Инвеститорът трябва да поеме изцяло прехвърлените му от държавата рискове, свързани със строителството, експлоатацията, поддръжката и управлението на Централна железопътна гара Пловдив, включително реставриране и консервиране на приемното здание на гарата, пазарния и екологичния риск при осъществяване на стопанските дейности и предоставяне на услуга от обществен интерес, както и рисковете по възстановяването на обекта в случай на настъпило форсмажорно събитие.
Концесионерът ще изпълнява дейности за благоустройство, хигиена и обществен ред, охрана и безопасност, информационно обслужване и други. Гаровият комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги.
Ще се акумулират необходимите инвестиции както за модернизация и разширение на съществуващия сграден фонд, прилежащата инфраструктура и прилежащите съоръжения, така и изграждането на нови подобекти, в центъра на които естествено да се вписва приемното здание на ж.п. гарата като паметник на културно-историческото наследство.
Вече ви информирахме, че на среща с бившия министър Ивайло Московски градоначалникът Иван Тотев разговаря за притесненията на Общината относно концесията на Централна гара в частта й, касаеща подлеза и строежа на нова автогара в района на Транспортна болница.
"Договорихме се, че и след концесията пешеходният подлез под гарата ще продължи да изпълнява социалните си функции, а именно пловдивчани да продължават да преминават оттам. Допуска се само обновяване на търговската част на съоръжението. На мястото на Транспортна болница няма да се изгражда автогара. Концесията няма да попречи и на пробива под Централна гара", категоричен беше Тотев.
Още по темата (69): | |