Норвегия освобождава новите електрически автомобили от почти всички данъци и дава безвъзмездни помощи, които могат да струват хиляди долари годишно по отношение на безплатен или субсидиран паркинг, повторно таксуване и използване на пътни такси, фериботи и тунели. Миналата година Международната агенция по енергетика (МАЕ) заяви, че Норвегия е далеч по-напред от други страни като Холандия, Швеция, Китай, Франция и Великобритания в продажбите на електрически автомобили.
Според оценката на МАЕ, която изключва хибридни автомобили само с малък електрически мотор, който не може да бъде включен, продажбите на електрически автомобили в Норвегия нарастват до 39% през 2017 г. от 29 през 2016 г., когато Холандия е на второ място с 6,4%. Продажбите на норвежки автомобили през 2017 г. се водят от Volkswagen Golf ( VOWG_p.DE ), BMWi3 ( BMWG.DE ), Toyota Rav4 ( 7203.T ) и Tesla Model X ( TSLA.O ). Tesla е чисто електрически, а другите са електрически или хибридни.
В много страни високите цени на автомобилите, задвижвани от акумулатори, ограничените диапазони между презареждането и дългите периоди на зареждане, обезкуражават купувачите. Производителите на автомобили казват, че недостатъците намаляват във времето с навзлизането на новите модели.
"Ние виждаме Норвегия като пример за начина, по който електрическата мобилност може да бъде насърчавана чрез интелигентни стимули", каза говорител на централата в Мюнхен. "Ситуацията вероятно ще е различна, ако тези стимули бъдат отменени."
Другите "добри примери" на политиките за насърчаване на търсенето на електрически автомобили включват Великобритания, Калифорния и Холандия, каза той, цитиран от "Ройтерс".