Офанзивата за пробива под пловдивската централна жп гара предстои съвсем скоро. След официалното прекратяване на съдебното дело, заведено от вече бившия концесионер на гарата Миролюб Столарски, ръцете на НКЖИ и строителя "Трейс груп холд" са развързани да работят с пълна сила по проекта, предаде репортер на
Plovdiv24.bg.
Пред разрешаване е
казусът с имотите на БДЖ. Един от блоковете попада в територията на бъдещото "ухо" при изхода на пробива в посока към булевард "Македония", а другите два са от северната страна на централна гара. Заместник-министърът на транспорта инж. Красимир Папукчийски, който беше генерален директор на НКЖИ, когато стартира проектът за пробив под гарата, декларира, че има воля проблемът да бъде решен в кратки срокове.
За главния канализационен колектор на бул. "Христо Ботев" ще се прави обход, който ще върви успоредно на транспортно-комуникационното съоръжение и накрая ще излиза пред хотела на гарата. Едновременно с изместването на колектора ще се извършва реконструкция на газопровода и топлопровода в района.
НКЖИ има влязло в сила разрешение за строеж и в началото на 2023 г. започват същинските строителни дейности от северната страна на централна гара.
По проект тунелът под гарата е с дължина около 700 метра. Единият вход/изход е на юг, на ул. "Македония" и в тази посока се работи от миналия ноември. Другият вход/изход е до бившето кино "Гео Милев" на бул. "Васил Априлов". Подземното трасе ще има две платна с габарит по 13.5 метра. Предвидени са две спирки на градския транспорт.
Изграждането на транспортно-комуникационното съоръжение под централната жп гара на Пловдив е на стойност 90 милиона лева, осигурени по механизма "Свързана Европа". Изпълнител на обекта е "Трейс груп холд", който трябва да го завърши до края на 2023 г.