"Уважаема редакция на Plovdiv24.bg, моля ви да публикувате тези много неприятни снимки, направени до газстанция в р-н "Южен", пише ни наш читател.
Публикуваме цялото писмо и снимковия материал на човека, заснел този нечовешки акт и оставяме без коментар случилото се.
"Тези кучета бяха умишлено отровени от неизвестен злодей (мисля ,че думата човек тук не може да се използва). Станах неволен свидетел на 30-минутната им агония, гледка, която няма да мога да забравя до края на живота си, и най-лошото беше, че не можех да им помогна по никакъв начин... Това бяха едни много дружелюбни кучета, двете бяха бебета на 3 месеца и не можеха да направят нищо лошо на никой, та те дори нямаха зъби... Съгласна съм, че бездомните кучета в града са много, че са източници на зараза, че биха нападнали деца, и възрастни.
Да се унищожават по този начин, в 21 век, е чудовищно. В цивилизованите страни такъв злодей сигурно ще бъде осъден и може би изпратен в затвор. До кога такива хора ще се разхождат спокойно между нас? Те с лека ръка биха посегнали и на човек", завършва читателското писмо.
Читател: Неизвестен злодей умишлено отрови бездомни кучета
© Plovdiv24.bg








Трезво Мислещ Човек
на 21.07.2011 г.
Заради два отровени улични песа (като не е сигурно дали са били отровени умишлено или просто са яли нещо изхвърлено и развалено или токсично) оревахте света, и отворихте егати и дискусията.Донякъде съм съгласен, че отравянето не е начинът да се почистят улиците от помияри, но от друга страна не правя мелодрами от този случай, тъй като те и без това са прекалено много, и едно-две бездомни кучета по-малко или в повече - бройката им и проблемите свързани с нея няма да се променят.Явно на някой потърпевш от безхаберието и бездействието на държавата и общината по въпроса му е дошло до гуша и е взел нещата в свои ръце, макар и не по най-подходящият начин.От друга страна приветствам това, тъй като ми е писнало да гледам тъжни репортажи по медиите за нахапани беззащитни старци и деца и дори за ампутирани крайници в следствие на тези прояви на безпричинна агресия от четириногите.Аз самият на 5 пъти съм хапан без причина от бездомни помияри и затова кучетата са ми най-омразните същества на света.И за да завърша: като изключим жестокият начин на умъртвяването им, в крайна сметка какво толкова е станало?Поне за мене живота и здравето на хората в това жалко подобие на държава са НА ПЪРВО МЯСТО и чак след това мисля за животните и всичко останало.Без да се замисля и за секунда, бих убил с голи ръце, застрелял, удушил и т.н. всеки агресивен ПОМИЯР за да спася от ухапване който и да било ЧОВЕК!Дано тези, които мислят като мене са повече от дървените философи, които направиха така, че бездомните помияри по улиците ни имат повече права от жертвите на напванията си....
Darena Georgieva
на 20.07.2011 г.
Г-н Етаж има известна разлика в това да се убиват животни за храна и такива, които няма да консумирате. Когато убийството на дишащо и усещащо същество е само за удоволствие или от овча паника заради някаква измислена вина от заразяване, тогава е извратено. а за селската ви кокошка - имате баба предполагам, допитайте си до нея.
Димитър Хаджийски
на 20.07.2011 г.
Ще бъда много благодарен на всички защитници на животните, ако ми кажат как да си заколя една от кокошките на село, без да попадна под ударите на законите. Може би ще ми кажете някой хуманен метод, напр. с упойка, но това ще си е УБИЙСТВО на жива твар - нали?
Darena Georgieva
на 20.07.2011 г.
Алекс, прочети някоя книга. Хората затова ги пишат - ЗА ПРОСВЕЩЕНИЕ!!!
Darena Georgieva
на 20.07.2011 г.
Алекс, прочети някоя книге. Хората затова ги пишат - ЗА ПРОСВЕЩЕНИЕ!!!
Мики Маус
на 20.07.2011 г.
това е жестоко......животните не са виновни.....не е това начина да се премахнат от улицата
Alex S
на 20.07.2011 г.
Всичките вие случайно да прочетохте статията за заразените от кучешката тения??? Точно от такива бездомни, без хигиена помияри се развива кучешката тения ! И вие щом сте такива големи защитници на тези бездомни гостоприемници на зарази вземете си ги у вас! А не да ми хапят и лаят за щяло и не щяло!!!
Vaklin Petkov
на 20.07.2011 г.
трови пумярите бравооооо и без това ги има в повече даже може и котките да почваш че те са повече от пумярите !!!!!!!11
Корнелия Петкова
на 20.07.2011 г.
Държава?Политици?Закони? Що е то? У нас виждам само настървени хищници, ръфащи и без това вече оглозгания кокал, на гърба на народа. Народ? Има ли такъв и ако -да, не е ли той под пълна упойка?Какво се чудите на този нечовешки акт? Нима родните политици от години не ни подлагат на същата АГОНИЯ! Човек за човека е враг, но КУЧЕТО- единствен и верен ПРИЯТЕЛ! Де да приличахме поне малко на тези четириноги същества и имахме тяхната чувственост! ПОЗОР и СМЪРТ за всички грабители и убийци!!!
Xena
на 20.07.2011 г.
Не мога да разбера защо да се наказват и изтребват кучета на безотговорни сторани?! Абе къде бяха тея кучета досега, напоследък нещо се намножиха. Някой май си ги гледаше, и му е писнало и хайде друм, гони хайвана. Да има наказания за стопани които гонят кучетата си на улицата. Който взима животно ще си го гледа!!
Трифон Зарезанов
на 20.07.2011 г.
евалата. Да мрат тия гадни злобни песове. Който иска толкова кучета да си ги взима у тях и да се грижи. Улицата не е място за бездомни кучата. Освен това.. в цивилизованите страни кучетата не седат по улиците. Ако си бяха където трябва нямаше да има кой да ги трепе.!
бай Момчил
на 20.07.2011 г.
Вчера в нашият вход видях 3 убити хлебарки от неизвестен злодей. Да се унищожават по този начин, в 21 век, е чудовищно. Потресен съм
sp3ctr3
на 20.07.2011 г.
Повечето от вас са далеч от интелигентни и разумни хора .. това си личи от коментарите ви. Граждански дълг го нарече някои това да убиеш животно ... това е съдизъм ... как не ви е срам ? Други казват страх ги било от кучетата хапили ги ... ами нормално е .. като ги нападате, като ги плашите ... всяко едно дете от малко трябва в училище да се учи как да се пази от кучета и животни въобще .. излишно е да обяснявам как действат отношенията животно-човек .. повечето няма да го разберете ( ограничени сте ). Като сте толкова ЗА убииството на животни, как ви се струда идеята за убииството на хора ? Защото едно куче може да не е с правата на човек ... но от вселенска гледна точка то е равно на човек ;) Но това също е сложно за разбиране в главите на повечето изпълнители на "гражданския си дълг" . Нека да попитам аз къде е обществото хора ? По долу бях писъл, че проблема с бездомните кучета трябва да се реши още от някогашните им стопани , а именно никои не е казал, че всеки втори човек трябва да има куче за домашен любимец... това е лукс , които ако не можеш да си позволиш по добре не се захващай ... това е отговорност както и отговорността да си направиш дете ... замислете се и спрете да пишете глупави коментари! ПС: За хората, които обвиняват кучетата, че са нахапали децата им ... имам 2 въпроса : 1-во: Къде бяхте вие ? 2-ро: Децата ви като се бият в детските градини и в училище по добре ли е ? Възпитават се хулигани ... и въпроса е пак къде сте вие ?
RollingStones
на 20.07.2011 г.
Пожелание ... Колкото болка е причинил толкова да му се върне
GRIPEN
на 20.07.2011 г.
Пълна забрана за риболов. Знаете ли как се мъчат рибите закачени на рибарските куки?
Ракетчик Матросов
на 20.07.2011 г.
Тук трябва да се задейства полиция и прокуратура и да се потърси отговорност, но също и на общината трябва да се потърси отговорност, защото с бездействието си става съучасник и се позволява на такива изроди да упражняват властта си над животните. Тази отрова може да попадне в почва или деца без да искат да е пипат.
Яна Годева
на 20.07.2011 г.
Браво Даниела радвайте се на страданието, някой ден и на Вас така ще Ви се радват! И нито това чудо, което е сторило това деяние може да се нарече ''човек'', нито пък Вашия пост говори за човещина. Тая държава се напълни с псевдо човеци...които освен да унищожават, вредят..за друго не стават!
chefito
на 20.07.2011 г.
Има огромен бум на кучешка тения в Пловдив. Кой според вас е виновен? Може би извънземните.
peter_m
на 20.07.2011 г.
независимо от всичко не забравяйте, че ЖИВОТНИТЕ НЕ СА ВИНОВНИ
Barman
на 20.07.2011 г.
Аз съм категорично против това, да се убиват жестоко бездомните кучета. Но съм също и против това, след като ги ваксинират да ги в ърнат обратно на улицата. Какво печелят от това, кучето пак ще си остане развъдник на зарази, пак ще застрашава вечер минаващите покрай тях, пък и също през деня деца и всички хора. Единственото разумно решение е това, което ви го описах по-долу. Така и за хората и за кучетата ще е добре. Без страдания за кучетата и без нахапани хора.
mechka
на 20.07.2011 г.
Тоя келеш дето е подал сигнала, като е толкова загрижен за тия помяри що не ги прибра в тех си да ги гледа, ми чака докато някой си свърши гражданския дълг да ги ликвидира пък после го раздава на много загрижен и отговорен. ай сиктир от подобни тарикати...
Barman
на 20.07.2011 г.
Така, как го правят в САЩ - там кучето е обикновенно изоставено от стопанина си, а не са бездомна глутница. Хващат го, закарват го в специална клиника, обезпаразитяват го, ваксинират го, изкъпват го, нахранват го добре, излекуват го от рани и каквито болести има и става едно мило и сладко кученце. След което ги държат в клетки в клиниката и ги оставят за осиновяване. НООО, ако до няколко седмици, мисля 3-4 седмици никой не се заинтерисува да го осинови, му бият смъртоносна инжекция и го умъртвяват. Просто така няма бездомни и опасни глутници по улиците. Същото е и за котките. ПО този начин са си решили проблема. Без варварско убийство, но и без да отглеждат излишни твари.
Kostadin Kostadinov
на 20.07.2011 г.
ами нали има закон да го приложат върху този ашлак! А ти Даниелко не се радвай че така радост се връща!
Trip
на 20.07.2011 г.
Интересно никой не протестира срещу убийството на милионите пилета, прасета, крави и риби, които идват в чинийките ви?! 1/3 от света си цъка кучешко за обяд, а примерно има други животни за дом. любимци... Значи е въпрос на субективен избор- това ми харесва- ще го взема у нас, другото ми харесва да го изям. Има и трета графа (както е в този случай)- ще го убия, защото животното е заплаха- примери хиляди. Аз като убия някоя змия да не вземат да ме тикнат в затвора?! Така стоят нещата просто, стига сте "лаяли"! :))
doktor_haus
на 20.07.2011 г.
тия дето много плюят и искат смърта на кучетата,ми Ок слагаме ви вас на тяхно място и ви даваме отровата - тогава друга песен ще запеете
paff40
на 20.07.2011 г.
Тоя който се жалва ако го пусна в 2 през нощта точно в Кичука да се разхожда в многото тъмни алеи доста бързо ще му се охлади ентусиазма.Не можете да си представите колко много помиари има и най-лошото е, че са на глутници повечето пъти.Въпрос на време е пак някой да бъде нападнат.
face_control4e
на 20.07.2011 г.
Евала на такива хора ! Това е единственият начин да се справим с тая улична сган ! Кво като ги приберат и маркират с жълт номер по ушите тия противни дръгливи псета ? Полза никаква ! И мен в моя квартал ме дразнят една група псета та това с отровата е супер идея. Има още един начин ,купувате рибарски кукички ,забивате ги в кренвирш и давате на дзвера . До няколко дни ще загине в адски болки от причинени кръвоизливи в стомаха и червата !
mechka
на 20.07.2011 г.
по-добре така отколкото да се превърнем в кучешки кенеф като София
Daniela Bairaktarova
на 20.07.2011 г.
браво на човека!
himikala
на 20.07.2011 г.
Айде утре тези същите милички ''кученца'' да нахапят твоето дете,и недей си боже да получи различни усложнения.Ти ще искаш кучето да остане живо или ще го разкъсаш зверски,както то е постъпило с детето ти???Като ги обичаш толкова тези животни,прибери ги у вас,храни ги,обезпаразити ги гледай ги,никой няма да ти забрани.Но заради такива като теб които хранят такива кучета стават инцидентите с нахапани хора.Да това може да е жестоко,но го предпочитам от колкото да ме е страх да изляза в квартала си да не ме нападня някой гнусен пумяр ;)
Y - 1912
на 20.07.2011 г.
Ако пострадалите бяхте Вие, дали щяхте да говорите по същия начин? Ако вашето дете е изядено от улични кучета, едва ли щяхте да си помислите да защитавате кучетата! След като държавата не си върши задълженията по улавянето, кастрирането и унищожаването на бездомните кучета, човек си решава проблемите със собствени средства и методи, колкото и жестоки да са те. Едва ли един кучешки живот е по-скъп от човешкия!
Сийка Кишишева 1
на 20.07.2011 г.
ТОЛКОВА ХАИР ЩЕ ВИДИ ТОЗИ ИЗРОД! ДА МУ СЕ ВРЪЩА ТАМ КЪДЕТО НАЙ-БОЛИ,,,,
Maria Karaivanova
на 20.07.2011 г.
кучетата трябва да си имат дом и стопанин - 100% съм съгласна!
Някакъв фен
на 20.07.2011 г.
Изглежда зверско, но така е по-добре от колкото да те подгонят и нахапят . Особено вечер и когато са на глутница уж "милите" животинки стават агресивни.
инжКостадин Лучков
на 20.07.2011 г.
Проблема е че забравяте че И хората сме си животни. Кучетата нямат място на улицата!
RVM
на 20.07.2011 г.
Че не е трябвало някакъв си човечец да ги убива тези кучета, не е трябвало. ама я ми кажете всичките кучезащитници и най-вече тоя които е подал сигнала - като са били толкова сладки кученцата, защо не ги е пребрал да ги гледа у тях? защо когато има статия за убито куче всичките скачате като луди, но когато има статия за нахапан човек и господ не може да намери къде сте се скрили. Да стопаните са виновни за появата на бездомни кучета, но това не ги оправдава и не им дава право да лаят и скачат на обикновенните хора.
Maria Karaivanova
на 20.07.2011 г.
ГРЪМ ДА ГО уДАРИ ДАНО! БЯЛ ДЕН ДА НЕ ВИДИ! ТОВА ЛИ НАРИЧАТЕ ВИЕ ЧОВЕК? КОЙ Е ЧОВЕКА И КОЙ Е ЖИВОТНОТО В ЦЯЛАТА СИТУАЦИЯ???
Popova Penka
на 20.07.2011 г.
Варварското поведение като социална норма-добре дошли в Булгаристан!
Весела Давидова
на 20.07.2011 г.
Боже, от къде толкова жестокост се събра у тоя българин бе?..:(
Popova Penka
на 20.07.2011 г.
Подайте сигнал в прокуратурата.
Popova Penka
на 20.07.2011 г.
чл. 325б от НК: "Чл. 325б. (1) Който противозаконно умишлено умъртви животно, се наказва с лишаване от свобода до една година и с глоба от хиляда до три хиляди лева. (2) Който противозаконно умишлено причини на животно увреждане, с което трайно или временно се нарушава нормалното функциониране на организма му, се наказва с пробация и с глоба до три хиляда лева. (3) Наказанието е лишаване от свобода от една до три години и глоба от две хиляди до пет хиляди лева, когато деянието по ал. 1 или 2 е извършено: 1. с особена жестокост или по особено мъчителен за животното начин; 2. на публично място; 3. повторно; 2 4. от длъжностно лице при или по повод изпълнение на службата му или от лице, което осъществява дейност или професия, свързана с отглеждане или полагане на грижи за животни; 5. в присъствието на малолетно или непълнолетно лице; 6. по начин или със средства, опасни за живота на хора или животни." ПРЕХОДНИ И
khan krum
на 20.07.2011 г.
Проблемът с бездомните кучета не е от днес или от вчера, не е само пловдивски или български, много е стар, но никой у нас не го е решил, както подобава. Аз нееднократно съм лансирал идеята вместо приюти за безстопанствени кучета и котки да се устроят "природни резервати" за тях, където да бъдат изолирани от хората, да бъдат кастрирани, когато ги "въдворяват" там, като по този начин "и вълкът ще бъде сит, и агнето - цяло". А не както е сега - индивидуални "акции" на зоофоби за унищожение на "гадните твари" или пък регламентираното в закони и наредби залавяне (на незначителен брой от хилядните популации), обезпаразитяване, кастриране и връщане на мястото, където са били "арестувани" - по този начин "освободените" животинки (които не са виновни, че са се родили, както и всеки от нас е роден - по законите на Твореца) отново се опаразитяват и разнасят зарази. Има само един, който решава кой и колко да живее, едни вярват в Него, други - не. Това е Създателят и Господарят на Вселената, на материята и духа, на времето и пространството, на Вечността. В Него са вярвали и великите умове на човечеството, противопоставили се на ретроградната схоластика и на Инквизицията, като Галилео и Джордано, Коперник и Даруин, Нютън и Айнщайн, Менделеев и Кюри, и още безброй други, открили Божественото начало във всичко, което ни заобикаля и във всичко, което се случва... А който дръзне да се противопоставя на Неговите закони, рано или късно бива сполетян от възмездие.
Яна Годева
на 20.07.2011 г.
А някой дали си зададе въпроса от къде идват бездомните кучета? А някой дали се запита защо те стават агресивни и хапят? Не, нали? Отговорът е заради нас хората. Не мога да повярвам колко елементарни са по-голямата част от коментиращите под статията и каква простотия, садизъм и нечовещина ни е завладяла... То не да се страхуваш от куче, а от ей такива тровещи и съгласяващи се с убийството и измъчването на животинките, които от своя страна нямат никаква вина за това, че са бездомни.... УЖАС!
bla_bla
на 20.07.2011 г.
Малките кученца са били сладки, но като станат големи и нахапят някое малко дете нямаше да плачете толкова за тях. Не казвам, че трябва да се мъчат, но в крайна сметка мисля, че е редно да помислим дали нямаше да са много по-опасни, когато пораснат. Надявам се, че Пловдив няма да стане като София, където не минавам по определени улици, защото има глутници кучета, които постоянно лаят хората....
aa
на 20.07.2011 г.
Постъпката е също толкова жалка, колко и коментарите на повечето от Вас. Човешкато в хората вече се губи, станаха и те животни..
Niko Todorov
на 20.07.2011 г.
лично мен са ме хапали и знам какво е на никoй не го пожелавам има си приюти да ги събират там както е в цял свят държавата е виновна защото не се грижи за тях а те беснеят и хапят наред
Емилия Кълчищарова
на 20.07.2011 г.
Тодоров, поне за минутка замисляли ли сте се от къде идват бездомните кучета? Наясно ли сте, че ние самите сме си виновни за това. Взимаш куче и като ти скимне, че не ти е удобно го изхвърляш - ето ти резултат за бездомните създания, които са изхвърлени или изоставени като децата само че не в дом, а на улицата.
Kameliq Babadjanova
на 20.07.2011 г.
как може този незнам имал ли е малко човещинка какво му правят тези невинни кучета милите господ гледа отгоре ще го накаже по др.начин този убиец направо се разстроих
Niko Todorov
на 20.07.2011 г.
смърт за уличните песове изпохапаха децата
Емилия Кълчищарова
на 20.07.2011 г.
Днес са кучета, утре продължаваме на хора..Състрадание, жалост, съчувствие - няма ги вече. Жестоко е, но на фона на всички случващи се гадости, мен лично, вече нищо не може да ме изненада. Продължавам да вярвам, че за всяка постъпка има възмездие.
Teodora Ivanova
на 20.07.2011 г.
НАМЕРЕТЕ ЗЛОДЕЯТ И ВКАРАИТЕ ГО В ЗАТВОРА
Чичо Ичо
на 20.07.2011 г.
Кучетата са наследници на вълците а те в апартамент могат ли да живеят За мене всички които мъчат зверчетата в апартаментите са садисти и убийци защото 90/95 процента от тях са болни от затлъстяване и рахит от малко движение
sp3ctr3
на 20.07.2011 г.
Всеки има право на живот ! Решението е да се регулира развъждането на кучетата, които живеят в домашни условия.. защото голяма част от бездомните кучета идват именно от домашните такива ... Нека направят една здрава годишна такса за всяко куче и да има контрол над това тя да се плаща , пък да видим дали еи така с лека ръка ще си изхвърли кучето ... и с още по лека ще го пусне да се размножава без да се замисли за последствията ... хората в цял свят са го осъзнали нашите не могат ... решенията на проблемите в един комерсиален свят .. това са глобите и общото мислене на хората ;) А не убииството на каквото и да е ;)
Sceptic
на 20.07.2011 г.
Заслугата за това е на управниците, които правят така че да заобикаляме опасни улици с кучета и да се чувстваме в джунгла в собствения си град. Бих казал, че това е закономерна реакция на системния тормоз, на който са подлагани гражданите. Аз бих избил всички кучета в градска среда.
Sargon III
на 20.07.2011 г.
В момента България е на първо в Европа място по заразени с кучешка тения!
yavor 1912
на 20.07.2011 г.
кво се правите на природозащитници, всички ядете месо и повечето карате коли и замърсявате въздуха и даже не сте засадили едно дърво през живота си.
Костадин Ф
на 20.07.2011 г.
Всяка жива твар има право на живот а човек е никой да казва кой да живее и кой не! По вашата логика дайте да храним сираците, болните и бедните и като ни скимне да почнем да ги тровим защото така сме решили че е редно. Има хиляди решения за проблемите свързани с бездомни животни които не включват убийство и хората в други държави ги прилагат. Тва че тук в България сме супер изостанали и с примитивно мислене си е наш проблем който като гледам никога няма да се реши.
Shitstorm
на 20.07.2011 г.
Те тоя е "дочакал" общината да му реши проблема с бездомните кучета и въобще не се е обърнал към "неволята" за помощ ... ;)
duh4e
на 20.07.2011 г.
Кучкарите ,които реват за бездомните кучета,да си ги приберат най- сетне при себе си , да се грижат за тях и да престанат да занимават хората с тях. Мястото на кучетата не е на улицата и две мнения за това няма. И да престанат да излизат с тоя номер,че другите били злодеи и не знам какви си,след като не мислят,като тях. Кучкарите едва ли са най-големите хуманисти,ами и аз мога да кажа,че с лека ръка биха посегнали на човек.
x900
на 20.07.2011 г.
Безспорно, не е редно да се отнема по този начин живото на хайванчетата. Но този който ги е напъдил (или може би майка им, за да е бездомна кучка), или този който всеки ден ги храни с кокали и наденички - по-малко ЗЛОДЕИ ли са те? Странно племе сме ние хората - сираците и болните деца държим заключени в мухлясали приюти с оръфани дрехи и ги храним с умити чорби, а за бездомните кучета и котки купуваме македонска наденица и леберкез, че горките животинчета "дори нямат зъби".
Павле
на 20.07.2011 г.
След като общината не взема необходимите мерки, гражданите се оправят сами - кой както може. Да, това не е цивилизован подход, но все пак не всеки има право да се разхожда из улиците с огнестрелно оръжие
vanex
на 20.07.2011 г.
Само ми е интересно, каква отговорност трябва да носи този човек, който ги е развъдил или им е помогнал да се развъдят и след това да ги пусне на улицата. Защо общината трябва да дава излишни пари за обезпаразитяване или кастрация, когато има много други пера, по които да бъдат пренасочени тези средства. До кога ще ни жал за животните, а не за хората.???? - стига вече сме се правили на добри към животните, а да сме лоши към съгражднаите си. Не трябва да има улички кучета и котки- трябва да се забравни изхранването на такива от хората пред блокове или търговски обекти.Носят зарази и мръсотия, така, че отговорът го оставят на този читател, който е изпратил информацията????
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!