Община Пловдив ще участва за 9-ти път в международното туристическо изложение "Културен туризъм" - Велико Търново, което ще се проведе от 14 до 17 април в старопрестолния град, съобщи заместник-кметът по култура и туризъм на община Пловдив
Амелия Гешева.
Проявата се организира с любезното съдействие на Министерството на туризма, Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация, Асоциация на българските туроператори и туристически агенции и Общинска агенция по туризъм "Царевград Търнов". Домакин на форума е Община Велико Търново.
На предстоящото издание на туристическата борса, за 4-ти път ще се състои Националният конкурс "Read and travel" ("Чети и пътувай"), в който град Пловдив е номиниран в три от общо петте категории на конкурса.
Първата номинация е за "Международната среща по туризъм", чието осмо издание ще се проведе от 20 до 23 април 2016 г., а номинацията е за "Най-оригинално събитие в областта на културния туризъм".
Организаторите на конкурса определят срещата като пример за алтернативно събитие, чиято концепция надгражда тази на традиционна туристическа борса и предлага съвременен подход на договаряне и промотиране.
Основни акценти във форума са В2В срещите, по време на които участниците могат да разширят бизнес контактите си, както и формите за представяне на Пловдив като водеща туристическа дестинация в страната.
Такива са информационните турове за участниците и инициираните нови културни продукти, специално създадени за международната среща, сред които са тракийската танцова възстановка "Тракийски икони" и спектакълът "Сватба в Стария град".
Тези допълнителни туристически услуги, разиграващи се в емблематични за града обекти - Малката базилика, Балабанова и Хиндлиянова къщи, се предлагат на участниците от бизнеса като възможности за диверсификация на туристическите пакети за Пловдив и Тракийски туристически район.
Втората номинация е за Винената карта на региона "Пътят на виното", издадена от Община Пловдив през 2015 г., а категорията е "Най-интересно туристическо издание". Картата представя Пловдив и региона като дестинация за развитие на винения туризъм, който е един от приоритетните и е залегнал в Стратегията за развитие на туризма в Пловдив 2014-2020 г. Пловдив е център на най-големия винен регион в страната, който е наситен с лозови масиви.
Винената карта на региона "Пътят на виното" включва 8 винарски изби и два винени бара-енотеки в Пловдив, Брестовица, Първенец и Огняново. Тя представлява на практика първият по рода си винен маршрут в България.
Третата номинация е за репортажът за Пловдив " Пловдив - европейска столица на културата" в конкурса "Най-добра Европейска дестинация". Категорията е "Най -ефективни рубрики и публикации".
Публикацията бе част от кампанията при участие в конкурса през настоящата 2016. Пловдив спечели трето място в Европа, класирайки се след градовете Задар в Хърватия и Атина в Гърция.
Победителите в отделните категории ще станат ясни по време на заключителната официална церемония, на която те ще получат своите награди.
Щандът на Пловдив досега е печелил наградата за "Най-атрактивен щанд" на туристическата борса няколко години подред. В конкурса участват предложения за периода януари-декември 2015 г.в категориите: най-професионални туристически сайтове; най-интересни туристически издания (книги, пътеводители, учебници, карти); най-ефективни рубрики и публикации (репортажи) по темата на изложението; най-оригинални плакати за събития в областта на културния туризъм, организирани от музеи, общини, браншови организации и сдружения, държавния и неправителствения сектор, университети и др.; за Голямата награда на журито - най-оригинално събитие в областта на културния туризъм за 2015 г.