50% от пътуващите с градски транспорт са доволни от услугата

Автор: Мария Морунова
Коментари (16)
08:35 / 11.07.2015
7488
Сред пътуващите с градския транспорт в Пловдив близо 50% от чакащите по спирките пътници нямат препоръки към транспорта. Това сочат данните от анкетно допитване на фирма "Инфра Смарт Консулт", която извършва обследване на градския транспорт в града като част от Транспортния проект. Това разказа зам.-кметът Александър Държиков, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Според анкетата други 15% препоръчват актуализация на разписанията, а още 15% разписанията да се спазват. 6% имат препоръки към повишаването на хигиената, модернизацията на последните спирки.

"Фирмата "Инфра Смарт Консулт" ще има препоръки към актуализацията на разписанията, които да са обвързани и с автобусите с различна пътниковместимост, а не само с различните места и часове. Например малки автобуси може да има в часовете между 9 и 11 часа, както и след 20.00 часа, когато няма много пътуващи", поясни зам.-кметът.

Предложени са и два варианта за промяна на маршрутната схема. Тази промяна ще доведе до намаляне на годишния пробег с около 10% и съкращаване на времето за пътуване с около 3% за пътниците.

Единият вариант е чрез прекрояване на съществуващите 29 маршрута, като половината от тях си запазват маршрутите на движение, една четвърт няма да имат съществени изменения, а друга четвърт ще са с по-съществени изменения.

Вторият вариант е през 2017 г., когато изтичат договорите за 13 от линиите, да се направи актуализация като 12 маршрута да се запазят, 7 маршрута да са с частична промяна, 6 да са с по-големи промени и да се закрият 4 линии, тъй като те се припокриват с другите маршрути.

"Промените на разписанията ще са такива, които да гарантират бързото прикачане на пътниците. А всяка промяна ще е с широко обществено обсъждане и всичко ще се променя поетапно", допълни Държиков.

Според анализите на фирма "Инфра Смарт Консулт" годишният пробег по цялата транспортна схема, който е около 17 млн. км за 29 линии спрямо превозените пътници на база продадени билети и карти, показват, че предлагането на транспортната услуга като километри е по-висока от нейното търсене. Тоест за тези километри би трябвало да се возят повече пътници.

Фирмата, която прави обследването има препоръки и към договорите с превозвачите като в договорите от 2007 г. на-вече има много пропуски. Заради това се предлага когато има качествена услуга, превозвачите да бъдат стимулирани.

Друго интересно предложение е задължителна комуникация между пътници и превозвачи. Тоест ако пътник подаде сигнал, жалба или има препоръка към превозвача, той да има срок, в който задължително да отговори на пътника.

Виж коментарите (16)

Още по темата (1006):
29.04.2024 Справедливост застигна шофьор на автобус в Пловдив
26.04.2024 Шофьорът, псувал контрольори, ще бъде наказан
26.04.2024 Шофьор от градския транспорт поиска да обърне джуките на
контрольорка
24.04.2024 Кондукторка показа доста неприличен жест към девойка в Пловдив
22.04.2024 Пловдивчанин: Лъжат ни!
20.04.2024 Пловдивчанин: Харчите ли си спокойно парите?
Още новини от Новини от Пловдив:
В Пловдив водят тримата, измамили жени с над 30 000 лева
Пловдив почернява от полиция
Вход свободен в Музея на авиацията за Деня на храбростта
Професорка осъди УХТ за дискриминация
Кои легенди от музикалната индустрия пристигат в Пловдив и тази г...
Ръст на населението в Пловдив и областта


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).