Пловдивски учени откриха добавка, известна като "тайното оръжие на руснаците"! С нея свинското става супер вкусно и здравословно

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (10)
21:16 / 14.02.2018
Бивши и настоящи студенти от
УХТ:
виж още
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си.
Прасетата наддават бързо, а месото им е по-вкусно и здравословно за хората, ако се хранят с фураж, обогатен с екстракт от сибирска лиственица и отработен цвят на маслодайна роза. До това откритие стигнаха преподаватели от Университета по хранителни технологии в Пловдив, след като проведоха научен експеримент с 5 групи свине. В първата на животните е даван обикновен фураж.

При останалите към него са били добавени биологично активните съставки от двете растения в различни концентрации. Установено е, че теглото на пет прасета, които получавали към храната си екстракт от сибирска лиственица, е с 9,5 кг повече в сравнение с това на животните, хранени с чист фураж. Същият резултат имало и с прибавянето на пресован розов цвят.

"Другите ефекти са, че лошият холестерол в месото на прасетата намалява с 13-14%, а цветът и ароматът му се запазват по-дълго време", обяснява ръководителят на екипа проф. Стефан Драгоев, зам.-ректор на ВУЗ-а. По думите му сибирската лиственица е известна като "тайното оръжие" на руснаците през Втората световна война. Още тогава те открили, че човек може да изкара дълго време без храна, ако смуче кора от дървото, което е богато на високоенергийни съставки.

Маслодайната роза пък съдържа много антиоксиданти. Според учените, ако отпадъкът при производството й се използва като добавка към фуража на прасетата, ще има екологичен и икономически ефект. От 1500 кг розово масло у нас се получавали 75 т отработен цвят. В момента се изхвърлял, а бизнесът правел разходи за транспортирането му. Учените от пловдивския ВУЗ ще направят и друг експеримент, при който към храната на агнета ще бъдат добавени екстракт от лиственица и сух розов цвят, съобщава "24 часа".

Виж коментарите (10)