slavcheva
на 14.02.2012 г.
Това добре , но ние например сме изправени пред следния проблем : Дъщеря ми на есен е първокласничка и ни предлагат точно такава целодневна форма на обучение .Нашето училище обаче няма стол за храна. Е , питам аз - това малко дете цял ден на сандвичи ли ще кара ?! Това ли им е здравословното хранене , за което гърмят навсякъде ?! След като всички училища нямат възможност да разкрият стол , не би трябвало тази форма на обучение да е задължителна . Иначе е хубаво като идея , особено за работещите родители . Но нека все пак родителите да имат право на избор. Иначе се превръща наистина единствено и само в разкриване на нови работни места за учителите !
Красимира Йосифова
на 14.02.2012 г.
а някой пита ли родителите дали искат????????????????? чии са все пак тези деца?? тези хора забравиха ли какво детство имаха те и какво предвиждат за децата си???? Мили боже,щели да се открият работни места....." пази боже сляпо да прогледне"
Анонимен
на 14.02.2012 г.
Поредно решение ,което се обезсмисля от факта ,че в много училища се учи на 2 смени и технически е невъзможно целодневно обучение. А и защо децата трябва да са ангажирани повече от 5-6 часа ,което е равно на труд повече от 8 часа за възрастни. Докога ще се правят експерименти ,които закопаха селско стопанство ,промишленост ,здравеопазване сега и образование. Смисълът на т.н. реформа е да се учи до 10 клас и да се лишават поколенията от правото да продължат в университети.Манго .
Теодора Ангелова
на 14.02.2012 г.
браво!
Иванка Ишева
на 14.02.2012 г.
Щом редовните ученици са с такъв правопис, не искам да си помислям за останалите... Колкото до предложението, мисля че не е нужно да се открива топлата вода, а е достатъчно да се приложи един работещ модел в почти цяла Европа.
Здравка Николова
на 14.02.2012 г.
Сегашните ученици трудно вече могат да се обуздаят ,...трагедия е това младо поколение! Но дано това помогне да се вкарат в релси поне малко!.... макар ,че дълбоко се съмнявам !
Boqnka Toncheva
на 14.02.2012 г.
мисля,че това решение е закъсняло!,но пробвайте!
Emil Karamfilov
на 14.02.2012 г.
и после някой друг им е виновен на учениците що не са в час нали кът онова изнесли са го на носилка щот било пияно още от толкова малък кой му е дал да пие алкохол и да пуши бе
Emil Karamfilov
на 14.02.2012 г.
адаш днешно време кой ходи на училище ти да си видял повече от 4-ри човека в класната стая всеки ден ние сме били толкова и са на пускали че не можело с толкова да преподават или стояхме ей така в час аз съм бил един редовен ученик а другите бяха в близкото заведение или кръчма и играеха покер с стотинки щот съм ги виждал с учите си
Daniela Dieva 2
на 14.02.2012 г.
добре, ама поне да ги пускаха подготвени, а не да се приберат децата в 18 часа и тепърва да учат, както се случва редовно...
Marin Dandarow
на 14.02.2012 г.
из цяла Европа е така, време беше
Emil Karamfilov
на 14.02.2012 г.
цял ден ще учат хахаха некави днешно време сте едни лигльовци раглежани и тъпи същества
Gergana Dimova 1
на 14.02.2012 г.
а ся де?!
Евгени Богданов
на 14.02.2012 г.
глупости,и пак глупости,и само глупости :X
Emil Petrov
на 14.02.2012 г.
Що не вземат децата направо от родителите им и да се свърши? Да няма семейство и да няма нормални хора вече - всички ще полудеем и да се свършва по-бързо.
emil
на 14.02.2012 г.
Абе малко в повече ми идва това целодневно обучение. За класовете до 3ти е ок. Това предполагам е полезно и на повечето родители, които са на работа и детето трябва по някакъв начин да се прибере само и да стои само вкъщи. Обаче до 7ми клас ми се струва безумие. Все пак самоподготовката като възпитателен елемент също трябва да се има предвид. Освен това е редно детето да има време да развие и собствени интереси, които не са пряко свързани с учебната дейност (танци, спорт, хоби и др. от този сорт). Разбирам, че борят проблема с проблемните деца (и може би с проблемните родители), но да се прави задължително за всички е пресилено. Нека го има като опция. Нека дори училището по някакъв начин да може да решава за кои ученици е задължително (или препоръчително) да са в тази форма на обучение. Но да е задължително за всички за мен е тъпо.
Mariq Nikolova
на 14.02.2012 г.
Точно за това се учи на 2 смени,защото няма достатъчно място за всички.
Анонимен
на 14.02.2012 г.
И как ще се получи? Там където се учи на две смени?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!