Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя нов завод?

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (11)
18:51 / 03.10.2019
8384
Защо Volkswagen избра Турция, а не България за своя завод? Според анализ на германците от Automotive News Europe основната причина са мащабите на вътрешния пазар на съседката ни. Макар да не е оповестено официално, решението е окончателно и компанията дори регистрира свое дъщерно дружество за производство на автомобили в Турция. Заводът ще е край град Маниса, недалеч от Измир, съобщава dnes.bg. Фабриката ще произвежда следващото поколение на Volkswagen Passat и изградената върху същата платформа Skoda Superb.

Инвестицията е на стойност 1 милиард евро, годишният капацитет е предвиден да достигне 300 000 автомобила, а създадените работни места ще са около 4 000, отбелязва Bloomberg. По план производството ще започне през 2022 година. Според германски анализатори VW е предпочел Турция заради "положителни макроикономически условия", сред което водещо е големият и многообещаващ вътрешен пазар в страната. Турция има население от над 80 милиона души, и в същото време едно от най-ниските съотношения автомобили на глава от населението (около 150 на хиляда души, докато в България например е 506 на хиляда).

Това отваря огромен потенциал за растеж. В същото време VW до момента страда сериозно от обезценката на турската лира, която сви местния пазар от 480 000 продажби за първите седем месеца на 2018 до едва 212 000 продажби за същия период на тази. Турция е основен пазар за Passat и производството му на местна почва ще намали негативния ефект от поевтинялата лира. Друг коз на Турция е географската и политическа близост с ключови пазари като Русия и Иран.

За разлика от страните в ЕС, чиито търговски обмен с Москва и Техеран често е обект на санкции и политически ограничения, Анкара поддържа добри бизнес отношения с двете многомилионни държави. Друг аспект, който AN не коментира, е обещаната от турското правителство щедра държавна подкрепа за проекта. Заради изключително строгите ограничения за държавна помощ в ЕС страните от общността не биха могли да предложат подобни условия, или пък биха станали обект на санкции, както на няколко пъти се случи на Словакия.

Изграждането на турския завод ще позволи на VW да прекрати производството на Passat в Емден и да преоборудва германската си фабрика изцяло за електромобили. Преместването на Superb пък ще освободи малко капацитет в изключително претоварения завод на Skoda в Квасини, където се правят бестселърите Skoda Karoq и Seat Ateca.

Виж коментарите (11)

Още по темата (521):
10.04.2024 65 водещи компании търсят служители в Пловдив
28.03.2024 ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo
UniRetiCon
23.03.2024 Нов завод за 107 милиона до Пловдив търси 110 работници
21.03.2024 Западен гигант започна изграждането на нов завод в Пловдив
20.03.2024 Инвестиции за над 250 милиона евро: Новите заводи край Пловдив
16.03.2024 Предвиждат изграждането на пешеходна алея и веломрежа, която да свърже общините Раковски и Марица
Още новини от Национални новини:
Предлагат по-тежки закони за пияни и дрогирани шофьори
Ще има ли поскъпване на шезлонгите и чадърите, говори министърът
Баташката "Св. Неделя" - църквата, в която влизаш с наведена глав...
Според Атанас Пеканов следващото плащане по ПВУ, ще е наполовина
Надути цени "дерат кожите" на клиенти по Южното Черноморие
Василев за Борисов: Нека да видим програмата му и ще говорим, до ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).