Не може да не се отбележи фактът, че постъпват сигнали, които са били предшествани от остър конфликт между жалващите се и други граждани, които събират и хранят бездомни животни и замърсяват околното пространство, посочват от офиса на омбудсмана.
Пловдивчани се жалват още от шумни съседи. Други пък недоволстват от силна музика в заведения и шума по улиците.
И още - продължават оплакванията за начисляването на т.нар. сградна инсталация, въпреки че хората индивидуално не ползват парно отопление, но в сградата като цяло такова има.
Сигналите относно установените и предадени на частен съдебен изпълнител стари вземания на "Топлофикация" също са сериозен проблем, преди всичко с начислените двойно и тройно суми за такси.
За втората половина на миналата година значително е увеличен броят на подадените сигнали срещу ВиК. Акцент в оплакванията е несъгласието с начислени суми за изразходвана вода, които или са непосилни за граждани с нисък социален статус, или за граждани, които често пренебрегват задълженията си за плащане на сметки.
Има и несъгласията за необходимостта от смяна на водомерите с изтекъл срок на годност.
Неплатени задължения във връзка с едностранно прекратени договори с мобилните оператори пък са предмет на оплакване най-често, що се отнася до комуникациите.
Особено се откроява и проблемът с изплащането на сумите за лихвоточки на гражданите, който предвид дългото отлагане в годините се е превърнал в стресов фактор.
Този проблем обаче не може да бъде решен на местно ниво, посочва зам.-омбудсманът на Пловдив Юлия Юрдекова.