Затварят Бетонния мост за 6 месеца! Хотелиер: Убивате ми бизнеса, имам кредит, на дъното съм!

Автор: Данислава Вълкова
Коментари (13)
16:06 / 26.07.2023
25489
До декември 2024 трябва да сме готови, за да се възползваме от допустимостта на разходите. Влизаме в последната трета фаза на изпълнение на проекта "Модернизация на жп възел "Пловдив", който касае гара "Пловдив" като коловозно, перонно развитие и преминаване на транспортния пробив под коловозите.

Има временен график за движение на влаковете, така че няма да се преустановят връзките от и за София, Карлово, Варна, Бургас. Това обясни по време на днешната пресконференция генералният директор на НКЖИ инж. Златин Крумов, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Проектът е част от програма "Свързана Европа", в която се осигуряват - 280 млн. лв. за ЖП възел Пловдив. 

"Половината коловози вече са подновени и ще възстановим движението от 1 до 4 коловоз. Под тях се изгражда и пробивът, свързващ булевардите "Васил Априлов", "Христо Ботев" и "Руски". Такива инвестиции с такъв мащаб са правени преди 40 години", уточни инж. Крумов.

Стартирането е реконструкцията на Бетонния мост ще се случи наесен. Той не попада в обхвата на проекта и няма предвидени европейски средства за него. След разговори с община Пловдив е намерено решение не само да не се премахне, но да се реконструира, така че гара "Пловдив" да е оперативно съвместима, проблемите с всеки един влак да бъдат премахнати, а съоръжението да осигурява десетки години автомобилна алтернатива.

На въпрос, кога точно ще започне ремонтът на Бетонния мост кметът Здравко Димитров отговори: "Когато се отвори улица "Даме Груев", булевард "Хаджи Димитър" и кръговото на булевардите "Иван Вазов" и "Руски" и чак тогава ще се затваря Бетонния мост.

Около 15 август ще стане ясно кога точно това ще стане, но не трябва да се допуска блокиране на район "Южен", допълни Димитров.

От НКЖИ обясниха, че има график ден по ден и нощ по нощ кога какво ще се прави. Реконструкцията на моста ще струва около 5 млн. лв. 

Ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски обясни, че широчината на платната се запазва, ще има два тротоара и една велоалея от западната страна. Съоръжението ще бъде подобрено. Височината на гредовата част ще постигне габарит, за да се прекара контактна мрежа. Повдигането ще е около 20 см, от западната страна, от север подходите се запазват.

Бетонният мост ще бъде по-широк заради велоалеята, която ще осигури възможности за велосипедно преминаване. Движението ще бъде спряно за 6 месеца и няма да може да се преминава през него. 

От 1 август прелезите ще са на свободен режим, няма да има пътнически и товарен трафик, движението по бул "Копривщица" и движението по булевардите, които го пресичат, ще бъде безпрепятствено и пътната инфраструктура ще бъде отпушена.

Инж. Златин Крумов обясни, че в момента се изгражда пътническа инфраструктура Скутаре, Тракия и Крумово, като правят и проучвания за пътническите линии Пловдив - Филипово и Филипово-Скутаре, като в ход за отчуждителни процедури.

Хора от бизнеса, които бяха дошли на пресконференцията, поискаха компенсации, заради ремонтните дейности около проекта, затворените и разкопани улици и заради невъзможността да работят нормално, а и няма да имат препитания година и половина.

"Никой за нищо не ни е уведомил, колко време ще търпим загуби, докога ще бъде затворено. С лека ръка ни затривате и аз не съм единственият, ние имаме кредит, засегнат съм от трето лице. В 21 век това недопустимо отношение към граждани на Пловдив, трябва да се намери решение. Да дойдат, да видят къде ми е бизнесът и как работя", опитваше се да убеди присъстващите Никола Бришимов, собственик на хотел на бул. "Васил Априлов". Как може да ни обезпечите и какво ще получим насреща, след като не работим. Вече имам поражения по фасада на хотела, вие затривате бизнеса ми.", не спря бизнесменът.

"Ако някой знае как да правим ремонти, без да спираме движението и без неудобство, да дойде, да каже и ще го изпълним сега.", отвърна кметът Здравко Димитров. Той даде пример с това, че е отчуждил своя собственост - паркинг, за да стане част от пробива "Модър - Царевец", като той единствен от заинтересованите не е пуснал жалба срещу процедурата в съда.

"Убивате ми бизнеса, на 5 число какво да кажа на банката, имам кредит. Искам заложени компенсации, оставям на улицата 15 човека работници, 20 години съм в бизнеса и ставаме заложници на проекта от 300 милиона. Всички сме в една лодка, но аз съм зад борда и съм на дъното", продължи още бизнесменът и поиска "С лека ръка затривате бизнеса, покрийте ни разходите, ние не искаме да печелим от Вас."

"За съжаление няма законово основание, на което да предвидим подобни разходи, ние управляваме публични средства, няма на какво основание да ви възмездим. Можем да ви помогнем с график около хотела, все пак строителите те ще приключат преди отварянето пробива", обясни инж. Бакалски на притеснения бизнесмен.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (13)

Още по темата (260):
16.04.2024 Труд кипи по новите коловози на Централна гара Пловдив
15.04.2024 Районът около гарата абсолютно неузнаваем заради пробива
15.04.2024 Първо в Plovdiv24.bg: До края на април издават строителното разрешение за демонтажа на Бетонния мост
15.04.2024 Ексклузивно: Кметът на Пловдив подписа споразумението за имотите на НКЖИ и
БДЖ
09.04.2024 Доц. д-р Костадин Кисьов: Няма основание да се смята, че около гарата в Пловдив има археология
09.04.2024 Депутат заговори за археология под Централна гара в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Лиляната изпрати абитуриентите
Нов инцидент на мястото, на което стана фаталният сблъсък с джипа...
Станислав Цанов идва в Пловдив, говори и за лошите коментари
Шефът на КАТ Пловдив: Не съм гледал километража на джипа
Керана и още 13 млади пловдивчани с награди за 24 май
16 пъти шофьорът на джипа от бул. "Руски" е бил хващан в крачка


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).