Консорциум "Пловдив 2017" вече представи ценовите си оферти по обществената поръчка за 13 линии (с номера 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222) от общинската транспортна схема на Пловдив, в момента тече 10-дневният срок за обжалване. И макар кандидатът, обединяващ в себе си основните транспортни "играчи" в града под тепетата
Веселин Дошков, Петко Ангелов и Димитър Чолаков, да е само един, всеки може да обжалва. Какво следва оттук нататък, репортер на
Plovdiv24.bg разговаря с един от участниците в Консорциума - управителя на "Хеброс бус".
"Линии 6, 7, 29, 37 и 99 са разпределени за "Хеброс бус", поясни
Веселин Дошков. "Автотранс Чолаков" получава 15, 222 и 18; линия 116 е за "Меритранс", а останалите са за Петко Ангелов.
"Мнозина очакват, че ще пуснем чисто нови автобуси. Всъщност ние вече сме ги купили и пуснали да се движат по тези или други линии. Автопаркът в Пловдив е обновен на 96%, за последните 4 години се оборудвахме с автобуси Евро 5 и Евро 6. В настоящата обществена поръчка изискването например е минимум за Евро 6", обясни той.
Припомняме, че тези 13 линии до момента са с временни договори, след изтичането на които системите за проследяване по Транспортния проект са демонтирани, освен това много от старите автобуси са подновени с нови. "Сега 118 автобуса ще трябва да се оборудват наново, а монтажът ще е за наша сметка", поясни Дошков.
"Досега Общината не знаеше кой с какви автобуси ще оперира и се въздържаше от по-голям натиск, сега очаквам по-агресивно поведение от нейна страна, но това е логично, все пак такива са и обществените очаквания и натиск. Ние естествено ще се отзовем. И досега Общината ни следеше с GPS-и, проблемът бе за гражданите", обясни превозвачът.
По думите му другият голям проблем е времето, необходимо за монтаж и внедряване на системата. "От "Индра" отработваха максимум три автобуса за седмица", разкри той. "Изисква се сериозно технологично време, както и нужните специалисти". За своя дял от монтажа Дошков прогнозира груби 13-14 седмици, които ще са му необходими.
Що се отнася до електронното таксуване, очакванията му са и то да се изчисти, макар - по негови думи, проблемът да се корени в самата фирма, обслужваща проекта - т.е. в "Индра". И все пак - оптимистичните очаквания са до 10 февруари да се подпише договор по поръчката за възлагане на 13-те линии.