Подготвят "План Б" за "БДЖ - Товарни превози"

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
17:30 / 07.03.2016
6403
До края на март искам да е ясно дали "БДЖ - Товарни превози" ще бъде приватизирана, заяви за "Стандарт" министърът на транспорта Ивайло Московски. Това поисках при последния си разговор с ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, поясни Московски. 

Официално "БДЖ - Товарни превози" е в процедура за приватизация, като агенцията няколко пъти удължаваше срока за изготвяне на оценка на компанията, обясни министърът. 

Оценката вече трябва да е готова, така че до края на март искам агенцията да вземе окончателно решение - дали ще води преговори за приватизация на "БДЖ - Товарни превози" с шанс да стигне до сделка, или, ако няма кандидат-купувач - да прекрати процедурата, коментира министър Московски.

Поставих срок до края на март, тъй като, чакайки толкова дълго приватизация, никой не сключва дългосрочни договори с "БДЖ - Товарни превози" и компанията губи много товари и свива пазарния си дял, обясни министърът.

"Ако до 31 март няма купувач, ще се пристъпи към "План Б" - преструктуриране на "БДЖ - Товарни превози". Това ще бъде болезнен вариант, тъй като ще минем през мерки за драстично свиване на разходите, включително чрез съкращаване на персонала и разпродажба на активи", обясни Московски. 

"Затова водим преговори със синдикатите да ги убедим да приемат един балансиран вариант за съкращения, за да оздравим компанията така, че да не генерира повече загуби", допълни министърът.

"Знам, че подготвят план за преструктуриране на "БДЖ - Товарни превози", но не сме го обсъждали", обясни Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите в България. 

"Казано честно, не виждам кой ще купи "БДЖ - Товарни превози", така че със сигурност ще се тръгне към оздравяване и съкращения, каза Бунев. Но според него е по-добре компанията да бъде оздравена, а не ликвидирана. 

Оздравяване е наложително, тъй като доверието на клиентите е позагубено", каза още Бунев. 

Той обаче поясни, че част от персонала ще бъде прехвърлен към компанията на Христо Ковачки "ТБД-Товарни превози", която вече вози сама половината от въглищата от мините към ТЕЦ-овете на Ковачки, които допреди няколко месеца возеше именно "БДЖ - Товарни превози". 

"Нека изчислят какъв персонал ще е необходим, за да се возят 6-7 млн. тона товари годишно, да се пристъпи към съкращения и да се върви напред, а не да затриваме предприятието", категоричен бе Бунев.


Виж коментарите (0)

Още по темата (335):
26.04.2024 Гвоздейков подписа за двуетажните влакове
24.04.2024 Експерт: БДЖ е под заплаха за съществуването си
18.04.2024 Сигнал от Централна гара Пловдив: Тотална мизерия, спрете да крадете!
18.04.2024 Доставят 35 влака с пряко договаряне
17.04.2024 Бивша машинистка: Първата коза, която видях в живота си, беше в БДЖ
16.04.2024 Обоснована ли е по-високата цена на билетите на БДЖ?
Още новини от Национални новини:
НИМХ публикува официалната прогноза за празниците
Лоша новина за абсолютно всички шофьори у нас
Наши бизнесмени: Работните си места ще загубят хиляди служители
Вижте с какви заплати в бруто "Кауфланд" примамва служители
Кметът на Пазарджик остава кмет
Изключително рядко природно явление е предизвикало мощната градуш...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).