Дошков: Преоборудваме 118 автобуса, за да тръгне Транспортният проект! Става бавно, отнема много време!

Автор: Мариана Панчева
Коментари (16)
09:10 / 30.01.2018
11614
Консорциум "Пловдив 2017" вече представи ценовите си оферти по обществената поръчка за 13 линии (с номера 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222) от общинската транспортна схема на Пловдив, в момента тече 10-дневният срок за обжалване. И макар кандидатът, обединяващ в себе си основните транспортни "играчи" в града под тепетата Веселин Дошков, Петко Ангелов и Димитър Чолаков, да е само един, всеки може да обжалва. Какво следва оттук нататък, репортер на Plovdiv24.bg разговаря с един от участниците в Консорциума - управителя на "Хеброс бус". 

"Линии 6, 7, 29, 37 и 99 са разпределени за "Хеброс бус", поясни Веселин Дошков. "Автотранс Чолаков" получава 15, 222 и 18; линия 116 е за "Меритранс", а останалите са за Петко Ангелов. 

"Мнозина очакват, че ще пуснем чисто нови автобуси. Всъщност ние вече сме ги купили и пуснали да се движат по тези или други линии. Автопаркът в Пловдив е обновен на 96%, за последните 4 години се оборудвахме с автобуси Евро 5 и Евро 6. В настоящата обществена поръчка изискването например е минимум за Евро 6", обясни той.

Припомняме, че тези 13 линии до момента са с временни договори, след изтичането на които системите за проследяване по Транспортния проект са демонтирани, освен това много от старите автобуси са подновени с нови. "Сега 118 автобуса ще трябва да се оборудват наново, а монтажът ще е за наша сметка", поясни Дошков. 

"Досега Общината не знаеше кой с какви автобуси ще оперира и се въздържаше от по-голям натиск, сега очаквам по-агресивно поведение от нейна страна, но това е логично, все пак такива са и обществените очаквания и натиск. Ние естествено ще се отзовем. И досега Общината ни следеше с GPS-и, проблемът бе за гражданите", обясни превозвачът. 

По думите му другият голям проблем е времето, необходимо за монтаж и внедряване на системата. "От "Индра" отработваха максимум три автобуса за седмица", разкри той. "Изисква се сериозно технологично време, както и нужните специалисти". За своя дял от монтажа Дошков прогнозира груби 13-14 седмици, които ще са му необходими. 
 
Що се отнася до електронното таксуване, очакванията му са и то да се изчисти, макар - по негови думи, проблемът да се корени в самата фирма, обслужваща проекта - т.е. в "Индра". И все пак - оптимистичните очаквания са до 10 февруари да се подпише договор по поръчката за възлагане на 13-те линии. 

Виж коментарите (16)

Още по темата (1148):
31.03.2025 Кметът на Пловдив: Разписанието на градските автобуси се изпълнява на 95%
22.03.2025 Читател: Кого искате да излъжете? Пловдив не е Първомай или Садово
18.03.2025 Превозвач пусна микробуси по една от автобусните линии в Пловдив
18.03.2025 Пловдивчанин: Зорлем ни карат да си купуваме коли!
16.03.2025 Транспортни неволи по пловдивски: Кондукторка смъкна прозорец в автобус, за да проветри
13.03.2025 Наляха още пари в "Екобус Пловдив"
Още новини от Новини от Пловдив:
Още едно мутренско изпълнение в Пловдив
Мият Главната с маркуч всяка вечер
Три фирми искат да правят пътната маркировка в Пловдив
Сигнал: Имам чувството, че на тази улица са паднали дронове на "Х...
Пловдивчанин: Това не са мотористи, а лекета без книжки!
Мутри пребиха жестоко пловдивчани пред магазин, докато си пият би...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).