Турски и китайски фирми с интерес към летище "Пловдив"

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
09:55 / 19.09.2016
3518
Четири компании, сред които турски и китайски инвеститори, имат интерес към процедурата за концесия на летище "Пловдив", научи "Стандарт". Крайният срок за подаване на оферти изтича в 17 часа днес, а отварянето им ще бъде утре.

От турска страна интерес са проявили големият летищен оператор TAV Airports и "Кьошдере груп" на турския ексдепутат Ибрахим Кьошдере.

Освен най-големите летища в Турция TAV Airports оперира и аерогарите на Загреб, Рига, Скопие, Охрид, Тбилиси, Батуми, както и две летища в Тунис и едно в Саудитска Арабия.

До редакционното приключване на броя обаче нямаше потвърждение, че турските компании ще подадат оферти за участие в процедурата.

Неотдавна сериозен интерес към концесията на летище Пловдив обяви най-голямата строителна компания в Китай "Чайна канстръкшън". Китайците заявили, че искат да построят модерен карго терминал на аеропорта като основен логистичен център в Югоизточна Европа.

Летище "Пловдив" се намира на стратегическо място - в центъра на Тракия и на Балканите, близо до магистралите "Тракия" и "Марица". То обслужва бъдещата културна столица на Европа, големите зимни курорти в Родопите, а печели и като резервно на летище София.

Летище "Пловдив" разполага с обновен пътнически терминал, полоса за излитане и кацане с дължина 2500 м и терен от 2 376,5 дка.

В действащия до 2033 г. Генерален план на летище Пловдив е предвидено изграждане на карго терминал, втори пътнически терминал, нов склад за горива, както и удължаване на пистата с 400 м в източна посока - до 2900 метра.

Бъдещият концесионер трябва да изготвя периодични актуализации на Генералния план, а до 2033 г. да изработи и нов Генерален план.

През 35-те години на концесията концесионерът трябва задължително да инвестира не по-малко от 35,267 млн. евро без ДДС, 16,791 млн. от които - само през първите пет години.

Концесионерът ще дължи еднократно концесионно плащане в размер на 150 хил. лв. без ДДС, което трябва да плати до 30 дни след подписване на концесионния договор. 

Той ще плаща и годишно концесионно възнаграждение, чиято фиксирана част ще бъде не по-малко от 100 хил. лв. без ДДС годишно, а променливата му част ще бъде не по-малко от 5% от общия размер на нетните приходи от дейности за всяка година.

Изискванията към кандидатите са да имат над 1 млн. лв. основен капитал и балансова и/или пазарна стойност на дълготрайните материални активи не по малко от 20 млн. евро. Те трябва да имат опит над 5 години през последните 10 в опериране на международно летище с пътникопоток над 1 млн. пътници и/или товарооборот над 40 хил. тона годишно.
Всеки кандидат трябва да е внесъл банкова гаранции за участие в размер на 150 хил. лв.

Критериите за оценка на офертите са размер на годишно концесионно плащане (с относителна тежест 40%), инвестиционна програма (35%) и програма за развитие (с тежест 25 на сто).


Виж коментарите (1)

Още по темата (471):
26.04.2024 Започна проектирането на жп гара до летище "Пловдив"  
24.04.2024 Полети до три нови дестинации може да има скоро от летище "Пловдив"
17.04.2024 Полети до Рим и Милано от Пловдив?
14.04.2024 Искат директни полети Виена-Пловдив, по подобие на дестинация Лондон
12.04.2024 Това ли е истината за летище "Пловдив"? София не иска конкуренция?
06.04.2024 Започват преговори за авиолиния от Виена до Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Сигнал: Това истина ли е?
Скандалът в БСП Пловдив-област се разраства, намекнаха за еднолич...
Румънци продадоха на двойка от Пловдив този пръстен! В заложна къ...
Спомени от чернобилския дъжд в Пловдив: Двама приятели починаха, ...
Абитуриенти от Пловдив "подариха" рози на покойната си любима учи...
За първи път в Източна Европа и на кирилица: Когато в Пловдив зап...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).