И сам багерът е багер на най-приоритетния в момента проект за Пловдив

Автор: Данислава Вълкова
Коментари (2)
07:10 / 16.02.2025
8572
И сам багерът е багер, така можем да определим картината, която видяхме на един от най-важните и би трябвало приоритетни обекти на Пловдив - пробивът под Централна гара. Засега строителите не бързат да свързват двата изхода на подлезното пространство и вместо офанзива откъм бул. “Васил Априлов" всичко е замръзнало. Трима-четирима работници се мъдриха в почивания съботен ден, видя репортер на Plovdiv24.bg, но те се занимаваха с полагането на кабели в гофретата.

Няма и много машини, които да се виждат паркирани на място за прокопаването на прохода, като едва само на едното платно пръстта е изгребана, а на другото стои непокътната.

Вместо стабилна присъстие на майстори строители и сериозна техника - един голям багер, два по-малки и два валяка, това видя репортерската ни проверка на място. Вероятно, защото беше събота, нямаше хора , но виждаха се ВиК тръби, гофрета за кабели, които да бъдат положени.

По план мъката на живущите наблизо и хората с бизнеси трябва да приключи до края на 2025 г. Дали това ще стане факт, при положение че е спряно прокопаването от страната на бул. “Васил Априлов", предстои да видим. Оттам ще започва подходът към подлеза, а по локални платна от двете страни на булеварда ще може да се влезе в самото кръгово.

Припомняме, че от 89 млн. лева, сметката за проекта за пробив под Централна жп гара набъбна до 130 млн. лева след индексация и подписано ново споразумение на НКЖИ с фирмата строител - консорциум "Проект Пловдив ДЗЗД, с водещ партньор "Трейс груп холд" АД.

80% от средствата са от Механизъм за свързана Европа, останалите 20 са от националния бюджет. 

Според прогнозите на кмета Костадин Димитров пробивът под гарата трябва да е готов до средата на 2025 година, но това всъщност реално няма как да стане. Вече сем средата на февруари, а има още доста работа по строителството.

Комуникационно-транспортният пробив под Централна жп гара ще свърже южните квартали на града с центъра. Трасето на пробива е съобразено и следва предвиденото в общия устройствен план на Пловдив подземно преминаване от бул. "Васил Априлов“ към бул. "Македония“ под района на гаровия комплекс. Ще бъдат изградени и удобни вертикални пешеходни връзки.

Самият тунел под гарата е с дължина 550 метра, с рампи от двете страни по 110 метра. Под земята ще има две спирки на автобусния транспорт. Подземното трасе ще има две платна с по две ленти с габарит по 13.5 метра, ще бъдат изградени и пешеходни тротоари. Съоръжението ще има интермодален характер и гражданите ще могат да използват вътрешно градския транспорт, жп гарата и близките автогари.

Виж коментарите (2)

Още по темата (376):
12.05.2025 Какво се случва около пробива под Централна гара в Пловдив?
11.05.2025 Спешно отчуждават още имоти, бутат още сгради заради пробива под Централна
гара
20.04.2025 Бутат къщи заради пробива под гарата, отчуждават имотите
12.04.2025 Собственици в Пловдив се разделят с имота и сградата си, отчуждават ги заради един от най-важните обекти
05.04.2025 Работи се по пробива под Централна гара в Пловдив
18.03.2025 Кметът влезе в новия тунел под гарата, за да види пробива отвътре
Още новини от Новини от Пловдив:
С благодарности, усмивки, шампанско и много аплодисменти МГ-Плов...
Учениците от "Никола Вапцаров" ще представят Пловдив на република...
Искат да възродят емблематично пловдивско кино
Народният събор в "Лаута" започва днес
Илия Гатев, БСП: На управлението на Пловдив му убягва цялостната ...
Известни личности уважиха събитие на Пловдивския университет


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).