За година всеки българин е изпил средно 72 литра бира

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (2)
15:07 / 16.07.2015
2115
Произведеното в страната пиво държи първенството сред българите, въпреки ежегодно нарастващия внос от страни на ЕС и трети пазари. 91% от консумираната у нас бира е произведена от компаниите, членове на Съюза на пивоварите в България (СПБ), според данни на браншовата организация.

Това е поредното доказателство, че българският потребител продължава високо да оценява качеството на произведените в страната марки пиво, въпреки че през 2014 г. има внос на 466 000 хектолитра бира, т.е. с 9 % повече от предходната година.

Тези и още актуални резултати от развитието на сектора през 2014 г. и 2015 г. бяха представени по време на пресконференция на Съюза на пивоварите, дни преди професионалния празник на бранша - Илинден. 

Според данни на Съюза на пивоварите, през 2014 г. на българския пазар са продадени общо 5 230 000 хектолитра бира - близо 5 % по-малко от предходната година.

Консумацията на глава от населението е 72 литра, равняващи се на 218 чаши от 0,33 литра или с 2 литра (6 чаши) по-малко в сравнение с 2013 г. През 2014 г. се наблюдава увеличение при продажбите на бира в кенове, които заемат 13% от общия дял. ПET бутилките продължават да водят в класацията с 59%. Делът на стъклените бутилки е 23%, а на наливното пиво - 5%. За първи път от 15 години насам браншът отчита лек спад в продажбите на пластмасови бутилки. 

От индустрията отбелязват, че ръстът в реализацията на бира през канала "модерна търговия" (търговските вериги) и спадът на консумацията в заведенията (ХоРеКа) продължава като тенденция. Съотношението на продажбите през сектора ХоРеКа (т-нар. "студен пазар) и през магазинната мрежа (т-нар. "топъл пазар") е 20% към 80%. 

Общо за периода 2010-2014 г. инвестициите на членовете на Съюза на пивоварите в ДМА възлизат на 293 млн. лв., от които само през миналата година капиталовите вложения са 73 млн. лв. Пивоварните компании продължават силно да подкрепят родните производители на малц, като близо 50% от използваната основна суровина за производство на бира е местно производство. За 2014 г. членовете на СПБ отчетоха и 71 млн. лв. внесен в бюджета на държавата акциз и 51 млн. лв. ДДС.

През настоящата година продажбите на 6-те пивоварни кампании са в същия обем като през първото шестмесечие на 2014 г. - 2 540 000 хектолитра, а инвестициите от началото на годината досега възлизат на 19 млн. лв. 

"Анализирайки най-новите данни за бирения сектор, заслужава да откроим факта, че пивото продължава да бъде любима напитка на сънародниците ни. Това твърдение отново се подкрепя и от наскоро изнесените резултати от агенция Маркет Линкс. Според проучването 78 % от пълнолетното население у нас консумира бира. Тяхното предпочитание към категорията не се влияе съществено от размера на доходите или от местоживеенето им. 

Данните съвпадат и с резултатите от провежданите от СПБ регулярни проучвания, според които бирата се радва на широка популярност у нас и е оценявана от респондентите като натурална и подходяща за балансирания стил на живот напитка", коментира Ивана Радомирова - изпълнителен директор на СПБ.


Виж коментарите (2)
Още новини от Любопитни новини:
Нина Добрев пострада жестоко при инцидент с мотор 
Мария Бакалова ослепителна в Кан
Изписаха Росица Пейчева и бебето
Големи гласове идват в Пловдив
Успешен спортист, депутат и министър празнува днес
Любов от пръв поглед в семейството на двойка от "Един за друг"


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).