Кой е създателят на магазините "Всичко за 1 лев"?

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
10:08 / 20.02.2024
14747
Хиротаке Яно, милиардерът, основател на японската дискаунт верига Daiso, почина на 80-годишна възраст. Създател на бизнес империя и също така те пионер на така наречения модел  "доларов магазин", който е известен в България като "магазин за 1 лев".

Според Bloomberg  състоянието на Яно е било около 1,9 милиарда долара към момента на смъртта си. Той започва с един магазин в Такамацу, Япония през 1991 г., а идеята му е революционна. Докато страната е изправена пред продължила десетилетия битка с дефлацията, предприемачът отговоря на нуждата на потребителите от достъпни продукти, без да прави компромис с качеството. Тази философия бързо спечели купувачите, превръщайки Daiso в гигант в търговията на дребно. С 4360 магазина в Япония и 990 в чужбина, той предлага всичко - от домакински стоки до канцеларски материали. Всички нейни продукти се продават за  100 йени (0,62 евро), като миналата година компанията реализира близо 4 милиарда долара продажби, индормира изданието "Money review".

Историята на успеха на Хиротаке Яно обаче започва с провал. След като завършва университета "Чуо" в Токио през 1967 г., той поема управлението на фирмата за риболов  на тъста си, която обаче фалира.

През 1972 г. тръгва да обикаля из страната и продава различни продукти от задната част на камион. Оттогава му е и идеята да таксува с 100 йени за всичките си артикули. Една от причините е да не губи време да окачва етикети с цени на всеки артикул. Пет години по-късно той основава Daiso, което означава "Създаваме на нещо голямо“.

И действително го прави. Японската икономика е в криза, заплатите на работниците са в застой. Потребителите търсят продукти, които да им излязат най- изгодно. Този бизнес модел стана популярен в много страни. Философията на тези магазини също намира почва в България - особено в началото на XXI в. В наши дни почти нищо в тези магазини не струва 1 лев, но и идеята е ясна.

"Първият магазин за 100 йени отвори врати през 1991 г., няколко години след спукването на японския икономически балон, когато започна голяма промяна в японската потребителска култура.“

Самият Яно приписва успеха си на подходящата комбинация от продукти на Daiso, която продава висококачествени ежедневни артикули, заедно с по-странни парчета, всичко това за 100 йени.

Служителите по снабдяването на неговата компания преговарят директно с производителите да поръчват големи количества на ниски цени.

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Миглена Ангелова: Имам нов мъж в живота си
Зрители след снощните "Капки": Голямо бутане пада, тъжно е!
От днес Skype не съществува
Пълен списък на магнитните бури през май по дати
Тези тримата ще водят финала на Капките на стадиона
Тръмп със снимка на джедай на официалната страница на Белия дом: ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).