Има средства за повдигане на жп линиите. Новината съобщи кметът Иван Тотев днес, след проведена среща с директора на НКЖИ в края на миналата седмица, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
"Към петък ни увериха, че ще имат средства за повдигане на линията, което ще реши огромен градски въпрос", коментира Тотев. В момента се изчаква влизане в сила на подробните устройствени планове, има техническо проектиране, през 2019-та година действията може да се възлагат.
"Което означава, че в края на 2019-та може да започне да се копае", поясни Тотев.
Става дума за жп участъка Пловдив - Филипово. Той е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив, е изготвен от ДЗЗД "Тракия консулт" по договор №4700/24.07.2014 г. с Държавно предприятие "Национална компания Железопътна инфраструктура".Основни акценти от междугарието Пловдив-Филипово са изграждане на жп естакада и нов железопътен мост над река "Марица".
Мотивите:
Ограниченията от градската среда предопределят тези съоръжения да са за двупътна жп линия. Настоящият идеен проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка.
Нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):
- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"
- Изграждане на 3 двупътни жп надлеза - на мястото на стари еднопътни съоръжения
- Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"
- Изграждане на 2 пешеходни подлеза
Шумозаглушителни огради
В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради.
Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав. Стойността на проекта е около 225 милиона лева.