Предложих цената за "синя зона" да се вдигне на 5 лв. на час още преди 7 години, и сега, когато промяната в тарифите за спиране там беше изтеглена, отново лансирам тази идея. Това казва лидерът на партия КОД в Пловдив Пепа Деведжиева.
"Няма друг начин да се въведе ред в спирането на коли и да се намерят средства за изграждане на буферни паркинги около центъра, а и да се обособят места за спиране във всички квартали. Идеята на кмета
Костадин Димитров в "синя зона" престоят да се ограничи до 4 часа е много добра, защото това са места за временно паркиране, а не да отидеш на работа и да си оставиш колата за 8 часа", коментира тя.
Деведжиева приветства и намерението на
Костадин Димитров да въведе такса от 10 лв. на час за спиране в Стария град, "Капана" и зоната около Сахат тепе, срещу което се обявиха хотелиерите.
"Тези хотелиери пътуват повече от нас по Европа и старите градове и много добре знаят, че до исторически центрове няма как да стигнеш с кола. Старият град би могъл да бъде печатница за пари, ако на туристите не им се налага да се провират между автомобили. Целият район "Централен" отдавна се задъхва от наплива на коли и трябва да се намери решение и да се мисли не само за хората в туристическия бранш, а и за останалите пловдивчани.
Костадин Димитров трябва да бъде кмет на Пловдив, а не да се съобразява с интересите на този или онзи сектор", категорична е председателката на КОД за Пловдив.
Тя призова кмета отново да внесе предложението за таван от 4 часа за спирането в Синята зона, както и таксата от 10 лв. на час в трите зони на абсолютния център. Според нея трябва да бъде разширен обхватът на "зелена зона", както и да се прецизира редът за служебното паркиране.
"Например на ул. "Хан Кубрат" пред блока всеки ден паркират шест автомобила на мобилен оператор, при положение че там има 28 апартамента, съд и голямо училище. Кой мисли за живеещите на тази улица, на които, дори да имат абонаменти карти, никой не им подсигурява места", пита Пепа Деведжиева.