НКЖИ: Подземни спирки с асансьори след минаването на "Васил Априлов" под Гарата!

Автор: Васил Динев
Коментари (18)
09:20 / 17.02.2016
13945
Поради засиления читателски интерес Plovdiv24.bg попита НКЖИ как ще се реализира пробивът под Централна гара в Пловдив. Публикуваме отговора без редакторска намеса:

Идеята за подземно преминаване под жп гара Пловдив е включена в Общия устройствен план (ОУП) на гр. Пловдив още през 1968 г. В него е предвидено свързване на бул. "Руски" с бул. "Македония" чрез транспортен тунел под жп ареала на гара Пловдив. 

В последващи разработки е конкретизирана идеята за подземното преминаване под жп гарата, свързващо бул. "Васил Априлов" с бул. "Македония".

Към настоящия момент, със средства по ОП "Транспорт" 2007-2014 г. е разработен идеен проект в контекста на една от основните цели на ОУП на Община Пловдив, а именно "... дообвързване на гр. Пловдив с европейската магистрална инфраструктурна и транспортна мрежа и превръщането на града в регионален кръстопътен център." 

Зоната, в която е разработен обектът, представлява най-общо транспортният ареал на гр. Пловдив, съдържащ действащата Централна жп гара и две от трите най-големи автогари, осигуряващи повече от 70% от превозите. 

Този транспортен ареал, осигуряващ пътникопотока извън града, едновременно с това е физическа пречка за вътрешноградския транспорт и затруднява вътрешноградските транспортни връзки. 

Идейният проект предвижда трасе, успоредно на пешеходния подлез, с изграждане на спирки на градския обществен транспорт под новата приемна сграда на Гарата и под трасето на бъдещата "Южна тангента" с удобни вертикални пешеходни връзки.

Подземното преминаване продължава и под пероните на автогара "Родопи" и "Южна тангента". Развръзките се осъществяват чрез две кръстовища със светофарни уредби, съответно на бул. "Македония" и "Южна тангента". 

При това решение се осъществява и вертикална пешеходна връзка между спирките на градския транспорт, в подземното преминаване и автогара "Родопи", стадион "Тодор Диев", обществено-обслужващи обекти - магазини - "Билла", "Бриколаж", административните сгради на НКЖИ и БДЖ (бившето жп управление Пловдив), както и на фирми с терени в района, разположени южно от жп ареала. 

Новите спирки на масовия транспорт на подземно ниво са съоръжени с асансьори и пешеходни подлези и осъществяват пряка връзка с всички функционални зони на комплекса и зоните около него.

Виж коментарите (18)

Още по темата (260):
16.04.2024 Труд кипи по новите коловози на Централна гара Пловдив
15.04.2024 Районът около гарата абсолютно неузнаваем заради пробива
15.04.2024 Първо в Plovdiv24.bg: До края на април издават строителното разрешение за демонтажа на Бетонния мост
15.04.2024 Ексклузивно: Кметът на Пловдив подписа споразумението за имотите на НКЖИ и
БДЖ
09.04.2024 Доц. д-р Костадин Кисьов: Няма основание да се смята, че около гарата в Пловдив има археология
09.04.2024 Депутат заговори за археология под Централна гара в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Положението в кв. "Капана" е изпуснато, ред е на Главната?
Хлапетии на колела с бясна скорост минават на червено, вбесиха шо...
Областният управител на Пловдив каза кога разширяват най-натоваре...
Архитектурният шедьовър на Родопите, в който може да видите лика ...
Предлагат 1600 лева заплата за юрисконсулт в община Пловдив с три...
Пловдивчани извиха огромни опашки за върбови клонки


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).