Пловдивски "интелектуалци" дадоха своеобразна пресконференция пред определени медии относно тяхно искане. Plovdiv24.bg не бе поканена, може би заради въпросите, които задаваме, а може би заради това, че при нас се вижда мнението на пловдивчани по всяка тема.
На импровизирания брифинг в тесен кръг те огласиха съдържанието на писмо, което са изпратили до Община Пловдив, във връзка с обявената от тях подписка преди време. В него те настояват паметникът на Филип Македонски да бъде върнат на Римския стадион. "Искаме да вярваме, че премахването на паметника е временно явление, свързано с ремонта на Римския стадион. Надяваме се, че връщането му на мястото, за което е създаден, е въпрос на управленска воля", се казва в писмото.
Въпросните хора обаче не са склонни съдбата на паметника да бъде решена чрез обществено допитване. Явно "простосмъртните" според тях нямаме право на мнение.
Сред т.нар. "интелектуалци" са бившият зам.кмет на Пловдив Атанас Бадев, достатъчно известен на пловдивчани, както и галеристката Анна Дякова. Не стана ясно защо мнението на тези хора е по-важно от това на останалите пловдивчани.
Припомняме, че в коментарите към предишната новина по темата, читателите на Plovdiv24.bg ясно показаха, че паметникът няма място на обновения Римски стадион, чието откриване предстои скоро.
Защо "интелектуалците" изпращат писмо до Общината сега не става ясно, след като наскоро кметът Иван Tотев заяви следното: До 30 април тази година има строително разрешение, издадено от Община Пловдив, за реконструкцията на Римския стадион. Затова дотогава тази тема изобщо не трябва да се коментира. След този срок, когато видим как ще изглежда в завършения си вид Античният стадион "Филипополис", ще преценим дали двата паметника имат място един до друг.
Нека тогава специалистите си кажат мнението дали точно там е най-удачното място на паметника на Филип Македонски. Ще направим експертен съвет, а защо не и общоградско допитване."
Дали целта на "интелектуалците" не се крие в последното изречение от изказването на кмета, а именно, че според тях допитване до хората не трябва да се прави?








Mimi Boeva
на 03.04.2012 г.
Този паметник е проводник на чужди (гръцки) национални интереси. "Подарен" от Солун и платен с пари от Гърция, съответно и със "скромна комисионна" за тогаващният кмет. Пловдивчани не разпознават Филип Македонски като близък до себе си и затова набързо го кръстиха "Сервитьора". А този така наречен "интелектуалец" (незнайно от кого) Бадев бъдейки явно се има за по-голям елин дори от самият Филип Македонски, щом му е толкова мил, свободно може да напусне града и да се засели в Солун. Там да настоява за поставянето на паметници свързани с историята на Антична Македония. Аман от псевно историци и толерасти. В Пловдив има много повече българи заслужаващи паметници, а не личности от историята на съседна Гърция. Май някои управници забравят как до преди по-малко от 2 века точно в Пловдив гърците са полагали неимоверни усилия да асимилират и гърцеизират българското население.
darae
на 12.03.2012 г.
по-добре ФИЛИП МАКЕДОНСКИ ,отколкото джамията да е в центъра на вниманието на туристите, личи си че сме били 500 г под турско робство
Anton Nedyalkov
на 10.03.2012 г.
"Сервитьора" може да се сложи в двора на ТОХ-а :)))
Atanas Findzhikov
на 09.03.2012 г.
ами тези интелектуалци да идат в гърция да сложат някоя наша статуя
Nina Koleva
на 09.03.2012 г.
С УВАЖЕНИЕ И РЕСПЕКТ.
Nina Koleva
на 09.03.2012 г.
СПОРЕД МЕН ,МЕСТОТО НА ПАМЕТНИКА НА ФИЛИП МАКЕДОНСКИ Е НЯКЪДЕ ДО ГРЪЦКОТО ПОСОЛСТВО.МОЖЕ БИ ,В ГРАДИНКАТА НА ГРОЗДОВИЯ ПАЗАР..И ПОСТАВЕН НА НОРМАЛНА ВИСОЧИНА -КАКТО Е ПОСТАВЕН БЮСТА НА БОТЕВ В ГРАДСКАТА ГРАДИНА.
Nina Koleva
на 09.03.2012 г.
СЪГЛАСНА СЪМ Г-ЖА ДИМИТРОВА -ХУДОЖЕСТВЕНИТЕ КАЧЕСТВА НА ТОЗИ ПАМЕТНИК ,МОЖЕ БИ СА СЪМНИТЕЛНИ...МОЖЕ БИ ,ЗАТОВА БЕШЕ И НА ТОЛКОВА ВИСОКО,ТА НИКОЙ ДА НЕ ГИ ВИЖДА ...НЕ СЕ ВПИСВАШЕ ДОБРЕ ТОЗИ ПАМЕТНИК НА ТОВА МЕСТО...ДО РИМСКИЯ СТАДИОН И ТУРСКАТА ДЖАМИЯ...МНОГО НАТРУПАНО Е...ОТ ЕТАПИ В ИСТОРИЯТА НА НАШИЯ ГРАД...И ВСЕ ЕТАПИ НА ПОДТИСНИЧЕСТВО С РАЗЛИЧНИ ИМЕНА - ФИЛИБЕ,ТРИМОНЦИУМ,ФИЛИПОПОЛИС...ДА СЕ ЧУДИ ЧОВЕК ,ТОЛКОВА ЛИ НИ Е МЪЧНО ,ЧЕ СА СИ ОТИШЛИ ВСИЧКИТЕ ,БЕЗ ДА УСПЕЯТ ДА НИ ПОГУБЯТ,ТА ЧАК И ПАМЕТНИЦИ ДНЕС ИМ ВДИГАМЕ..ВЯРНО,ТОВА Е НАШАТА ИСТОРИЯ,НО ТАКА ЛИ В НЕЯ НЯМА ЕДИН ДОСТОЕН БЪЛГАРИН ЗА ПАМЕТНИК,ТА НАПРАВИХТЕ НА ФИЛИП ..???...
tkirov
на 09.03.2012 г.
Написах дълго писмо, но не мисля, че има смисъл и го изтрих. Ще кажа само: Хора, четете, преди да напишете "Долу!". ... прочетете за статуса на тракийските войски в армията на Александър. Научете легендата за Евмолп - сина на Посейдон /опааа - той май беше елинския бог на морето/. Вижте, кой е частния учител на децата на Филип Втори, преди да го наречете варварин. ... и най-важното КОГА се е случило всичко това! Като научите повечко, крещете колкото искате "У-у-у!". ... ако още не сте променили мнението си. Все пак съм съгласен, че мястото на паметника може да е другаде.
fANTONa
на 09.03.2012 г.
Писателят Здравко Попов каза, че Филип втори бил "цивилизован човек" бил Елин, и не бил изтребил никой, когато е ивал по нашите земи !!! На това твърдение всички историци биха се изсмяли гръмогласно ... Освен това г-н Бадев ясно заяви, че не е нужно мнението на пловдивчани, а на така наречените (незнайно от кой) интелетуалци .... и с това нагло изказване иска да води Пловдив към 2019 година ... дано има кой да ни пази ..
DimitarK
на 09.03.2012 г.
Кога в тая държава ще се зачете закона "глас народен - глас Божи!", айде вече вместо да се хвърлят пари за това и онва при всеки мандат - да се пускат анкети с това какво иска народа, сега при Тотев уж започва да се прилага, ама да видим. По въпроса конкретно - на мнение съм че вместо да се слагат изчанчени скулптури по центъта спокойно може да се правят паметници и бюстове както в градската, нека се гордеем с нашите деди писатели и революционери ...
БУЛТРАС
на 09.03.2012 г.
Да сте чували за царството на траките.Да ви е познато името Одриса.Махнете този от Джумая джамия защото е бил по-грозен и от смърта.Куц,сакат и има само едно предимство.Бил е баща на Александър Велики.А Филипополис никога няма да е града на този.Къде са Симеон,Крум.Левски,Ботев,Раковски,за да ни изтопосати този урод в центъра на града ни.А Найден Геров.Толкова пловдивчани заслужават,а това недоразумение не.Кога ще рзберете че Македония е географско понятие.
Павел Стоев
на 09.03.2012 г.
Извода е само един-Пловдивчани,не допускайте повече малоумни идиоти като предишния кмет да са начело на града ни.Защото след него се вижда какво става-не потоп,ами..Да припомним само няколко месеца след изборите какво "чудо"настана-балдъзата му-в далавера за 3 милиона за лекарства,разрешение за "хотел" на Гребната,над 17 милиона дадени за ремонт на Синдикалния и още не може да го завършат,Рендето на Главната,тоя паметник сега и още кой знай колко глупости ще наизлязат.Безпорно за мен върха на идиотщината бе,когато обявихи нещо кат овойна на Либия и се появи с каска,и щеше да прави отбранителни съоръжения против либийско нападение..
preparat
на 09.03.2012 г.
Махнете и ръждясалите надписи ,които Славчо постави в градинката на Джумаята, както и по тротоарите към Стария град.
Rezon
на 09.03.2012 г.
Нашите така наречени интелектуалци са тежък психоклиничен случай!
Tsonka Kostadinova
на 09.03.2012 г.
Освен това призванието на интелигенцията на един народ е да показва кое е право и кое не, коя е правилната посока и коя грешната, да води народа, да го буди. Нашата интелигенция къде е? Коя е? С какво се занимава?
Tsonka Kostadinova
на 09.03.2012 г.
Специалисти - историци от Софийския университет обясниха още при първата полемика, че Филип Македонски няма това значение за града ни, което толкова искат да му припишат. Не знам защо не се вслушват в тях тези интелектуалци. Малко повече чувство за достойнство няма да ни е излишно. Не му е мястото на паметника в самото сърце на хубавия ни град.
Sofiya Ivanova Dimitrova
на 09.03.2012 г.
А, забравих да спомена съмнителните му художествени качества...
Sofiya Ivanova Dimitrova
на 09.03.2012 г.
Тея платени лекета какви интелектуалци са? Как може върху такъв важен исторически паметник като Римския стадион да се лепне скудоумния, пробутан от гърците т.нар паметник на Филип..и защо? Пловдив е съществувал и преди Филип Македонски и няма категорична причина този скапан паметник да ни го пробутват и то на това място..Като толкова го искат да си го сложат пред Областния съвет или където и да е, но не и там!!!
7G
на 09.03.2012 г.
ЗКПЧ-то с тия паметници направо обърка всички. Що се отнася до въпросния паметник - той изобщо не трябваше да бъде поставян там. Защо Паисий,Раковски,Левски,Ботев,Бенковски нямат паметници на такива видни места в центъра на града ни?...
coco shanel
на 09.03.2012 г.
Тоя "паметник" освен за скрап за друго не става. Общината да го предаде на "Белканто" и с парите да нахранят и обуят сираците, а не отново да го сложат да загрозява Джумаята !
tkirov
на 09.03.2012 г.
Хора, какъв Кириак Стефчов, какви пет лева? И какво общо има българското племе с Филип Македонски? Ние идваме по тези земи горе, долу 800 (ОСЕМСТОТИН) години по-късно. Кой казва, че сме гърци? Какви елински пропаганди сънувате ... отделен е въпросът какво общо има Източната римска империя с днешна Гърция. ... за незнаещите - въпросната империя е наречена Византия, за пръв път от един французин, 300 години след разпадането и.
4000
на 09.03.2012 г.
Има общества, в които хората разпознават своите интелектуалци. Има и други, в които интелектуалците се самообявяват за такива и не разпознават други членове на обществото. Чисто архитектурно.......не е ли по-добре да има баланс в представянето на забележителности в града? Туристите желаят маршрути и задържащи вниманието им обекти. Не съм сигурен, че е адекватно да се натрупа всичко на едно място, където ефектът се губи. И най-грандиозният паметник ще изгуби смисъла си, поставен до реставрирания античен стадион в пълния му блясък. Опитвам се да си представя как върху Лувъра, например, стои паметник на Молиер.
Ivan Draganov
на 09.03.2012 г.
Този паметник няма място на Главната!Плод е на византийска пропаганда.Филип Македонски не е основател на града ни.
tkirov
на 09.03.2012 г.
Аман от провинциални душици и псевдо-патриоти. Пловдив идва от Пулпудева, сиреч Филиповград на тракийски. Какво повече има да се мисли. Естествено, че паметникът на бащата на Александър Велики има място в центъра на града. Да, ама той бил завоевател и прочие, ще рече някой. В такъв случай, ще попитам аз, защо имаме паметник на хан Крум насред Тракия. Той сигурно е бил на екскурзия по тези места? Само, дето след като си е тръгнал, е оставил Филипопол в руини. ... безсмислието Алексей (на галено - Альоша), въобще не искам да го коментирам.
усмивка
на 09.03.2012 г.
От "клуба на местните луди" пак се изживяват като интелектуалци. Н
Emil Karamfilov
на 09.03.2012 г.
къде другаде да го турат бе глупаци
Елена Сиракова
на 09.03.2012 г.
Не знам някъде да съществува професия "интелектуалец", нито пък конкурс за придобиване на това качество. Както казват англичаните: "Повярвали си на визитката". Колкото до твърдението им, че не е нужно мястото на паметника да го решат чрез допитване жителите на градаа, аз пък смятам, че нито сме ги избирали за "интелектуалци" нито сме ги упълномощили да решават вместо нас.
Stefan Lishev
на 09.03.2012 г.
Интелектуалци са колкото аз съм космонавт!
Павел Стоев
на 09.03.2012 г.
Моля,моля,по правилно е да се чете-пловдивчани не се интересуват от мнението на разни образи,нарекли себе си кой знае защо"интелектуалци".За нас пловдивчани това са псевдоинтелектуалци,продали се на Гърция ,за да сложат паметник ,финансиран от чужда държава.Като са толкова интелектуалци да направят заявки да се сложат паметник на Левски на Капалъ чаршия в Истанбул например,или на Капитан Петко Войвода в центъра на Солун.Тия пияндури взеха вече много насериозно да се вземат-първо решиха да се месят в делата на институцията "църква",сега не ги интересув акакво мислят пловдивчани-брей,като че ли без тях слънцето няма да изгрее.Затуй-и без тоя паметник можем и без тях можем.Защото много често освен че тяхното "изкуство" е безвкусно,нереално скъпо и зле направено,то и техните идеи са плод най-вече на пещерска гроздова...
Теодор Трифонов 1
на 09.03.2012 г.
То па един паметник...
Вита
на 09.03.2012 г.
На паметника мястото не е там! Стига сме лизали чужди з**ници. Когато сложат паметник на Симеон Велики в някой гръцки град, тогава може да сложим и ние този грозен пиедестал. Омръзна ми гърчолята да идват в Пловдив и да твърдят, че бил гръцки град. А до скоро стърчащият там Филип косвено доказваше тези претенции! НЕ НА ПАМЕТНИКА изобщо в града ни!
thehuge
на 09.03.2012 г.
А аз продължавам да смятам, че мнението на пловдивчани трябва да бъде водещото при решаването съдбата на тази скулптура. Освен това тези т.н. интелектуалци живуркат в някаква успоредна реалност, различна от нашата и се раздвижват когато някой бивш управник или партия реши да мъти водата. Мнението ми за паметника остава същото: Определено стои като кръпка.
Tanya Dinkova
на 09.03.2012 г.
тези премахвания на паметници са сред най-грозните постъпки на общинарите
канар -57
на 09.03.2012 г.
Интересно кой освен БКП-БСП, от който те са назначени за интелектуалци, някой друг да ги е признал. Цял живот работа не са пипнали ,киснат по кафенетата и кръчмите. Трябва сега да си изработят паричките дадени им от БКП-БСП.
TodorkaAl
на 09.03.2012 г.
Някои хора наистина се вземот много на сериозно! Какъв интилектуалец е г-н Бадев и компания, и защо те трябва да решават тези неща!! Има си в Общината отдел култура, има си паметника склуптор и най-накрая, но не на последно место, най- важно е и нашето мнение, на пловдивчани! Нали всичко се прави "в името на хората"! От предишни анкети се разбра, че пловдивчани не искаме този кич /това е мое определение/ в центъра на града ни!! "Глас народен глас Божи", гласи една латинска поговорка!!
aahasfer
на 09.03.2012 г.
Ами да им отделим едно място КРАЙ Пловдив на тъй зовящите се ЕнтИлектуалци и там да си складирват любимите им *произведения на изкуството*!
Plamen Penev 2
на 09.03.2012 г.
ами ако не на пловдивчани на кой е важно цървули прости
Ромов Димитър
на 09.03.2012 г.
Е паметника беше хубав
Neon1912
на 09.03.2012 г.
Сложете паметник на хан Крум или на цар Иван Асен II....
chefito
на 09.03.2012 г.
Отново новина в десетката. Браво Пловдив24. Мачкайте всякакви псевдо-интелктуалци. Място за паметника на Сашко ще се намери все някъде, но не го искам забит точно до Римския стадион. Измества фокуса и става прекалено нагъчено.
Koce Boce
на 09.03.2012 г.
Е не му е мястото на площада -другаде може, но също както Рендето, не трявба да са на Главната.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!