ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Читателски
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Жалба спря концесията на интермодалния терминал край Пловдив
Източник: в.Капитал 10:08 / 12.01.2017 Отпечатай Изпрати
© Plovdiv24.bg
Жалба спря концесията на терминала за интермодални превози в Пловдив. Оферти за вече изграденото съоръжение за комбинирани превози от камион на влак и обратно трябваше да се подават до 12 януари.

Състезанието за разлика от скоростното раздаване на плажове започна в началото на ноември и беше предвиден нормален срок за подготовка. Сега транспортното министерство е замразило процедурата и дали нещо ще се променя по нея ще зависи от решението на Комисията за защита на конкуренцията и служебния кабинет.

Министерството търси инвеститор, който да оперира терминала в Пловдив през следващите 27 години. Съоръжението беше построено със средства по оперативна програма "Транспорт" и инвестицията беше 14 млн. лв., а за строител беше избрана "Трейс груп". Сегашната процедура е за оператор, които да инвестира в оборудването на терминала и да организира работата там. Съоръжението в Пловдив е първото такова в страната, като се очаква от растящата индустрия в града и превозвачите там.

Подателят на жалбата "Трансмодал" твърди, че условията към кандидатите са силно завишени и това ще ограничи конкуренцията. Каквото и да е решението на антимонополния регулатор, то в полза на бизнеса в Пловдив е максимално скоро съоръжението да се дооборудва и да заработи.

Състезание за по-големи

Жалбата срещу концесията е подадена от софийската "Трансмодал" в средата на декември миналата година и е срещу решението на Министерския съвет за откриването на процедурата от 10 ноември. Мотивът е "неясни и дискриминационни правила и процедури, които нарушават конкуренцията и създават предпоставки за избиране на предварително определен кандидат". Основните възражения са по отношение на изискванията към кандидатите.

В жалбата се казва, че за целия срок от 27 години на концесията се изисква минимална инвестиция от 4.6 млн. лв., като 1.4 млн. лв. трябва да бъдат вложени през първите две години на договора. Същевременно с това е поставено условие кандидатите да имат регистрирани приходи за последните три години не по-малко от 5 млн. лв. и размер на балансовата и/или пазарната стойност на дълготрайните материални активи за последните три години не по-малко от 2 млн. лв. 

"Видно е, че изискванията към потенциалните кандидати са необосновано и многократно завишени спрямо общия размер на исканите инвестиции и още повече спрямо средногодишния размер за целия срок на концесията, което ограничава конкуренцията и поставя необосновано високи изисквания пред възможните кандидати.

Собствеността в "Трансмодал" е разпределена между Илия Илиев, Любомир Сяров и Геогри Минчев. Минчев е собственик на спедиторската "Транс Балкани" и е председател на контролния съвет на Национално сдружение на българските спедитори. 

Любомир Сяров пък е председател на сдружение "Клъстер зелен товарен транспорт", а преди години ръководеше компанията "Еколоджистик", която беше оператор на терминала на гара Яна край София, собственост на "Екометал инженеринг". 

От компанията коментираха, че са търсили чуждестранен партньор, занимаващ се с логистични хъбове, но той в крайна сметка не е проявил интерес към терминала.

Кого търси министерството

Основната услуга, която трябва да предоставя концесионерът, е обработката на контейнери, сменяеми каросерии, ремаркета и полуремаркета. Към това трябва да се прибавят и допълнителни услуги като охлаждане на хладилни контейнери, паркинг, обработка на митнически документи, ремонт и почистване на контейнери, спедиторски услуги и т.н. Победителят ще има възможност да извършва частични строителни и ремонтни работи на база инвестиционната му програма. 

Той трябва да гарантира непрекъснатото функциониране на терминала. По отношение на опита кандидатите трябва да са извършвали подобна дейност по опериране на комбинирани товари и терминали за последните 5 години. Прогнозната стойност на концесията е изчислена от министерството на 13.9 млн. лв.

Към момента не е ясно кои са фирмите, които официално проявяват интерес към първия по рода си терминал. Преди време интерес към оперирането на терминала неофициално са заявявали от пловдивския автомобилен превозвач ПИМК. 

Наскоро компанията инвестира в собствена жп фирма - "ПИМК рейл", точно с цел да развива интермодални превози, като отпреди това работи и по съвместен проект за интермодални превози със спедитора DB Schenker и поделението на Deutsche Bahn в България "Ди Би Шенкер рейл България". 

Влакът свързва Русе с Нюрнберг, минавайки през Румъния, Унгария и Австрия. Неофициален интерес е бил заявяван и от някои логистични компании, коментираха преди време близки до процедурата.



Още по темата: общо новини по темата: 15
16.08.2017 »
29.05.2017 »
30.03.2017 »
30.03.2017 »
30.03.2017 »
02.11.2016 »
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2017 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Обзорните новини за изминалата седмица
Локо - Черно море 21/10/17
ВК Виктория Волей, сезон 2017/2018
Купа на България, сезон 2017/2018
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой трябва да поеме управлението/концесията на летище Пловдив?
Международният гигант с опит HNA Group
Местният консорциум между ПИМК и ТИЗ (Сиенит)
Трябва да остане държавно
Нямам мнение
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2016 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: