От следващата седмица билетите за градския транспорт ще се продават единствено и само от апаратите в автобусите. За това се договориха по време на среща заместник-кметът по "Транспорт"
Тодор Чонов, директорът на ОП "Организация и контрол по транспорта"
Пламен Вълков и превозваческите фирми в Пловдив.
Кондукторите в автобусите вместо да късат билети от кочани ще показват на пътниците как да получат своите билети, заплащайки с монети от 10, 20, 50 или 1 лев, като трябва да уточняват, че сумата трябва да е точна, защото машините не връщат ресто. Гражданите ще бъдат информирани за това и чрез съобщения по таблата в автобусите.
Частните превозвачи заявиха, че ще окажат пълно съдействие на служителите на Община Пловдив, които, от своя страна ще проверяват за нередности, както и за това дали и къде електронната система не сработва.
Изцяло са подменени SIM картите в автобусите, с което свързаността между информационните табла по спирките, превозните средства и Центъра за управление на градския транспорт, ще се подобри.
"В момента усилено работим по надграждане на системата от следващата година, като въведем по-лесни начини за заплащане на билетите – чрез мобилно приложение, например", обясни
Тодор Чонов. Той допълни, че в момента служителите на ОП "ОКТ" тестват гласовото съобщаване на автобусните спирки в самите автобуси, както и на спирките за това коя линия идва.
"Това е нещо изключително полезно за гражданите, особено за онези, които са с нарушено зрение. Надяваме се чрез съвместните усилия на общината и превозваческите фирми да покажем, че електронната система в градския транспорт работи и е устойчива след последно направените корекции от испанската фирма "Индра", уточни заместник-кметът.
По време на днешната среща беше обсъдена и възможността за така наречения "довеждащ транспорт", при който големи автобуси на градския транспорт на Пловдив да обслужват жителите на по-близките до града села, а с по-малки бусове ще се достига до по-отдалечените, каквито са Лилково, Бойково, Свежен и т.н. Предстои транспортните фирми съща да дават своите предложения за реализация на идеята.
"Целта ни е изцяло да защитим интересите на гражданите, да осигурим редовен автобусен транспорт от и за Пловдив, като по този начин намалим автомобилите, които всеки ден навлизат с хиляди в нашия град. По този начин ще облекчим трафика и ще понижим количеството на вредните емисии във въздуха", сподели
Тодор Чонов.
10-годишните договори за фирмите, които обслужват областната транспортна схема изтичат до края на годината и предстои да се обяви нова процедура по Закона за обществени поръчки, като за целта ще се търсят варианти за актуализиране на маршрутите и разписания, които обхващат максимално повече пътници.