ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Обмислят тол такса от 10 ст. на километър за тировете по магистралите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:10 / 18.02.2015Коментари (21)1916
© Impact Press Group
Не повече от 10 стотинки на километър ще е таксата за преминаване по магистрали на тировете, сочат първоначалните разчети на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова

В интервю за Нова телевизия тя коментира темата с уговорката, че анализът на трафика тепърва предстои, затова все още е рано да се каже колко стотинки на километър ще плащат леките коли, за да се предвижват по магистралите. Разчетите ще бъдат направени от Световната банка и ще са готови до края на годината, а въвеждането на тол такса за леките коли не е на дневен ред през следващите две-три години.

Ако това се случи, пътуването от София до Бургас за тировете ще излиза по 36 лева в едната посока, а между София и Варна би било около 43 лева, когато магистрала "Хемус" бъде завършена.

Целта на въвеждането на тол такси за движение по магистралите е да се въведе по-справедлив начин за заплащане. Ще се заплаща не времето за пътуване, а разстоянието, обясни министър Лиляна Павлова.

"По -справедливо е тези, които пътуват повече, да плащат повече, както и автомобилите над 3,5 т. и транзитно преминаващите автомобили", заяви Павлова.

Тя подчерта, че целта на реформата е да се генерират повече средства за поддръжка и строителство на пътища у нас, тъй като генерираните от винетни стикери 200 млн. лв. са недостатъчни, при нужда от 1 млрд. лв., за да имаме европейски пътища.

Според Павлова по този начин ще имаме възможност за по-дългосрочна визия в пътния сектор, включително за доизграждане на магистралите, които ще извадят тежкия трафик от малките пътища и те няма да се рушат толкова бързо.

Тол системите трябва да започнат да се въвеждат от 2017 г. Световната банка ще консултира Пътната агенция за въвеждането им.

Относно националната програма за саниране, предприета от правителството, министър Павлова заяви, че тя има за цел да подпомогне нуждаещи се граждани. Тя е напълно прозрачна, с ясни правила и се реализира на територията на всички 265 български общини, посочи още Лиляна Павлова.

Тя опроверга твърденията на опозицията, че санирането е само за големите градове. "Опозицията няма аргументи срещу санирането и затова си служи с манипулации и лъжи. Това се дължи на завист, защото ние напипахме пулса на обществото. Програмата достига до 2.5 млн. души, без значение от политическата им и религиозна принадлежност, което се използва от опонентите за предизборни дивиденти и съзнателно заблуждаване на хората за смисъла на санирането, подчерта още министърът.

Министър Павлова обясни, че към днешна дата са подадени 11 искания за сключване на договори за целево финансиране от Враца, Варна, Плевен. 4 искания са подадени от Мадан и 2 от Момчилград, които са малки общини с кметове на ДПС. Останалите са от Плевен и Димитровград.

"Виждате, че няма общини само на ГЕРБ, а от всички политически сили. Дори община с кмет на БСП успя първа да сключи договор", заяви Павлова.

Министърът подчерта, че националната програма за саниране е предизборен ангажимент на партия ГЕРБ, залегнал в правителственото споразумение и няма нищо общо с предстоящите местни избори.

"Изпълняваме ангажимента си още в първите 100 дни на управление. Инвестираме 1 млрд.лв. в икономически и социален проект, в който ще участват над 2500 малки и средни фирми, а целта е да удължим живота на панелните сгради, чрез конструктивно укрепване, да намалим сметките за ток на гражданите и да направим модерна градската среда с красиви, уеднаквени и подредени сгради", изброи министърът.

Павлова заяви, че не може да се съпоставя програмата за саниране с нуждата от подпомагане на пострадалите от бедствия. "Ние помагаме и на хората в беда. Вчера Министерски съвет одобри 28 млн.лв. за пострадалите региони, така че мислим и за пострадалото население", обясни тя. Министър Павлова припомни, че мегаломанските проекти, от които няма никакъв смисъл за обществото са патент на други партии.

"Само ще припомня, че за яз. "Цанков камък" бяха изхарчени 1 млрд.лв. за 80 мегавата електроенергия, което е около 3% от мощностите ни в страната. С този проект не намаляха нито сметките за ток, нито се оправи икономиката. Напротив - този проект загроби НЕК с дългове, от които страда цялото общество", заяви Павлова.

Тя подчерта, че Националната програма ще създаде икономически и социален ефект за милиони граждани, а същевременно ще се намалят сметките за ток и ще подобри състоянието на сградния фонд.

Министър Павлова напомни, че сдружението, което се регистрира е целево с ограничени правомощия и неговата цел е да получи само финансовата помощта от държавата, без да се обременява с неплатени сметки. Няма ограничение жилището, което се санира след това да се продава. "Апартаментът може да се продава, но да остане с жилищно предназначение, а не търговско", обясни Павлова.

"Нелепо е да се твърди, че хората ще изгубят собствеността на имота. Неприкосновената частна собственост е гарантирана по конституция", каза още тя.

Лиляна Павлова бе категорична, че няма да се опаковат конструктивно неукрепени сгради, а целта е да има надеждни жилищни блокове, чийто живот да бъде удължен. Министърът добави, че остъклените тераси също ще бъдат санирани и няма да се премахват. "Около 80% от терасите са остъклени", заяви министърът и добави, че за тях важат еднакви правила.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
тез йивеят за да измислят глупост след глупост слойи тол такса и турците 6те си минават през македония и гурция ... и 6те пустеят магистралите,....
0
 
 
Да ги пратим на бесилката на Левски, от утре е свободна тия са по-лоши от султана техните обири нямат край, вярно че и хайдутите са обирали кервани в клисурите, но султански а тия ратайски!
0
 
 
hahahhah ето това чаках да чуя ......... всеки иска тези магистрали ами онези горе 240-мата дето седят те са гладни бе хора и те ги искат много щото по този начин ще кажат ами това е няма пари трябва от някъде да се взимат на ви сега магистрали ..... то беше ясно че безплатен обяд няма даже и за колите ще направят според мен и ще видиш как всеки ще си кара по международните пътища ..... не знам даже как не са вкарали винетките все още в горивото само ще там ще кажат ами по 10 стотинки отгоре на литър по дебела поста да е
Aнонимен
на 18.02.2015 г.
+1
 
 
Колко ли повече ще са постъпленията от тол такси.Вероятно в пъти.А колкото до санирането ,нима германците са по-глупави и по-богати от нас .Достатъчно е да се прочете статията на Дойче Веле-издание финансирано от Правителството на Германия-" Мокрият "пуловер " не топли " .Тогава ще стане ясно ,че саниране се прави със специални съвместими с естествените строителни материали смески , а не със стиропор,но цените са над 120 евро на кв.м.
+2
 
 
Бдж товарни превози почти не се използва. Едно левче на километър трябва да е такасата за да печели държавата от транспорт на стоки, а не само да налива пари в магистрали, от които печелят единствено спедиторите
на 18.02.2015 г.
+2
 
 
Като се замислиш не е много, пък и не ги плаща тираджията, а работодателя. Дано поне се използват ползотворно парите и да се стегнат магистралите, ама нещо от вътре ми подсказва, че някой пак ще напълни гушата...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Грипна епидемия обхвана страната
ФК Марица, сезон 2019/2020
ВК Марица, сезон 2019/2020
Локо в Лига Европа, сезон 2019/2020
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Одобрявате ли вдигането на заплатата на кмета?
Да, заслужава по-висока заплата!
Не, в никакъв случай!
Одобрявам вдигането на заплатата на кмета на Пловдив, но Здравко Димитров не го заслужава!
Не мога да преценя!
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: