ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
1552 58 (3.7%) 1161 18 733 753 (4%) 13 510 30 697 825 956 450 (3.1%) 22 339 980
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Полина Карастоянова: Визовият режим, който действа, е против националния икономически интерес на България
Автор: Пламена Николова 15:18 / 04.08.2020Коментари (0)2293
© Plovdiv24.bg
"Всеки политически избор предполага поне сто дни толеранс. Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова нямаше и сто часа, тя влезе директно в окото на бурята. В този смисъл нашата роля на отговорните браншови организации, е двойно по-голяма, защото ние участваме заедно с министъра, с държавата, с правителството, с обществото в този труден процес за излизане от кризисната ситуация.  Националният борд по туризъм изрази своята подкрепа още в първия ден на избирането на министър Николова и даваме всички в аванс знаци на подкрепа и доверие."

Това заяви при посещението си във Варна преди дни Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм, предаде репортер на Varna24.bg.

 

"Има два успоредни плана, еднакви по важност, по които ние вървим в момента. Единият оперативен план е за решаване на проблемите на деня. Има обаче и един втори план на работа и подготовка, който не трябва да остава в страни и ние сме удовлетворени, че именно този план намери място в приоритетите на министъра.

А именно – генералният въпрос за рекламата на България на международните туристически пазари и за липсата на достатъчно ресурс и професионализъм, с който тя да се осъществява. Всичко това е следствие на един голям недостатък – липсата на национален маркетингов план. Това е настолната книга, на всеки един министър на туризма. Този работен документ дава яснота, какъв е точно брандът на държавата, на кои пазари и продукти трябва да се акцентира, как се рекламира на високоплатежните туристи, на младежите и т.н. Именно такъв маркетингов план предложихме на вниманието на министър Николова. Изработването му трябва да е с професионална, международна експертиза, така че този документ да може да защити пред премиера, пред финансовия министър и прочие, необходимостта от увеличаване на средствата за маркетинг и реклама. Идеята е да имаме ясната представа, какъв процент от БВП бихме искали да постигнем да кажем след 5 години, какъв ръст на туристите и приходи гоним, и всичко това да бъде обосновано по професионален начин“, коментира Полина Карастоянова.

 

Друг много важен въпрос, който експертът постави, отново във връзка със Националния маркетингов план, бе изграждането на туристически представителства на ключови пазари за България.  

 

"На първо време тези представителства може да са по-малко и да са на ключови пазари като Русия, Германия, Великобритания, Централна Европа, страните от Персийския залив. Защо обаче са нужни тези представителства? Защото знаем, че в половината от годината, поради климатични или религиозни особености, гражданите на тези държави живеят в чужбина, а България може да бъде отлична такава възможност. 

 

Третият стратегически въпрос е свързан с промяна в механизма, чрез който се издават визите за туристи от Русия и Турция. Първо трябва да кажем, че ние имаме благоприятната, естествена даденост да граничим с два глобални, ключови пазара, каквито са тези две държави. В същото време визовата политика и режимът, който действа, е възможно най-рестриктивният. Това е против националният, икономически интерес на България. В този смисъл, бихме искали да стане ясно, че не говорим за отмяна на визов режим, а за промяна в модела на издаване. Сегашният действащ модел с изнесени центрове, с печати в паспорта и ходене в консулства, освен, че е бавен и скъп, но и генерира корупционни практики, от които посредниците се възползват. Всичко това води до повишаване цената на визите до степен, до която България става не привлекателна.

  

Въвеждането на електронни визи или визи, които се издават на границите, ще преодолее този проблем. Проучванията, които Националния борд по туризъм направи, установиха, че не се изисква разрешение от Европейския съюз, а има информативен режим. След като България реши да промени модела за издаване на визи, информира Брюксел, че това ще бъде начинът, по който ще процедираме“, заяви Полина Карастоянова. 

 

Тя е категорична, че създалата се икономическа ситуация доказва, че във времена на криза туризмът се очертава, като жизненоважна индустрия за България. 

Повече вижте във видеото!

 

 





Още по темата: общо новини по темата: 428
19.09.2020 »
18.09.2020 »
18.09.2020 »
18.09.2020 »
17.09.2020 »
17.09.2020 »
предишна страница [ 1/72 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Грипна епидемия обхвана страната
Народен събор Пловдив 2020
Ботев в Първа лига, сезон 2020/2021
Цветана Пиронкова се връща в тениса
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои са най-големите проблеми на Пловдив в момента?
Лошата пътна инфраструктура
Презастрояването
Обществения транспорт
Чистотата
Замърсяването на въздуха
Здръстванията
Неспособността на кмета да се справя с повечето проблеми
Друг
Няма проблеми
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: