Задава ли се нов транспортен хаос на Сточна гара? Това се питат през последните дни запознати с инвестиционните намерения покрай изграждането на новия огромен търговски център в сърцето на Пловдив.
Инвеститорите искат да се изградят две нови кръгови, които да обслужват инфраструктурните интереси на МОЛ-а на Сточна гара, които да бъдат свързани помежду си от частна улица.
Специалисти обаче твърдят, че това най-вероятно ще предизвика транспортен хоас в района. Освен това частната улица, която ще свързва двете нови кръгови, не решава никакви градоустройствени проблеми и самият факт, че е частна, я прави опасна. Каква е гаранцията, че един ден инвеститорите няма да сложат бариера там и да затапят окончателно движението?
Ако улицата (маркирана в червено на схемата по-горе) е обществена, може би щеше да е полезна, защото ще позволява на част от трафика от по булевард "Найчо Цанов" да "пропускат" голямото кръстовище на Сточна гара.
Дори и при този вариант обаче появата на две кръгови на и без това натоварените булеварди би предизвикало транспортна тапа, категорични са специалисти, запознати с проблемите на градския трафик.
През първата половина на 2018 г. NEPI
финализира придобиването на терена с площ от над 2,9 хектара, който се намира в съседство с друг придобит неотдавна парцел. Така в момента компанията притежава терен от над 6,5 хектара във втория по големина град в България, върху който трябва да се изгради новият търговски център. Фондът отбелязва, че интересът от страна на бъдещите наематели е висок и продължава работата по издействането на необходимите разрешителни преди започването на строителството.