След като Plovdiv24.bg ви информира за създаването на фейсбук група в подкрепа на Катя Лерца, днес публикуваме пост на брата на осъдената на две години и четири месеца затвор: "Катя Лерца е моя сестра и аз се гордея с това. Защото тя е прекрасен човек. Тя е естествена, неподправена, добросърдечна, дружелюбна, грижовна, отговорна, толерантна. Някои хора я наричат "убийца". Само че тези някои, в това число и журналисти, нека погледнат в български тълковен речник и прочетат тълкуването на думата "убиец".
Там е написано: "убиец" - "Човек, който с поведението си е причинил смърт на друг човек". Какво е било поведението на Катя в трагичната ситуация във фаталния ден 13 май? Поведението на Катя е било съвсем адекватно, реакцията й е била съвсем точна. А именно: предприела е преминаване от крайна лява в средна лента на пътното платно, за да избегне сблъсъка с внезапно набилия спирачки автомобил. За да спаси живота на приятелката си, която е пътувала с нея, за да спаси живота на водача на автомобила пред нея, за да спаси собствения си живот.
Как би могла Катя да предположи. че там в средна лента на трилентов булевард би могъл внезапно да се появи човек? А това да улови процеса на неговото появяване /да го види/ е било невъзможно, понеже е нямала видимост поради спрения вдясно за проверка камион. Сигурен съм, че ако Катя бе доловила внезапното появяване на човек там, където не би могло да се очаква, нейната реакция би била друга. Катя Лерца не е убиец! Както вече споменах, поведението и действията й по време на инцидента са били съвсем адекватни и правилни.
Нека се замислят тези, които винят Катя, каква маневра биха предприели в дадената ситуация, нямаше ли реакцията им да е същата. Законът не забранява преминаване от крайна лява в средна лента на трилентов булевард. Правилникът за стопиране на МПС за проверка не разрешава на пътния полицай по време на стопиране да се подвизава в средна лента на пътното платно. Има инструкции на КАТ, ясно регламентиращи начина за стопиране на МПС. Тези инструкции и правила не са спазени от загиналия полицай. Той е постъпил неразумно и непрофесионално. Със своето действие е допринесъл за смъртта си. Да, трагедията е голяма. Но това е трагедия не само за семейството на загиналия, моите съболезнования към близките му.
Това е трагедия и за Катя и за нейното семейство. Защото животът на Катя се промени, тя е разпознавана и сочена с пръст, съдена за нещо, за което няма вина, унижавана, децата й са унижавани. Голяма част от обществото си създаде негативно мнение за Катя Лерца, за което са виновни медиите, които едностранно и некомпетентно отразяваха събитията. Бих помолил журналистите да проявяват безпристрастност и професионализъм в работата си. Надявам се следващото решение на съда да не бъде продиктувано отново от обществения натиск. Мисля си за деня, в който тези, които винят Катя, ще се осъзнаят. Благодаря на всички, които подкрепят Катя! Тази подкрепа е важна за нея. Подкрепям те, Кате!!!"
Проговори братът на Катя Лерца! Това е неговата теория!
© Plovdiv24.bg








Valjan
на 23.02.2018 г.
Със сто километра,42 м.идеален спирачен път,за 3 секунди изминаваш 100м.Или ако беше карала с 50кл.това нямаше да се случи.И била в лява лента с незнам колко сто и косур километра щото удара е със сто кл. и не могла да спре.Тук става въпрос за умисъл и причиняване на смърт да ама не жалко.
Немезис
на 25.01.2018 г.
к-***ата е убиец! Със 100 км.по булеварда е много отговорно. Смърт за нея!
Пловдивчанин_
на 24.01.2018 г.
Разбрахме какво е тълкуването на думата"убиец"....Питам как се тълкува човек който съзнателно с действия застрашава собственото си здраве и живот? Не за първи път заставам на страната на Лерца.Не защото я оправдавам......а защото вината не е само нейна.Монетата има две страни....Полицая е виновен повече и от ней!Вероятно не само на мен се е случвало да бъда свидетел на прескачащ през платната катаджия,стремящ се да достигне до заветните думи"И сега какво правим?!..Знаете ли защо ви спрях ...без това...без онова....ако поразгледам ще изкочат още неща...."
пенчо велев 1
на 24.01.2018 г.
такива нарушения трябва да се третират от наказателния кодекс като ,,опит за предумишлено убийство'".ЗАДЪЛЖИТЕЛНО>
wladko 1
на 24.01.2018 г.
Вижте броя на коментарите !!!Защо още ни занимавате с тая пачавра,разбира се,че на никой не му се лежи и за това впрегнаха всичко-групи,трупи,брат,сват,това се случва само в една издънена отдавна държава!!!Да си убиец и да искаш да се разхождаш като всички останали,че и да правиш допълнителни гафове-безценно!!!Мястото ти е за много повече време ей там на вятъра-гад мръсна и нагла !!!!
lendul
на 24.01.2018 г.
Имам и въпрос-с какво право лерците вкарват в групата приятели във фейса без те да знаят??
Hristo Grozev
на 24.01.2018 г.
Това е трагедия за двете семейства. Няма смисъл от мерене на думите и съпоставяне с това, дали е права или полицая е прав. Жалко.......
Батэ Бойко
на 24.01.2018 г.
Ами как няма да набие спирачки и как няма да застраши собствения си и живота на приятелката си като е летяла! Когато летиш със 100 и някой пред теб намали така става особенно ако си загубена патка. Този полицай ако беше решил нея да стопира най-вероятно сега пак нямаше да е между живите.
Мария Начева 1
на 24.01.2018 г.
Наглост и безочие ! Чак фейсбук група направили в нейна подкрепа рџ?… СМЯХ !!!
кънчо кръстев
на 24.01.2018 г.
Тя едва ли не е ГЕРОЙ според брат и,а пък някой я обвиняват в убийца.Ами убийца е ,ами каква друга.И как и изчислиха с 99 км.ч.незнам.
Уди алън
на 24.01.2018 г.
тази г-жа лерца е убиец. Брат и не пада по долу, а според мен е съучастник след изказването и. Г-жата е карала с 50 км/h над огранничението. Полицая не е отишъл нито на мол нито на купон а е изпратен да въдворява ред на пътя. В случая със собстения живот е гарантирал да не се случи много по лош инцидент. На многознайковците за броя на лентите на пътя ТОГАВА мога да спомена едно. от страната на ЛАУТА беше затворена едната поради това да се обособи паркинг на посетителите на МЕРОПРИЯТИЕТО. За да запзи живота си остави ДВЕ ДЕЦА СИРАЦИ. Интересувала ли се е как те живеят, от какво имат нужда. Признавала фактите а не вина. Вина ли? Каква Вина? какво като карала с 50 км повече в час, важното е музиката да свири, да не се блъсне в камиона , да вземе нещо за любимия си син на 19 години безработе. Това е възпитание? на 19 да оставиш сина си безработен - АБСОЛЮТНО БЕЗХАБЕРИЕ И НИКАКВО ВЪЗПИТАНИЕ. Имала син на 5 години, с такава майка СОЦИАЛНИТЕ ДА ГО ВЗЕМАТ ДА СЕ ОТГЛЕДА ПРАВИЛНО, А НЕ ПОРЕДНИЯ ХРАНТУТНИК НА ДЪРЖАВАТА. Била Отговорна ? Отговорност е да убиеш или да има както тя казва инцидент и да управляваш МПС без документ - НАГЛОСТ ! Това ли учи децата си? Закона е само неин, следствието е един ХРАНТУТНИК НА МАМАМ ДЕТЕТО - БЕЗРАБОТНИЯ. Била направила маневра , за да запази собствения си живот, припятелеката си и шофьора пред нея? Ало, лерца, брата на лерца със 100 когато караш как опазваш живота си? За тази ако мога да спомена наименованието дама в ЗАТВОРА, за назиданине и възмездие.
Чопър
на 24.01.2018 г.
"убиец" - "Човек, който с поведението си е причинил смърт на друг човек"! Ами адекватно е карала с 99 км/ч в населено място където ограничението е 50.Това и поведение на пътя не е за сефте ,защото сестра му адекватно е имала и други нарушение за превишена скорост.И адекватно след,като се е случило това събитие в което тя е ПРИЧИНАЛА смърт...вместо да се покрие,разкае...адекватно продължава да си шофира все едно нищо не се е случило и демонстрира,че не и пука.Тя е над нещата!Изобщо не оценява какво е причинила и защо се е стигнало до там.Редно е тази адекватност да се излежи на топло и спокойно място около Сливен!
bas1
на 24.01.2018 г.
Тя е УБИЕЦ.
benitoraikova
на 24.01.2018 г.
Към братът на Лерца: Абсолютно неадекнатни действия от нейна страна.Абсолютно неспазване на правилата за движение.Арогантно поведение с този автомобил на пътя, което е доказвала неведнъж.
DDZ
на 24.01.2018 г.
Случая Лерца е показателен за масовия шофьор в България. Показателен за неадекватните закони и институции. Оправданията на подобни действия, с действията на полицая, са показател за умствения упадък на българина. 50км/ч е ограничение, именно заради внезапно появяващи се баби, деца, мотористи или полицай и в случая, няма и не може да има оправдания.
Цветан Николов 2
на 24.01.2018 г.
Няма как да седиш под дървото но сянка и да изпълняваш служебните си задължения (или поне , не в този случай).
aahasfer
на 24.01.2018 г.
Движението на МПС в градски условия се извършва със скорост от 50км/ч!Още на границата при влизане на територията на България има табела! Това,че пацавурата кара с повече,е прави нарушител,а в случая имаме умишлено убийство!Да,точно,УБИЙСТВО,и то умишлено - тя НАРОЧНО е карала с такава скорост! И всички боклуци,обявили се в нейна подкрепа,им пожелавам да са на мястото на семейството на загиналия полицай!
DDZ
на 24.01.2018 г.
Предлагам, провинилите се шофьори да се разстрелват директно на пътя, така ще се спести ресурс от камери, модернизации и т.н. Също така, ако не сте способни да видите полицая пред себе си във вашата собствена лента от поне 100 метра и съответно сте неадекватни или недостатъчно бързи да реагирате при вида му и да избегнете подобно препятствие, най-вероятно се движите с твърде голяма скорост за късия ви ум или колата ви няма волан.
Чиста Енергия
на 24.01.2018 г.
Нещата никога не са прости. Блъснала ли е човек. Да. Мъртъв ли е този човек? Да. Значи имаме непредумишлено убийство. Затова и наказанието е толкова малко. Ако не беше карала с 99 най-вероятно нямаше да се случи произшествие. И на мен ми се е случвало полицай да ми изкочи така. Появява се от нищото пред мен в средна лента и го гледам, че маха на колата зад мен в най-лява лента. Панирах се, но намалих и чак като подминах си казах, че като едното нищо можех да го бутна. Не може да се появяват така от нищото. В САЩ полицаите не махат и не скачат. Погват те с колата със сирена и лампа, застигат те и ти сам си спираш. После те глобяват по всички правила. В Европа полицаите се обозначават с конуси като спрат и се пазят. А глоби налагат само с камери от години. Значи е време и нашата държава да стане по-модерна.
Nikolai4otoo
на 24.01.2018 г.
Гери Трифонова, знаеш ли къде се извършва пресичането? Явно нямаш свидетелство за управление, защото ако имаш говори лошо за теб - скъсай го! Ако нямаш. прочети закона Чл. 113. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) При пресичане на платното за движение пешеходците са длъжни да преминават по пешеходните пътеки при спазване на следните правила: 1. преди да навлязат на платното за движение, да се съобразят с разстоянията до приближаващите се пътни превозни средства и с тяхната скорост на движение; 2. да не удължават ненужно пътя и времето за пресичане, както и да не спират без необходимост на платното за движение; 3. да спазват светлинните сигнали и сигналите на регулировчика; 4. да не преминават през ограждения от парапети или вериги. (2) Извън населените места и по двулентовите двупосочни пътища в населените места, когато в близост до пешеходците няма пешеходна пътека, те могат да пресичат платното за движение и извън определените за това места, като при това спазват правилата по ал. 1, т. 1, 2 и 4. И без повече махленски глупости, защото ако мислите така, вие сте убиец и самоубиец, да пресичате където ви хрумне и да учите децата си на същото... За това се стигна до тук!
Сергей Пройчев
на 24.01.2018 г.
Наглостта е безгранична.Тя кака е добра жена само си джитка със 100км ч в града ама така правят всички каки с джипове.Той даже не осъзнава какво е направила-спасила е живота на приятелката си и е завила надясно.Не е така-ако се случи първо караш с 50 после скачаш на кучките и ако удариш предната кола-няма нищо има малко смачкани ламарини и напсувани кифли.Когато караш със 100 в града и това е постоянно-всичко ще ти става много бързо-я изскочило детенце,я пресичаща бабичка дето не вижда и не чува ,я полицай дето спира друга кифла преди тебе,дето пак кара със 100 в града.
Gerry Trifonova 1
на 24.01.2018 г.
А , ако пресичаше група деца ? А , ако там беше Вашето дете ?
DDZ
на 24.01.2018 г.
Пълно е с Лерци. Много се навъдиха, адски много. Всеки ден, някой лети по тоя булевард със 100км/ч. Има тъпаци и с повече летят. Да минеш на червено, неправилен ляв завой, еднопосочна улица, отнемане на предимство, всекидневие. Да, много зависи от нас, като шофьори, но мен лично ми липсва, че няма контрол и Лерците се множат ли, множат......останалото сеир. И забележете, колко неща се промениха, откакто този инцидент, и колко още хора трябва да загинат, за да може, някой изключително умен управник да се сети, че не може да продължава така и трябва елементарен ред.......тогава няма да има за какво да пишем тука коментари.
Nikolai4otoo
на 24.01.2018 г.
Закона е ясен и точен! Какво излиза и какво не излиза, има си нарушения и съответните санкции! Този, който не е правил никога нарушение, нека пръв хвърли камък! Законът е категоричен: Превишена скорост: *В населено място: 10 км/ч - 20 лв; от 11 до 20 км/ч - 50 лв; от 21 до 30 км/ч - 100 лв; от 31 до 40 км/ч - 200 лв; превишаване над 40 км/ч - 300 лв; превишаване над 50 км/ч - 350 лв; /всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв./ Никъде не пише, че ако караш с 99 си убиец! Има си съответната глоба и тя е превишаване над 40 км/ч - 300 лв. За да бъде спрян автомобил за проверка от органите на реда: Изисквания за спиране на МПС За да бъда правомерно спрян от пътните полицаи те трябва: Да застанат срещу движението върху пътното платно, непосредствено до банкета или бордюра. Да подават сигнал със стоп-палка, възможно е и с ръка, а през нощта да описват полукръг с червена светлина. Сигнал за спиране може да бъде подаден и от движещ се полицейски автомобил или мотоциклет. Чл. 114. На пешеходците е забранено: 1. да навлизат внезапно на платното за движение; 2. да пресичат платното за движение при ограничена видимост; Както виждаме, закона е категоричен и никак не е в полза на полицая, колкото и да не ви се вярва и да не ви харесва! Както никой не нарича полицая самоубиец, не раздавайте и вие такива категории! Тук не съдим за характера на човек, нито я познаваме, да казваме че е нагла, нито сме хората, които решават! Има закони, факти, свидетели, съд, прокуратура, нека мислим трезво!!! Не пишете глупости, защото приличате на някакви жени на пазара, където се самонавиват за нещо! Спрете с тъпите и некомпетентни примери и коментари, защото е смешно и издава само простотия!
Mariyan Stoilov 2
на 24.01.2018 г.
Убиец е всяко същество на земята,отнело живота на друго независимо по какви причини и обстоятелства.Дори и да не е искала умишлено,факт е че го е направила.Както тя така и убитият си има семейство,което няма да си го върне но чака поне справедливо наказание и възмездие.
Агоп Дудикян
на 24.01.2018 г.
Добрият човек не шофира с превишена скорост, а именно 100км/ч при разрешени 50-60км/ч в градски условия ... братът не мисли какви глупости дрънка!
Тодор Пиронков
на 24.01.2018 г.
Ако не беше купувала шофьорските права щеше да знае правилника и с колко се кара в населена част нямаше да се стигне до този инцедент. Тя мисли като е с джип всички пътища са нейни. То бива бива а чак такава наглост от страна на брат и сестра не бива. Убила човек и се разхожда по пътищата без права. Каква наглост каква простотия. Присъдата и е малко. Трябваше поне 10 годинки да кара без книжка в Сливенския хотел /затвор/но няма правосъдие.
DDZ
на 24.01.2018 г.
Баси Nikolai4otoo, то излиза, че тя си правила кефа със 100км/ч по булеварда, разбираш ли, и внезапно излиза един полицай да и го развали, та се наложило да го блъсне. Над 100 км/ч в града си умишлен убиец, жертвата е въпрос на време.
Благовест Цветилов 2
на 24.01.2018 г.
Абе ей , изтръпняк !!!!! Ако беше карала с 50км/ч , както е по закон и каквото е ограничението , нямаше да се стигне до там ! Недей пиши глупости , че той не е спазил инструкция , защото тя не е спазила закона, с което е виновна за смъртта на полицая ! И ДА !!! УБИЙЦА Е !!!!! Защо 1 месец след УБИЙСТВОТО , тая шибан@ овц@ продължава да кара автомобил ?! Това не е ли супер наглост бе , кретен !!!! Отговорна била .... дрън-дрън та пляс ! Ако е отговорна ще спазва закона , ако е отговорна и всички думи , които си написал за нея , зашо след като УБИВА полицай продължава да кара бе ?! 2 години са й малко !!!! Да изгния в затвора , боклук@ мръсен !!!!
Бойко Трифонов
на 24.01.2018 г.
"убиец" - "Човек, който с поведението си е причинил смърт на друг човек". Тя не е ли причинила смърт на друг човек ?
Nikolai4otoo
на 24.01.2018 г.
Ако имам желанието, да се самоубия и се набутам в гумите на кола или в колелата на влак, ще съдят ли шофьора??? Подкрепям тази жена, защото не е убила умишлено полицая, които е нарушил както правилника, така и правилата за спиране на МПС, но и е пропуснал личната си безопасност! Като, когато си на строеж си слагаш предпазен колан на работа на високо, ако паднеш и си инструктиран, само си носиш отговорност, а не предприемача, че е направил висока сграда! Няма нищо нагло в думите на брат и! Адвоката и е много прав, а именно, че полицая не и дал възможност за реакция, като добавим и нарушенията от негова страна... https://youtu.be/PIEoBJmQ3DY Тези, които нямат свидетелство за управление на МПС, не ме разбират, а тези които имат.... колеги, всеки от може да е на нейното място!!! Нека не я съдим! Има си съд!
Plamen Petkov 10
на 24.01.2018 г.
Не е карала бързо.Бавно е летяла.
rpg
на 24.01.2018 г.
Добре, решил е полицая да я спре заради малоумното шофиране, ако не беше полицая а бяха изскочили на платното някакви деца/все пак има организирано мероприятие/?
gogobyte
на 24.01.2018 г.
Каква наглост каква безочливост немога да повярвам... ако беше карала нормално нямаше да се стигне до това. Всеки който кара в превишена скорост, пиян или дрогиран както и със неизправоно МПС и предизвика инцидент трябва да се води предумишлено убийство! Доколкото знам там има и пешеходна пътека. Ами ако беше пресичало дете и то ли щеше да в виновно че е изкочило на пешеходната пътека? На този булевард трябва да има камери за скорост. Редовно ми се налага да пресичам на технополис и познайте дали това е възможно!
rpg
на 24.01.2018 г.
Всеки може да си развива теории, толкова ли не видя че другите карат по-бавно, за което има някаква причина а се прави на състезател? След седмица пак я хванаха да шофира без свидетелство! Било трагедия за семейството, а за другото семейство празник ли е?
Peter Demirov
на 24.01.2018 г.
Не усещате ли,че се появява нов прецедент?От сега нататък,можем да ползваме мярката "лерца" в доста ситуации.Колата е карала със скорост 0.8 лерци,примерно или наглостта му премина 1.5 лерца.
baionzi
на 24.01.2018 г.
абе вие цялото семейство много нагли бе? никаква вина не чувствате , толкова ли сте безчувствени ? ми нека някой джип мине през всички вас , пък дано почувствате нещо, а? егатии тапирите дебелокожи.
dedoniko
на 24.01.2018 г.
Ако беше карала с нормална за града скорост, щеше да го види и най-малкото да реагира да го избегне, или да спре.
Georgi Dimitrov 21
на 24.01.2018 г.
Към въпросния господин.Ами ако беше дете изскочило вместо полицая какво то ще е виновно.Щото само тука изпреварваме от дясно.Щото ако беше такава каквато я описват не мисля че щеше да кара със 100 и то в града.Аи в правилника не мисля че има маневра заобикаляне отдясно с сто.Тъй че айде спрете с глупостите.А и като е толкова грижовна и добра що кара без книжка след време.
Todor Toshev 1
на 24.01.2018 г.
нищо друго не ми идва на ума освен думите "НАГЛОСТ ДО БЕЗУМИЕ" ,сега остава да и намалят и присъдата на следващата инстанция !
zodia ROCK
на 24.01.2018 г.
Лерцовия брат е същото нагло и тъпо парче като сестра си. Каква отговорност може да търсиш у няква, която прелита покрай градски парк с 100 км. в час!?!? Каква отговорност и добросърдечност може да намериш при няква, която след такова убийство продължава да шофира и да се забавлява все едно нищо не е станало?!?! Каква толерантност при няква, която си се представя като властелин на пътищата и цар над закона и правилата!?!?! Брата спокойно можеше да напише, че Катя е нагла, неумна, безотговорна и т.н. За естествена няма какво да го коментираме - то всяка крава и овца е естествена - сере, яде, размножава се и по всяко време мучи или блее, не виждам някакво качество в това да си естествен примат.
DDZ
на 24.01.2018 г.
" съдена за нещо, за което няма вина" - кой кара с 100 в града? аз или сестра ти. Закона трябва да се измени така, че да третира автоматично като убийци, всички които карат така, без да се чака да се стига до фатален инцидент. Кой не спазва дистанция? Кой няма спирачен път? Кой я кара тая кола изобщо? Аз или Лерца. Как така не е видяла полицая, сляпа ли е? Каква е причината да е карала с 100 км/ч? При тази скорост, колко е времето за реакция? Чист случай на наглост, при която някой си мислят, че могат да си карат с колкото си искат където си искат...... Но самата Лерца, не е проблема, тя е символ на много хора с подобно поведение, лошото е, че отговорността за възпитанието на шофьорите в България е в лицето на държавата и КАТ, а от там няма грам контрол......Лерца е от така наречената порода невъзпитани шофьори, които много се навъдиха навсякъде след мутренските времена и с правилните връзки, много нарушения са просто смях. Всеки ден, всеки един от нас се разминава поне със 100 Лерци, които си мислят, че са над нещата и само Бог и късмета ни ни пази.
Stela Dimitrova 2
на 24.01.2018 г.
Ами тыа ксыбаво е преминала в средна лента,ама ако не бесхе карала сас 100 км в цхас цховека мойесхе да е йив.така цхе това е прави ыбиица
Aleksandar Radonov
на 24.01.2018 г.
ба*ти нагляра.
минавам оттук
на 24.01.2018 г.
Била адекватно реагирала при надвишена скорост в населено място. А това, че нарушението е основната причина за необходимост от "адекватна" реакция? Аман от търчи-лъжи! Друг е въпросът, че като я тикнат в дранголника, ще се стъжни животът на нейния брат, тъй като именно той ще поеме тежестта върху себе си да се грижи за нейните деца. Така предполагам. И от това обстоятелство излизат неговите вопли.
Elestar
на 24.01.2018 г.
Е , какво очаквате да каже брат - за сестра си :D Защо няма изявление на приятелката , с която е пътувала във фаталния ден. Единственно нещо , което би смекчило поне малко присъдата и трябва да бъде факта , че останала на местопрестъплението и не избягала , макар че погледнато от друга страна това е показател , че тя знае че и ще се размине минално. Дали полиция е виновен или не - аз съм склонен към неговата невинност , защото как се спира според вас автомобил на висока скорост. "Как би могла Катя да предположи. че там в средна лента на трилентов булевард би могъл внезапно да се появи човек?" - по същата аналогия " Как да предположим че вървейки си по тротоара ще ти падне цвете/климатик на главата?" Според мен трябва да затворят автошколата , която е дала книжка и на двамата." В града трябва да се кара с повишение внимание и със скорост позволяваща ти да спреш с минимален спирачен път" мене така ме учеха. Мене са ме блъскали с 60 км. и да ви кажа съм жив и здрав. Град и фестивал , се чудя как така на нямоло деца или хора пресичащи деца, а ония аджеба си задава въпроса как средна лента щяло има хора. Оная поне опта ли се да разбере защото колата пред нея набива спирачки, а да при високата скорост и без видимост , аз какво да сторя. Тъпо е също че КАТ не предприеха нищо , защото от техните действия излиза че полиция е разходен материал. Айде съвземете се бе майна , то ако една мома ви гази с джипа , представете си ако мангалите изкочат с техните каруци. Тук е ясно, че дадения индивид трябва да лежи поне 10 години без право на помилване , да мислила когато е карала с "ниската" скорост за да отиде с няколко секудни по-бързо в мола. Виновна е по-всички параграфи , но ми странно защо съда отрича, нещо което много повече от 100% доказано, няма и една малка частица доказваща , че е невинна :) Айде най-накрая да покажат , че закона за всички е еднакъв. Ако не стане аз викам да направим протест , да вадим колите си да газим полицията , да видим дали поне тогава ще има осъдени. На приница щом тя може , защо да не може и да го правим ...
Elena Dimova 3
на 24.01.2018 г.
Стига наглост! До кога ще канонизираме престъпниците. Реагирала адекватно, полицая бил си виновен?! Къде в закона и в правилника за движение пише, че можеш да караш със 100 в населено място? Два пъти превишенана скорост! Не познавам въпросната жена лична, но претенциите й са нелепи. В тази страна има закони, който не ги спазва, трабва да бъде наказан. А в нейния случай, заради неспазен закон е отнет човешки живот. Даже присъдата е малка, така че да замълчат и да си я изтърпи, а като излезе пак да има самочувствието да кара със 100 в града. Ако а пуснат утре ще затрие друг човек, защото чувството за безнаказаност дава самочевствие!
Acceptor
на 24.01.2018 г.
Не проумявам колко наглост и безочие се изисква да притежаваш, за да цвилиш наляво-надясно в защита на тази жена. В моменти като този трябва да сте по-ниски от тревата и само да се молите на всички светии, дори и на Девата на Гуадалупе за по-лека присъда. Всичко останало е просто гнусно.
DailyDose
на 24.01.2018 г.
И двете страни имат вина, но нейната е повече. Братът може да си вземе аргументите и да си ги завре отзад. Защото сурат тефтера е едно, закона е друго. (Раздел IV.Скорост и дистанция. Намаляване на скоростта) Чл. 20. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват.(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението.-------Чл. 21. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 47 от 2012 г.) При избиране скоростта на движение на водача на пътно превозно средство е забранено да превишава следните стойности на скоростта в km/h: Пътно превозно средство от: Категория В Населено място 50---------Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко. ...... А логиката е 3-то. Логиката на пътя се диктува от физиката. Треактории, скорости, маси, настилка и т.н.. Дори когато караш 100% по правилата, което би трябвало да е нормата, ако стане нещо, и физиката и рекцията ти са точни, може да нарушиш всички правила, за да не се случи мелето. Тогава дори да те глобят си струва, вместо да идват пожарните, линейките и катафалките.
DDZ
на 24.01.2018 г.
След като уби полицай, тази жена, продължи да гази закона, шофирайки без книжка. Няма как да е отговорна, толерантна и грижовна, както пише брат и. Освен, ако той не ползва някакъв друг тълковен речник. Изводите са за всички, които карат по подобен начин, може да убиете някой........
Александър Павлов 2
на 24.01.2018 г.
Брат не брат много тъпо изказване. Ако беше карала с 50 дори и пак да беше блъснала полицая нямаше да я осъдят, защото щеше да е спазила закона.
_Крис_
на 24.01.2018 г.
Дебелоочието и наглостта на това семейства са безгранични!!! г-н Лерца, сестра ви напълно отговаря на цитираното от Вас тълкование на думата "убиец". С действията си, а именно шофиране с многократно превишена скорост и неспазване на дистанция е причинала смърт. Точка! И престанете с тая средна лента на трилентов булевард, защото във въпросния ден крайна дясна лента е изолирана с конуси и използвана за паркинг превръщайки булеварда в двулентов. Делян Палазов се е подал на платното в крайна дясна лента за така образувания двулентов булевард за да спре автомобил движещ се в лява лента. Спирачен път преди удара липсва! Тялото е отлетяло на десетки метри от точката на удара! Хайде сега пак ми обяснете как точно сестра ви не била убийца. Като сте толкова самоотвержен брат гледайте детето и докато мама е на "санаториум" в Сливен.
Иванчо Иванчов
на 24.01.2018 г.
Към братът на Катя Лерца: Защо никъде не спомена, че въпросната случка (инцидент) е станал(а) в населено място където максималната скорост за движение е 50км/ч (Виж ЗДП). Та ако се е движела със тази скорост не само е нямало да премине от лява в средна лента а е щяла и да спре зад въпросната кола без проблем, дори и тя да е спряла внезапно. Има и друго нещо, че никой не се съобразява с моментната ситуация на пътя ( пътната обстановка- скорост, трафик, метереологични условия). А и да не забравяме най-важното в този момент е имало събор в парк ЛАУТА и е имало много хора, което от своя страна води до това, че човек трябва да шофира с повишено внимание.
Milen Bogunski 1
на 24.01.2018 г.
И брата малоумен колкото сестра си.. такива като вас убиват хора и по пешеходните пътеки(когато някой спре, а те го заобикалят). Когато колата пред теб спре рязко - явно има някаква причина и не трябва просто да я изпревариш от ДЯСНО, а да спреш зад нея, във въпросния ден там се провежда събор, можеше да не е изскочил полицай а дете, ФАКТ е че е карала с превишена скорост и това е довело до смъртен случай, да си понесе отговорността, няма да замрат дискотеките без нея
Zazazu
на 24.01.2018 г.
Ако се беше качила на тротоара да прегазва някой, щях да я нарека убийца! Но дори и с превишена скорост да блъсне човек по средата на трилентов булевард не я прави убийца! Мястото на полицая не е било там и всеки водач на МПС може само да стиска палци да не попадне в подобна ситуация. Трагедията е голяма, но това не е убийство, а е инцидент! Мислете малко!
Stefana Ivanova
на 24.01.2018 г.
Сам си го каза, какво означава думата "убиец". Точно с действието си, каране с превишена скорост в градски условия, отне човешки живот. Не виждам, какво още я защитават.
urban_order
на 24.01.2018 г.
Защо се отделя такова внимание на този инцидент? Това единичен случай ли е или се случва ежедневно ... колко блъснати хора има и колко смахнато шоферчета има... блъскаш човек убиваш го отиваш в затвора ... точка кво толкова има за дискутиране и разтягане на лукуми незнам
Нях
на 24.01.2018 г.
Явно наглостта им е семейна черта
Escobar
на 24.01.2018 г.
аре стига сте ни занимавали с тия корумпирани полицеиски боклуци,на мен и с 50 км са ми изка4али зад разни бутки и едва съм спирал.
Tanya Georgieva Atanasova 1
на 24.01.2018 г.
Виновна е за скоростта и то много!! От там и последствията. Шофьор с 4 постановления и като на рали??!! 99 км в час?! В града нищо , че има мероприятие!! Нищо,че винаги зад волана трябва да си 100 % концентриран. Ако ти не си в грешка, да внимаваш за грешките на другите. Жалко е за този развой на събитията, но когато има смърт ,някакси не върви само единият да понесе вината. За мен вината е и на двамата.
Geneziz
на 24.01.2018 г.
Послушах човека и проверих тълковния речник: "1. Човек, който е убил друг човек." Убила ли е човек? Да, прегазила го е с джипа си. "2. Човек, който с поведението си е причинил смърт на друг човек." Карала ли е с превишена скорост? Да. Имала ли е видимост? Не, потвърдено от нея и брат и. Предприела ли е екстремно спиране? Не, написано е в експертизата. Защо не го е предприела? Най-вероятно не е спазвала дистанция и затова е преминала в другата лента за да избегне птп. Така погледнато се вписва в думата убиец и по двата параграфа. Относно колко е естествена и неподправена, наблюдения не можем да имаме. Но за добросърдечна, дружелюбна, грижовна, отговорна, толерантна имаме и не са добри. Справка изцепките и след инцидента - всичките.
ipb
на 24.01.2018 г.
И да пишеш и да не пишеш, самия факт че е карала с над 100км/ч, на място където е позволено да кара с 50 макс, е напълно достатъчен. Щом караш със 100 в града ти автоматично ставаш потенциален убиец и "убиец" е най-точната дума която може да се ползва в този случай.
Think Again
на 24.01.2018 г.
а бе каквото и да си говорим, тук ми се струва че става въпрос за убийство. нарушила е закона и е убила човек.. ако не беше нарушила закона може би нещата щяха да стоят по различен начин.
Twelve
на 24.01.2018 г.
Аз продължавам да си чакам коментар от шеф на КАТ относно инструкциите на служителите в този ден. Продължавам да смятам, че в тази служба -КАТ- работят тотално некомпетентни, напълно безхаберни и корумпирани до арогантност хора! Шофьорката е нарушила правилника и поради стечение на обстоятелствата е предизвикала смърт. Но! Освен нея и полицаят-лека му пръс- също е нарушил правилата, с което е допринесъл значително за нещастието. Та питам уважаемите журналисти от Пловдив 24- защо не търсите толкова активно отговорност от "отговорните фактори" в КАТ? Защото шофьорката не е блъснала полицая на тротоара или в зона обозначена и маркирана, като такава, в която се извършват проверки. Хора, замислете се- всеки един от вас може да се озове в същата ситуация, ако човекът, който трябва да налага и следи за спазването на правилата грубо ги наруши!!! Попитайте КАТ за случая и какво е тълкуванието им на поведението на полицая. А това, че книжката на шофьорката дори не е отнета, е още едно доказателство за тоталната аматьорщина в посочената служба! Бъдете отговорни, бъдете непримирими към нарушителите на закона както към тези зад волана така и към тези зад пагона!
seahorse
на 24.01.2018 г.
Щях да се съглася, ако Лерца беше управлявала возилото си с 50-60 км/ч. За съжаление, тълковния речник описва сестра ти. НЕ може да е ОТГОВОРЕН човек, както я описваш, щом с безотговорното си поведение е оставила деца сираци, жена вдовица, майка и баща да надживеят детето си. ТИ си циничен. Скрий се и наведи глава. ИЗВИНИ СЕ.
kingT
на 24.01.2018 г.
КАКВАТО Е СЕСТРАТА ТАКЪВ Е И БРАТА.
ултрас1926
на 24.01.2018 г.
Аве брат-левак ти луд ли си.Какво си тръгнал да ми пишеш фейлетони тук.А колко просто беше твоята сестра да караше с 50км. и да спазваше дистанция и нямаше да има смъртен случай.Сулю пулю се качил на кола и се наакал до уши.
DDZ
на 24.01.2018 г.
Какво да напише един брат за сестра си? Но си спомням, че ограничението в града беше 50км/ч, тоест автоматично всички каращи над това ограничение са потенциални убийци, а според мен, закона директно трябва да ги третира, като такива. Никой, не иска внезапно в платното ти, да изкочи, я полицай, я някоя баба или дядо, я някой 8 годишен, и не е защитен, ако се случи, но именно за това се кара с ограничението, а не с 100км/ч. Опитайте да спрете бързо от 100км/ч, и после от 50км/ч...... и едно ли е да ви блъснат със 100км/ч или с 50км/ч, шанса ви при 50км/ч е доста голям......та, с две думи, човек става убиец, много преди да се случи нещо фатално, просто щото е тарикатче, което си мисли, че е над правилата.....та и друго, в тълковния речник, много точно са я дефинирали, каква е и както и да го въртим, брат и на Лерца, най- добре сам да научи какво означава убиец...
Георги К Бояджиев
на 24.01.2018 г.
... реакцията е точна: да мине от крайна лява в средната лента на пътното платно, за да избегне сблъсък с внезапно набилия спирачки автомобил. Да спаси живота на приятелката, която пътувала с нея, живота на водача на колата пред нея, да спаси своя собствен живот.Как да предположи. че в средната лента на трилентов булевард внезапно ще изскочи полицаят? Няма видимост заради спрения от същия полицай за проверка камион. MY COMMENT : - Кой е изпратил абсолютно неадекватния човек в униформа? Там да търсят убиеца!
kkarakashev
на 24.01.2018 г.
По данни от пресата: Полицай Палазов е бил в средна лента и подава знак да се спре МПС от лява лента. Въпроса ми към Господина е следния: 1- Каква е максималната скорост за движение в град Пловдив и защо сестра Ви не се съобразява с това? 2- С каква скорост се е движела, че не е могла да спре при условие, че предното МПС спира илиу намалава скороста (това е неспазване на дистанция) 3- Информирайте се за истинската причина двата джипа да карат лудо, а това е започнало от светофара на Екскалибур. Следват и още малко въпроси като нейн защитник. На всеки може да се случи да причини смърт по невнимание като водач на МПС. Това е факт, които може да се избегне само с внимателно и разумно шофиране, на пак няма 100% гаранция. Та: 4- Защо сестра Ви си позволява да управлява МПС след като то и е отнето и е лишена от правото да управлява МПС.? 5- Обяснете ми как е възможно часове преди делото най-важното за сестра Ви е копона да е на 6 в бар. Пак казвам, че няма човек който да е застрахован от това поради ПТП да причини - БЕЗ ДА ГО ИСКА И БЕЗ УМИСЪЛ смърт на 3то лице, но за мен е недопостимо поведението на сестра Ви след ситуацията. За мен лично, а и съм сигурен че спрямо българското законодателството Катя Лерца ще получи осъдителна но условна присъда с определен срок на изпитание. Но за мен тя си остава човек който не му пука за цената на живота на другия.
Why
на 24.01.2018 г.
Високата скорост в населено място, за това няма оправдание.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!