Таксиметрови шофьори от почти всички компании в Пловдив се събраха на импровизиран митинг днес пред стадион "Пловдив" и след това се придвижваха в колони по основните булеварди, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Те протестират срещу орязване на местата за престой на жълтите автомобили.
Както Plovdiv24.bg вече писа, преди около 3 месеца общинските съветници одобриха 71 стоянки, на които такситата имат право да чакат клиенти. Всяко спиране извън местата от списъка, подлежи на глоба. Целта беше да се въдвори ред в таксиметровата дейност.








Sunway
на 22.01.2010 г.
Негативното отношение на много от хората, които пишат тук се дължи на това, че голяма част от таксиджиите са: арогантни, с мръсни таксита, надути тарифи и все гледат да те излъжат.Хубавото е че, има и свестни шофьори, но за съжаление лошите развалят името на самият бранш.Аз лично бих дал добър бакшиш на шофьор, ако колата му е чиста, облечен е нормално и да изглежда добре(не някакъв разгащен, с анцуг и т.н.), с приятна музика в колата, не силна и да не е поп-фолк или тем подобни глупости, да е вежлив и учтив към клиента.Ето това са качествата за успешен бизнес.Директно бих си поръчвал същият шофьор всеки ден.На грубите и тарикатите, освен, че няма да им дам бакшиш, ами ще се и оплача, а ако иска да ме работи и на полицията и ДАИ ще звънна.Разберете че, чрез подлост и измама г-да бакшиши до никъде не се стига, затова и хората тук са така негативно настроени към бранша.
zdravo
на 22.01.2010 г.
Аз пък изпитвам отвращение от безнаказаното, нагло и арогантно държание на много от шофьорите - ако си имате работа с чужденци, всеки втори ще Ви се ожали, че сметките има са надути многократно. Това става редовно до митницата, гарата и др. места. Обаждам им се по телефона, а те ми казват, че и да пускам жалби, и да съдя, от ДАИ не се явяват на дела и и м е все тая....ато това грабеж+наглост
krasimir4o
на 21.01.2010 г.
Заслужавате тарифи на 30лв.И тея дето плюят най-мого се возят ама тук ви е мястото за упреци.Колко сте жалки не е истина.Таксито е необходимост ама не могат да го разберат само мяткат коментари.Замислете се малко преди да пишете.Това са фирмени коли който си работят с нормални тарифи а не някой който като ти каже цената и да ти омекват капачките.Като не искате да ползвате такси си хванете автобус.Лично аз ги подкрепям,ползвам такси по 2-3 пъти на ден и са ми много удобни от места който са лесно достъпни.Който не му отърва да си ходи пеш или с автобуса.
ivo70
на 21.01.2010 г.
докато ни управляват децата на комунистите,така ще е!сте се режат значи сте се тормозят почтени хора излезли на пътя да си вадят хляба по честен начин!още не мога да си обясня как така ни подлагаха да гласуваме за тоя главчо:(евала им на пропагандната машина!но!вижте гърците кво правят!отстояват си правата до дупка!свободни хора!блокират пътища ,гранични пунктове и никoй не ги закача!това е демокрация и гражданско общество!стига с тая полицейщина и угодя на местни велможи!няма да им се даваме!от тяхното малоумие няма да страдат нашите деца!протести и блокади до връщането на стоянките и разкриването на нови!това е начина иначе сме обречени!
jone dole
на 21.01.2010 г.
наглите бакшиши поне ся ги е страх от глобите, то така или инче си спират където си искат и карат както си искат, пълни селски изпълнения аааа и са много скъпи вече, ма мн са важни
Швейк
на 21.01.2010 г.
Шофьорите на таксита не са ми сред любимците заради поведението им на пътя.Разбира се,има и много свестни сред тях - случвало се е да ми отстъпват предимство,возил съм се при учтиви шофьори.Кризата удари и тях.Мой приятел върна лизинговия автомобил.Мисля,че 70 стоянки са малко за града.Редно беше при определянето им да бъдат поканени и шефовете на големите таксиметрови фирми.Чиновниците трябва да се научат,че служат на хората и е редно да обсъждат с тях подобни проблеми.
Ганчев
на 21.01.2010 г.
Според мен общината е виновна за всички неуредици, включително и тази. Има места, където с малко средства могат да се вземат части от тротоарите и да се направят удобни за всички стоянки. Има места, където пък след знак спирането забранено има табели за стоянки!!! Пък и кой ще глобява???
Austin Powers
на 21.01.2010 г.
Да си таксиметров шофьор си е професия като професия - колко мъка и злоба има в долните коментари просто не е истина. Факт е обаче, че има проблем с престоя на таксиметровите автомобили - особено на двете западни спирки преди и след тунела положението е трагично. От таксиметрови автомобили рейсовете не могат да спрат точно пред спирката, затова спират в средната лента на булеварда, следователно зад тях се натрупва задръстване и става мила родна картинка. В такива ситуации не разбирам как се чувстват шофьорите, които са спряли на спирката след първите разрешени 3 - при положение, че много добре могат да видят, че прекалено многото таксиметрови автомобили на спирката направо си пречат на движението. Проблемът е, че всеки иска да седи на топ-местата и да се надява някой да се качи директно. Не мисля, че става така - не може на една точка, била тя и популярна, да има 10 таксиметрови автомобила. Два-три са напълно достатъчни - от всяка голяма фирма по един представител. Когато първото се заеме, може да паркира и друго. Масово не се спазват броя на местата за престой на таксиметрови автомобили, указани на знаците и според мен това е основният проблем. При запълване на капацитета на местата на дадена стоянка останалите трябва или да циркулират наоколо в движение, или да се изтеглят на някое по-далечно място, където да чакат обаждане по радиото. Без ред просто няма как да бъде. Иначе проявете малко уважение към таксиметровата професия. Повече убеден съм, че 90% от вас ако "въртяха геврека" по цял ден и нощ щяха да стигнат до същата култура на шофиране. Проблемът е, че няма кой да контролира безразборното шофиране на таксиметрови автомобили, маршрутки, а и други "цивилни" автомобили - просто в града полицейско присъствие няма, или ако има, то следи ЕДИНСТВЕНО И САМО за превишена скорост, а не за останалите далеч по-опасни 100 възможни гряха от рода на тръгване без предимство, каране между лентите, смяна на ленти без мигачи и др. Това го прави всеки втори шофьор, а не само таксиметровите такива. В Пловдив сме едни от най-лошите шофьори в цяла България - тъжно, но факт.
kyx4o
на 21.01.2010 г.
Много е лесно да напишеш коментар без да си вещ по някоя тема. Защо не се поставите на мястото на таксиметровите шофьори! Интересно ми е защо закриват стоянките? Как ще реагират пътниците в градския транспорт ако закрият 5 - 6 спирки например... Предлагам на тези, които пишат, първо да се научат на правопис, поне да не се излагат!
Батэ Бойко
на 21.01.2010 г.
И двете страни сте до някъде прави.Опонентите повече,защитниците по-малко.Стоянките които се премахват,действително си бяха за премахване.Изчезнаха тези по 6ти септември защото движението е голямо и там пречеха.Бакшишите са виновни и за това че няма нито един от тях,повтарям нито един който да не спре там където му каже клиента,независимо дали там е разрешено или забрането да се спира.Когато получи сигнал от клиент,за бакшиша вече престават да действат всички правила,той включва аварийни и прави рязък десен завой независимо дали не е в крайна лява лента.Да погледнем обаче и другата гледна точка! Budy73 е много прав! Такситата стърчат на 20 метра от стоянките защото са прекалено много а стоянките прекалено малко. Има ненатоварени булеварди и участъци където могат да се разкрият поне още 70 стоянки,пък било то и с промяна на инфраструктурата.Да,няма как да са всичките стоянки в синята зона,нека има повече в Тракия,в периферията на града,да се преустроят съществуващите за да се постигне консенсус и тогава вече правилата трябва да са жестоки ама безмилостно жестоки! Вчера гледам по време на хайката когато всички ченгета баха наизскочили на 6ти септември-един наглец се качил на тротоара до спирката на кино Кочо Чистеменски,по надоло пак ги гонят до РДВР-то ама от другата стара пред съда един клепи на аварийни и втори се нарежда зад него и той.Budy така неможе мой човек,циганина подсъдим ще го оставиш на семинарията или на стоянката или на булеврд марица ако се наложи а няма да го сваляш току пред прокуроската банка.
Rezon
на 21.01.2010 г.
Боли ме фарът за тези бакшиши.
БОТЕВ 1912 Завинаги
на 21.01.2010 г.
тук 90% от коментарите са злобни не защитавам никой но и те са си в правото хората и те имат семейство да хранят и си защитават интересите и общината е права не трябва да се спира къде им падне но наистина 71 стоянки са малко а колкото до стазването на ЗДП 99.99% от хората в този град не го спазват визирам и пешаходците които пресичат където им падне и както им падне а колкото такива били онакива били навсякъде има добри и лоши не трябва всички под един знаменател да се слагат а да се гледат качествата на конкретния човек
budy73
на 21.01.2010 г.
редно е и един бакшиш да каже нещо да такъв съм не може да пускат молове нови булеварди магазини и ДА НЕ СЕ ПРЕДВИДИ към прилежащата им инфраструктура стоянка за таксита погледнете стоянката на мола къде е В ГОРАТА до тоалетните евала на общината може би там ни е мястото НО НЕ ТАКА ГОСПОДА УПРАВНИЦИ НЕ СТАВА ТАКА
Skr
на 21.01.2010 г.
На всички им е по-лесно просто да нареждат и да са недоволни от всичко и от всички(една типично българска черта, смея да добавя). Я се замислете, дали не е възможно таксиджиите да са в правото си? От другата новина по случая, се разбира, че в края на миналата година са работили около 2000 таксита, от тях 1700 са регистриани и законни, та тези 1700 коли имат право да спират на САМО 71 стоянки. Като направим една бърза сметка, излиза, че на една стоянка трябва да се събират средно по 24 автомобила. Само примерно говорим, разбира се. До колкото мога да си правя изводи от няколкото стоянки които знам, там могат да се събират не повече от 6-7 коли. Да приемем, че поради заетост или други фактори вместо по 24(което си е невъзможно, на практика) на една стоянка се събират по 10-12 автомобила. Това са двойно повече коли от лимита й, което означава, че тези извън нормата по един или друг начин ще пречат на движението наоколо. Аз ви гарантирам, че случи ли се това, първите хора които ще изпищят, са същите тези които се оплакват в тази тема. А относно заплахите, от типа на "да не решим да ви ползваме за 2 дена"- това вашето е траги-комично. Имате ли си на идея колко хора прибягват до таксита поради спешност или просто защото няма друга алтернатива? Ако такситата решат да не работят 2 делнични дни, клиентите им ще са много по-ощетени, от колкото ако никой не иска да се качва при тях за същия период от време(което малко или много, е невъзможно).
taliban6666
на 21.01.2010 г.
колко ги оби4ат вси4ки тия БАКшИшИ хейййййй това е то всенародна любов!
bramin
на 21.01.2010 г.
Правилно този град е окупиран от таксита. Само задръствания правят и спират,където им падне. Осебено на прицел са централните спирки на граски транспорт.
scorpion2008
на 21.01.2010 г.
[video]http://vbox7.com/play:f49e1370[/video]
edna mainichka
на 21.01.2010 г.
Досега не съм срещнала нито един ИНТЕЛИГЕНТЕН Бакшиш - това град в Индия ли е? Те такова жвотно нема... Всички са пълни простаци, едни в повече, други в по-малко, винаги може да ги познаеш по това че я си бъркат в носа, или се секнат, или храчат... а и по по-лоши индикации....
зизи зизи
на 21.01.2010 г.
карането на такси все пак е работа с която хората си вадят хляба и не е много лесно да си таксиметров шофьор
Кмета на НЕТА
на 21.01.2010 г.
Кажи му БАКШИШ и повече не се занимавай!!!!
trai4opolkovnika
на 21.01.2010 г.
д..ба и помиярите не стига че не спазват правилата за движение ми сега искат да спират където им падне .......... кой мислите че прави задръстрванията ..........бакшишите и рейсожете
hallucinogen
на 21.01.2010 г.
Всички ги псувате, ама като ви потрябват ги ползвате, или не ги ползвате, защото сте измекяри. Цял живот от Тракия да не излезете провинциални говеда!
scorpion2008
на 21.01.2010 г.
Гадни ,гадни ама се возите нали !? На всеки му се налага да се качи на такси,така че замислете се преди да плюете.....
taliban6666
на 21.01.2010 г.
да протестират кавалите гадни няма по долно племе от бакшишите!
Piccadilly Circus
на 21.01.2010 г.
Трябва да се съкрати и броя на самите таксита! Иначе няма логика.
RollingStones
на 21.01.2010 г.
НЕКА ПРОТЕСТИРАТ. Аз подкрепям новото решение.Те си спират където им падне и са супер нагли всичките.
visoko
на 21.01.2010 г.
Еми неприатно е да спират, където им дойде.Стават ужасни задръствания....
myzrael
на 21.01.2010 г.
гадни бакшиши.Много ясно че ще ви режат.Хванете се друга работа кво тва всеки го може да кара кола.Спирате където ви падне,отнемате предимства от вас по гадни са само маршрутките.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!