Транспортният министър с емоционален коментар за Държавните железници

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (3)
19:39 / 17.07.2023
1771
Министърът на транспорта решил в неделя да се повози в родната железница и написа емоционален пост в социалната мрежа Facebook, видя репортер на "Фокус". Георги Гвоздейков избрал влак от Централна гара в София през Пловдив за Бургас.

Ето какво написа той в профила си: 

Този текст е за родолюбието под български флаг, не за патриотизма.

Този текст е за БДЖ.

Тъжно е, че знамето ни се употребява като политическа платформа и за разединение вместо да бъде еталон за прогрес и единност на нацията. И докато патриотизмът печели от българския флаг, аз ще споделя какво е загубило родолюбието под флага ни.

Първата железопътна линия в днешните български земи е линията Русе-Варна. Нейната дължина е 142 км. Решението за построяването ѝ е взето през септември 1861 г. И е възложено на английска компания.

Днес 162 г. по-късно общата дължина на железопътните линии е нараснала до 4029 км, но българската държавна железница остава един тромав, уморен, изпотен, морално остарял организъм от соцвремената.

Патриотично е да се гордееш с увеличената дължина на жп трасетата, по които обаче не могат да се движат скоростно модерни, екологични влакове, но не е родолюбиво да оставиш тази емблема на товарната и пътническа свързаност да потъва флегматично в овехтяване, в неефективност, оставена на преживяване, а не впрегната в полза за благополучието на държавата и гражданите.

Патриотично е да се гордееш със закупените 15 електрически локомотиви от Сименс, но не е родолюбиво да оставиш пътниците да бъдат транспортирани във вагонните композиции от соца без климатик докато навън бушуват горещини.

Патриотично е да поставиш българския флаг на мотрисата и на униформата на машиниста, но не е родолюбиво да пътуваш в остарял, похабен, бавен влак с дебела, естетически осакатена и несъобразена със сезона униформена екипировка.

Патриотично е да работиш за едно от най-големите, най-старите предприятия в България, но не е родолюбиво да оставиш служителите без кариерни и финансови стимули, без перспективи, без модернизиране на подвижния състав, без подкрепа.

В импровизирана визита днес на Софийска централна гара се срещнах с тъгата на патриотизма в БДЖ - видях отломките на миналото - обраслите траверси, старите локомотиви, ръждясалите табели, соцвагоните без климатизация, закачени за екологичните електрически локомотиви на европейски производител, които се опитват да издърпат композицията напред към бъдещето и си давам сметка, че така повече не става.

Трябва да реформираме БДЖ спешно и да я превърнем в модерна интегрирана и екологична транспортна система, която наистина да осигурява мобилност и свързаност. Символ на сигурен и устойчив транспорт под българско знаме.

Видях и бъдещето. Родолюбиви млади машнинисти, които не искат да напускат системата на БДЖ, не се оплакват, работят, гордеят се с професията си, но се надяват да работят при по-добри условия, да управляват по-модерни машини, влаковете да свързват по-бързо села, градове, съдби.

Дължа и дължим на тези млади хора признателност за търпението, за ведрината, за тихото им родолюбие.

Да обичаш родината си означава да милееш за нейното благополучие, благополучието на държавата и благополучието на нейните граждани и то не се измерва с визуални символи и омайни думи, в разединяване и в проповядване на носталгия по миналото, нито в извиняване на руската агресия, която преобърна мирните времена във военна окупация, родолюбието са реални действия и постижения за повишаването на благата за хората, родолюбието е в малките действия и добротворчество, които създават големи успехи за икономическо, социално и културно обогатяване на обществото.

трябва да се превърне в сърцето на транспортната свързаност -

да повиши ефективността и конкурентоспособността в транспортния сектор, да подобри транспортната свързаност, сигурност и достъпност, да повиши енергийната ефективност.

Родолюбието не започва с флага, то започва от сърцето.



Повече снимки, от инспекцията на министъра, вижте в галерията.

Виж коментарите (3)

Още по темата (343):
14.05.2024 Служители на най-големия работодател в България: Така вече не може!
12.05.2024 Неприятно преживяване за десетки пътници, решили да пътуват с бързия влак до Пловдив
11.05.2024 Министър Гвоздейков за закъснението на влаковете: В понеделник ситуацията ще се нормализира
08.05.2024 Този влак повече никога няма да мине през Пловдив
07.05.2024 Толкова ли сме зле? От Пловдив до Видин колкото със самолет до Китай
07.05.2024 Никога повече няма да можем да стигнем с влак от Пловдив до този прекрасен курорт
Още новини от Национални новини:
Приемите за млади, нови и малки стопани са през второто полугодие...
Базовото плащане на площ за Кампания 2023 ще бъде доплатено тази ...
През юни се отварят два приема за инвестиции и преработка по ПРСР...
Директните плащания за новата Кампания 2024 се увеличават на 817 ...
Отваря се прием на заявления за агроекология и биологично земедел...
Кампания 2024: Чертайте през службите по земеделие


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).