В Пловдивския университет се проповядва радикален евангелизъм и хомофобия, алармира на редакционната поща на Plovdiv24.bg студентка от висшето учебно заведение.
В сряда, 28 ноември, в многопосещаваната лекция по реторика, водена от доц. д-р. Соня Райчева, обявяват деня за специален, тъй като щяло да има гост-лектор. Темата е "Харизмата" и гостът се оказва син на многоуважаваната доц. д-р Райчева. Адвокатът излиза с Библия в ръка и започва нравоучение. Сред проповедите присъстват изказвания, че Америка е "зле", без ценности, защото са забранени молитвите в училищата, как мястото на секса е в брака и истинските мъже умеят да казват "не" на себе си, че практикуването на секс за удоволствие ни прави нисши и греховни.
Умело продължава проповедта си, призовавайки да прощаваме на всички и се обръща към студентите в залата, казвайки им, че ги обича. Обявява се против аборта, евтаназията и не на последно място против гей хората. Залата постепенно се опразва. След реакция на студенти против дискриминационното му слово, продължава проповедта си наричайки гей хората "обратни", "ненормални". Нагледно обяснява, че пенисът е предназначен за вагината и функцията на секса е детеродна, което е естествено и "така ни учи божието слово".
Сравнява хомосексуалността с наркоманията и твърди, че на гейовете трябва да се помогне. Заклеймява нехетеросексуалните като "хора, които не могат да бъдат щастливи". Трансполовите също попадат под стигмата на "ненормални". Апогеят на лекцията идва, когато майка му излиза пред аудиоторията и от позицията си на уважаван доцент и преподавател разказва за един нещастен случай за убита възпитаничка на ПУ по време на бригатата си в САЩ. Момичето било блъснато от нейн връсник в нетрезво състояние. Разказът завършва с думите: "Този пиян и надрусан убиец бил гей. С обратна, неправилна ориентация. Точно от тези, към които ние сме толерантни. Трябва да се противопоставим на противоестественото, на ненормалната ориентация.".
До заложените точки в темата "Харизмата - същност и фактори, които я определят: "Базисни елементи - облекло, вътшност, лицеизраз, тембър компетентности, речев изказ, етика на въздействието и др. Как се изгражда устойчив публичен имидж. Речта - структура и качества" така и не се стига.
Дискусията продължава след лекцията с група студенти. Юристът гордо заявява, че не се страхува от закона и замаскирва подтикването към омраза и религиозните си проповеди като свобода на словото.
Официална позиция на ПУ "Паисий Хилендарски":
Ръководството на ПУ "Паисий Хилендарски" не е информирано за провеждането на лекция на тема "Харизмата" от доц. д-р Соня Райчева и нейния син, но веднага започва проверка въз основа на подадения до медиите сигнал. Университетът категорично заявява, че не "проповядва радикален евангелизъм и хомофобия" и ще държи отговорни всички, които на негова територия и от негово име проявяват нетолерантност по време на образователния процес и във всяка учебна, презентационна и практическа дейност.
От цитираната преподавателка по факултативния предмет "Реторика" доц. д-р Соня Райчева ще бъдат изискани писмени обяснения. Ако се установи, че в рамките на водения от нея факултатив на 28 ноември т.г., наистина е пропагандирано описаното дискриминационно поведение, ще й бъдат наложени сериозни административно-дисциплинарни санкции.
Това е първият подобен сигнал, който Пловдивският университет получава. Лекцията, ако наистина се е провела по описания начин, не отразява по никакъв начин позицията на ПУ "Паисий Хилендарски". Висшето училище ще предприеме мерки подобна практика повече да не се повтори.
Ръководството приканва студентите, подали сигнала до медиите, да отправят оплакването си официално и до ректора доц. д-р Запрян Козлуджов.








marzanna
на 03.12.2012 г.
Появяват се коментари на някои статии, че въпросният господин се казва Димитър Спилков и има видеоклипове в Youtube. Възможно ли е някой, който е бил на лекцията да ги гледа и да каже дали е същият човек. Поне за мен това ще изчисти въпроса кой е прав и кой крив.
Тодор Тодоров 12
на 02.12.2012 г.
Напоследък доста госпожици се оплакват от нещо в университета. На тях мога да задам само един въпрос: Като не ви харесва защо се записахте в ПУ, а не в някой от другите университети в България или в чужбина? Не съм присъствал на въпросната лекция, но в университета се провеждат много публични лекции и не винаги всички присъстващи разбират напълно посланието на гост лектора, камо ли пък го слушат внимателно.
marzanna
на 02.12.2012 г.
За мен спорът каква част от написаното в статията било преувеличено, е просто абсурден! Дори само едно нещо от описаните да е вярно, то е повече от недупостимо да се казва в лекция в който и да е университет! Ако е по време на дискусия и някой изразява лично мнение, добре, но ми се струва, че случаят тук не е такъв.
Gergana Kachuleva
на 01.12.2012 г.
Аз присъствах не лекцията-представената информация тук е преувеличена ! Нито се е обявявал против аборта,евтаназията,нито е правил радикални изказвания за хомосексуализма-от рода на горепосоченото сравнение с наркоманите ! Лекцията беше интересна и различна,лично мен ме накара да се замисля над страшно много неща,но категорично заявявам,че част от написаното не отговаря на истината !
Deidara
на 01.12.2012 г.
Аз също присъствах на лекцията на д-р Райчева, и мога да отрека 70% от преувеличените думи на лесбийката, която ги е написала. Това гнусно същество смее да си измисля, за да злепостави въпросният господин. Наистина беше споменато за морала и за секса, но никъде не чух да се обявява против абортите и прочие. Не видях и да излиза с Библия в ръка. А това, което спомена за Америка бяха просто примери за това как не трябва да се държим. И от лекцията си тръгнаха 2-3, които бързаха, драга лесби, на хората им беше интересно. Думите на д-р Райчева за гейът са преувеличени ,също така, тя спомена само, че това момче е билo гей, защо толкова скачате?! Търсите под дърво и камък да се заядете с хетеросексуалните. Оставете хората на мира, пе**ли нещастни!
evjn316
на 30.11.2012 г.
А нищо чудно утре със същия хъс да започнат да се защитават правата на содомистите, защото ето на виждате ли и те са хора и какво са виновни, че ги привличат сексуално животните... как така ще ги отхвърли обществото... Ами да! Сега ви звучи отвратно, когато по новините кажат за някой младеж изнасилил баба, но то е също толкова извратено като това да си пе***аст, лесбийка, геронтофил, педофил или содомист... Нека все пак се замислим над думата "толерантност" и какво се толерира и какво е това "дискриминация" и в случая кой кого дискриминира? А относно самите хора, които са говорили за тези морални ценности, бъдете сигурни, че те имат убеденост и вътрешен мир, любов и самообладание, качества, които вие, драги хомосексуалисти и техните застъпници, дори не знаете, че човек може да има. И прокламирайки "Бог е любов", което безспорно е така, къде е вашата любов един към друг и към останалите? За вас любов е равно на секс между еднополови, а смея да твърдя с пълната си убеденост, че не това е Божията любов, която вие невежо цитирате.
Весела Станкова
на 30.11.2012 г.
Аз съм присъствала на лекции по Реторика придоц. Райчева, присъствала съм и на лекции по Методика на обучението по литература. Лекциите по Реторика при мен минаха по-различно, защото ги карах миналата година и на тях главно говореше Димитър Ангелов (който не е син на доц. Райчева, но синът ССњ наистина е юрист, аз съм слушала и него) Тогава имах изключителни адмирации към доц. Райчева и страшно много я уважавах. Това беше до момента, в който започнахме на лекции по МОЛ да дискутираме хомосексуализма и тези дискусии продължават вече четири седмици. Когато лично аз пред доц. Райчева се опитах да изразя своето лично мнение по въпроса, което е, че изобщо е безсмислено това да се дискутира толкова много - държавата е приела политика на толерантност, всеки има право да възпитава децата по свой избор, и ако на някой хомофоб му се роди дете-гей няма да го изхвърли, доц. Райчева на бързо ме прекъсна с думите "наистина всеки има право да избира колко да е толерантен". Колкото до въпросния инцидент с момичето на бригада запшозната съм от близко със случая и убиеца изобщо не е бил гей, а само надрусан. Вие си правете изводите. Аз само ще повторя въпроса си за всички, които плюят хомосексуалистите: Ако на вас ви се роди дете, което е с хомосексуална ориентация, ще го пратите да се лекува или ще му кажете, че е ненормален, или че е отклонение от нормата, или какво?
Х-Бозон
на 30.11.2012 г.
Толерантостта към различния е качeство, което никога не е виреело успешно по балканските ширини. Нищо чудно утре да се появят и разни същества в навуща и кръвясали очи, които да тръбят, че истинският мъж трябва да има мустаци и брада, както природата му ги е дала.Така е: влакът на бай Ганьо се движи с около век закъснение. Сигурно много и дори не знаят, че сме в 21ви, а не в 19ти век.
Burp Puke
на 30.11.2012 г.
Студентката подала сигнала по всяка вероятност е слабоумна, и посланието на сина на г-жа Райчева въобще не е достигнало до нея, всички без изключение се стараят много в този факултатив, даже след като бях на него имах огромното желание да го посетя следващата година отново! Целта на факултатива е някой да събере кураж и да излезе да говори пред аудиторията, което повярвайте е адски трудно нещо. Синът и може да е краен в някакво отношение, но това е целта на факултатива, да излезе някой да говори и аудиторията да слуша, нещо което бе постигнато с огромна лекота от г-н Райчев! След неговата конкретно лекция бяхме онемяли всички и се чувствахме страхотно.. като че ли бяхме видели един крайно нормален и добър човек, такъв какъвто за нещастие се среща адски рядко в нашето съвремие. Статията е неточна, смешна и нелепа. Както казва колегата Петков, в университета ни има професори алкохолици, такива с ментални проблеми и какви ли не още невероятни случаи.., с този сигнал най-много да разочаровате г-жа Райчева и тя ще се откаже от факултатива, от което ще загубят адски много студентите! За четири години във Филологическия факултет, това ми бяха най-смислено прекараните часове!
Peter Petkov
на 30.11.2012 г.
Леле леле, няма такъв смях! Този който е писал това оплакване прооо ооост ли е??!! Аз лично бях на тази лекция и ви казвам, че нито 1 от нещата написани в оплакването не е вярно. Смешен е начинът, по който някой/я може да реши ей така да наклепе хора, които водят смислена лекция! Но това е често срещано явление в обществото ни - оплюват се и се спъват хора, който си вършат работата, а професорите, които мъртво-пияни се клатушкат ез университетите и шизофренични асистентки, който изнудват и точат пари от студентите не се считат за сериозен и интересен проблем...
abacab
на 30.11.2012 г.
По твойта логика всички гейове и лезбийки са дошли от семейства, който са толерирали тази сексуалност !!! Заради хора като теб и като тези които промиват мозъците на децата от малки има толкова самоубийства сред младите хора. Човек трябва да е такъв какъвто е, без да му се казва как да си живее живота. Говориш, че човек трябва да има възможността да се развие от малък. Ако промиваш мозъка на човек който има други наклонности, че той е грешен, изверг, урод и т.н. на това ли му викаш възможност !!!! В по-преден пост говориш за ВЕЧНИ МОРАЛИ !!! Морала се мени мога да ти кажа. Преди години жените не им беше позволено да работят на определени места или позиции, не можеха да гласуват даже. Това таак ли трябваше да остане ?! В коя ЦИВИЛИЗОВАНА държава се проповядват тези вечни морали ми обясни !!! Преди години човек в ХЕТЕРОСЕКСУАЛНА връзка не можеше да консумира тази връзка преди брак. Я ми кажи като си толкова проповеден, ти чака до брак ли до си загубиш девствеността ?! По твоята логика всеки родител пушач учи детето си да пуши и детето ще стане пушач или алкохолик.... Аз викам да вземеш да пораснеш малко ИНТЕЛЕКТУАЛНО, не на възраст !!!!
TODORIN777
на 30.11.2012 г.
А вие какво предпочитате и одобрявате? Може би искате гейове и лесбийки да извращават съзнанието на децата ви още от детската градина и училище, говорейки им колко е нормално да си еднополов и да се сношаваш с тези от твоя пол? Това ли толерира ПУ-то? Пълно е с извратени хора, които обикалят и раздават своите гей и лесби брошурки, пропагандирайки своята гнусота, но тези, които говорят за вечни морални стойност са заплашени със съд. И евангелистите могат да претендират за защита от дискриминация след тази агресивна реакция на хомосексуалното общество!
Silviya Rangelova
на 30.11.2012 г.
Ейй, аман от хора които не знаят, но въпреки невежеството си изказват мнение и стават абсурдни. За тези които не са наясно ще обясня, че вече е доказано, че различната сексуална ориентация зависи от нивата на тестостерон, доставяни на плода по време на бременността. При стрес на бременната жена се повишава нивото на адреналин и тестостерон в нейния организъм и се отнема от плода. В зависимост от процентното съотношение се категоризират и различните - хетеросексуалност, бисексуалност и хомосексуалност. Що се отнася да религиозните възгледи, няма значение човекът който е подал сигнала каква вяра изповядва. Но защо е необходимо някой си да застава и с невежеството си да пропагандира нетолерантност?! Би трябвало да живеем в общество, в което всеки да има правото да бъде какъвто иска, да вярва в каквото иска и да спи с когото си поиска, стига да не пречи на останалите. А когато една толкова крайна теза се изказва от трибуната на лекторската позиция, пред млади хора, целяща да ги убеди в правотата си - това вече е възмутително. Трибуната на университета е предназначена да дава знания, а не да насажда нетолерантност!!!
Nachko Plochev
на 30.11.2012 г.
И това ли е радикалният евангелизъм ?! Нищо радикално не видях! Нямаше рязане на глави, и подтикване към убийства ?! До колкото съм запознат евтаназията, аборта, гей хората и т.н. са неща, които официално и църквата отрича :) хаха аз също, като вярващ християнин съм твърдо против евтаназията и аборта, защото това е УБИЙСТВО! Това прави ли ме радикален ?! О Боже!
Sevil Ahmedova
на 30.11.2012 г.
Аз бях на тази лекция и не мисля, че ставаше въпрос нито за радикален евангализъм, нито за хомофобия! Слушах внимателно и не помня да е имало сравнения "между гейове и наркомани", а въпросът за блъснатата в Америка студентка дори не беше повдигнат от доц. Райчева, а от студентка!
Maрия Ангелова
на 30.11.2012 г.
Искам да кажа,че рядко си позволявам да коментирам подобни теми,но в случая останах потресена!На първо място въпросната "анонимна студентка" не представя нещата реално-аз смея да твърдя,че сам по добре запозната,защото съм изкарала въпросният курс по Реторика ,плюс още два лекционни курса при доцент Райчева.Юристът,за когото става дума НЕ е син на доцент Райчева,а гост лектор,който далеч не е случаен.Той е канен поради добрите си умения да владее аудитория и поради факта,че е правил това не само в страната,а и в чужбина.От тук още става ясно колко внимателно е слушала въпросната дама лекцията.Според мен до нея са достигали само отделни фрази,за който се е захванала,което от своя страна говори за леко повърхностното мислене проявено от студентката.Доцент Райчева е един изключителен човек и преподавател,наистина може би методите на преподаване са по-нестандартни,но в някакъв случай не крайни.Само човек със закостеняло мислене би могъл да възприеме нещата така!За мен лично е обидно,че някой може да проявява такова отношение към доцент Райчева.Това е един от малкото останали добри професионалисти в Пловдивския университет и ако така се отнасяме към хора като нея,изобщо не е странно накъде отиват нещата в града ни,в страната ни :( :( :(
Златин Тодорински
на 30.11.2012 г.
просто последствия от бай-брадър... поредният случай който показва че българската телевизия се радва не просто на зрители, а и на овце ... всеки, който тръгне да прави аналогии от религия в работата,или в дома, не стига далеч. Но го застига едно "прозрение"... :D
YOOOO
на 30.11.2012 г.
Абсолютно прав си е ! Никаква телорантност към педалите ! За мен лично това са хора със сгрешена психика ! А извинете, въпросната студентка каква религия изповядва ?
Слона Му
на 30.11.2012 г.
Прав е човека. И евала за смелоста му. Днешния свят се управлява от извратени пе*е*асчета и трябва доста кураж за да застанеш срещу тях.
Павел Стоев
на 30.11.2012 г.
Тази е поредната "анонимна студентка",която сезира нещо си .Ами като е толкова умна и кадърна-да стане и да заяви-аз,госпожица еди коя си не съм съгласна с еди кой си и еди какво си.Анонимноста е присъщта са подлите душици или на комунистите.Иначе-от така написаното-какво лошо има в тази лекция,че някой се осмебява да каже истината?!И точно тази истина е провокирала "гнева" на "анонимната студентка"!Защо?Защото иска да толерираме пе*алите,хомобраковете и неморалността?Защото България е на челно място всред аборти на ученички.Ай стига вече само анонимни идиоти и депутати да ни натрапват простотията и неморалноста.Браво на този човек,който е изнесъл тази лекция.Ние се нуждаем от истината и когато някой говори истината-реакцията на анонимниците е такава-доноси,клевети и глупости!
Rezon
на 30.11.2012 г.
Струва ми се, че това е скандал за хомосекшъните и че именно те са вдигнали този шум. От друга страна не е нормално в учебно заведение да се повдигат тези въпроси по такъв краен начин. Студентите са на възраст, която почти не се поддава на превъзпитание.
Mr Brightside
на 30.11.2012 г.
Бе, Вас какво Ви интересува кой е гей и кой не? Да не идват вас да Ви ръгат у гъзо? Аре оставете хората намира! А синът на доц. д-р Райчева повече да не си е отворил устата по време на лекция!
Evgeni Dimchev
на 30.11.2012 г.
Не казва нещо грешно човека. Просто по крайно звучи.
longman
на 30.11.2012 г.
Абе то верно света отива към разврат....Содом и Гомор...да цитирам от Библията....ученичките в 7-ми клас вече правят секс,а свирките в тоалетните на училищата са за профилактика на устата.Не толерирам гейовете и определено смятам,че това е психически проблем,който трябва да се лекува,а не да се приема за нормален от обществото. Но и това проповядване на каквито и да е убеждения-религиозни,сексуални и други са наказуеми.Тази преподавателка го отася яко.Кво става с тия хора изперкват ли???
Ольооо
на 30.11.2012 г.
А нещо по този въпрос? https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Raina-Petrova-Studentskite-zhivi-verigi-nyama-da-me-sprat-da-butna-barakite-na-PU-150496
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!