200 лева ще трябва да плаща стопанин на домашен любимец, ако не е регистрирал животното. Това предвиждат промени в Закона за защита на животните. В момента глобата е десет пъти по-ниска - едва 20 лева.
Текстовете предвиждат и ако стопанин не почисти замърсено място от домашния си любимец, да бъде глобен със 100 лева.
На днешното си заседание парламентът реши да се удължи срокът, в който общините трябва да се справят с овладяването на популацията на уличните кучета в страната. Това трябва да стане до края на 2015 година.
Източник: bTV








Анонимен
на 13.10.2011 г.
А защо пък общината не дава на гражданите по 200 лева за всеки пумияр който се разхожда свободно!!! ГЛОБИТЕ - 200 лева заплатата 250 :Х :Х :Х тези хора познават ли парите!?!
Анонимен
на 08.10.2011 г.
среден пръст на новоглобяващите
Nikolai Terziev
на 07.10.2011 г.
Браво, само така, нека има здрав контрол за домашните любимци. Не всеки да си взима куче и след година да реши че вече не го иска и айде на улицата. И да се разхождат без повод само на разрешените места, а не където си играят децата. САМО ЯКИ ГЛОБИ, че няма ред в тая държава.
Roumiana Djenkova
на 07.10.2011 г.
А какво решихте в Парламента за "домашните" любимзи които нараняват или убиват хора и особено тези дето се оплакват в ОНН в момента?;))Добре актуализирали сте глобите , това трябва да доведе до отговорност, по-малко инзиденти ,зарази и pr както е на запад.Но пак по-малко хора ще си вземат домашен любимец...
krivinka
на 07.10.2011 г.
Да ме хванат за к..а. Докато ми лаят пумиярите по цяла нощ и котките ми серат по терасата(все улични) - пари не им давам на тея смешници.
Анонимен
на 07.10.2011 г.
Не е лошо това за глобите защото няма за Българина по-добър стимул за навик от това да му вземат парички. Искам да попитам къде трябва де се обади човек за да дойдат и да видят кучешките лайна. Живеем в двуфамилна къща.И ние си имаме куче но си държим на 100м от къщата и си му почистваме редовно,на никой не пречи.Има си паспорт и си му правим редовно ваксините. Другата фамилия обаче си гледа кучето в къщи нищо че е някакъв грозен помияр,но го пускат да се изхожда в общата част пред къщата-на площадката и в градинките. Не почистват след него и който и да дойде няма начин да не настъпи нещо.Та тези глоби само за градските улици ли се отнасят?Чистотата трябва да важи за всички. Ако някой знае.моля дайте ми телефон на който може да се разчита за оплакване
miss_kapriss
на 06.10.2011 г.
еее хора ние сме в криза! тая държава само се чуди как да вземе парите на хората, а после стенят, че масово от българите са отишли да живеят в чужбина! еми много ясно, че ще отидат да не са луди тук да седят- няма работа, а и искат глоби за щяло и нещяло!
miss_kapriss
на 06.10.2011 г.
и какво сега и за домашните любимци ли да плащаме?! а за бездомните кой ще плаща?! пак ли ние?! или какво ще убиват животните за да запазят природата чиста, а колите те също замарсяват въздуха защо и за тях не искат глоби?! леле тая държава съвсем се побърка!!! и 1 стотинка няма да им дам да си гледат работата!!!
Lalka Al Niazi
на 06.10.2011 г.
Да има санкции е добре но дали тая такса нама да изпрати стотици домашни любимци на улицата.То и без това е пълно с бздомни такива.За да отглеждаш домашен любимец е отговорност ,много човекоподобни 'ъхуманоиди'' притежават кучета и котки само за да издевателстават над тах.
Анонимен
на 06.10.2011 г.
В нашия вход има дете на 8-9 год ,момиче,живее на 1-я етаж и непрекъснато пикае пред входа между цветята.Кучето ми не си позволява такъв лукс,стиска докато не се изтеглим до тревите с/у депото на тролеите. Да не ви казвам че е имало и човешка урина от пиани съседи във входа или в асансьора.Плащам му данъка 4 год., ваксинирам го всяка година,сложили сме му и чип, до преди 3 мес.съм му плащала и такса за ползване на асансьор/ така настояха пикаещите във входа дебили от човешки род/. Моля, стига сте издевателствали над хората с домашни любимимци,защото пък на мен ми омръзнаха алкохолизираните съседи заемайки позиции на масичката пред входа от сутрин до сутрин.
Анонимен
на 06.10.2011 г.
Няма нищо лошо в това всички хора да почистват след домашните си любимци, както го правя и аз, за да не играят децата ни в мръсотията. Но...аз искам да задам един въпрос, всяка година съвестно си плащаме данък за кучето в общината, което мога да ви кажа си е голямо събитие, защото и самите чиновници не са запознати и когато регистрирахме кучето си, това ни отне 2 дни...кучето е и ваксинирано и обезпаразитено..Това, което искам да попитам е какво се прави с парите от данъците ни. Всички роптаят, че кучетата се разхождат навсякъде, но отделените за тях места са просто смешни....в района, където живея има една единствена площадка, която се намира до оживен път, няма ограда и тревата е до кръста:) Единственото нещо, което отличава тази площадка от околните треволяци е една табела...не винаги имаме възможност да заведем кучето до оградените места, а те до колкото знам са само 3 в града ни....Това не разбирам...искате хората да си плащат данъците, а те какво ще получат в замяна освен едни зле похарчени 20-30 лв, обиди, нерви и разбира се глоби, ако не го направят?
Анонимен
на 06.10.2011 г.
Абсолютно си прав, човеко. Животните са най-чистите и безкористни същества. А деградантите, които не им помагат, а даже ги мразят са за психиатър и глоби. Има вече закон и видя ли някой да издевателства над животно моментално съм го свалил на земята да чака полицията за акта - 1000 лв най-малко си е - вервам че и най-простия и жесток селендур ще го заболи доста.
Dimitar Fuchedjiev
на 06.10.2011 г.
Първо обшината да се справи с уличните котки и кучета и да праска редовно шрешу балхи и кърлежи
Анонимен
на 06.10.2011 г.
Обществото проявяващо жестокост и равнодушие към животните,никога няма да дъде добро към хората. Мисъл на Жан Приор *** КОЛКОТО ПОВЕЧЕ ОПОЗНАВАМ ЖИВОТНИТЕ,ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ НАМРАЗВАМ ХОРАТА*** Във видимия жесток и безсърдечен човешки свят,в който живеят тези същества-ЖИВОТНИТЕ, способни да изпитват същите чувства като нас-нежност,любов,ревност,вярност- вероятно се питат ... ИМАТ ЛИ ХОРАТА ДУША ?
Borislav Tasev-Armeec
на 06.10.2011 г.
А каква е глобата за тия боклуци които тровят кучетата?Аз имам паспорт на кучето,спазвам си всичко,но искам от вас шибаняци скапани да слагате затвор за тези които тровят кучетата!От това да тровите бездомните кучета замисляли ли сте се колко домашни умряха?За това,че някой си некадърник не може да ги прибира в кучкарник!
Ivo Kouzmanov
на 06.10.2011 г.
Като толкова нямате пари как си храните домашните любимци 200 са ви малко трябва 1000 да плащате
300 дяволи
на 06.10.2011 г.
А като сте се придрали толкова за пари, поне правете и проверки - като има закон, да е за всички! В шестото вечерно време съвсем спокойно мъжете си разфождат големите немски овчарки без намордник и НЕ на каишка! Колко нарушения са това? ТРИ. А аз с мойто псе, дето е една педя от земята, да не смея да мръдна из улиците, нали? Само не знам защо си пишем тук и дали някой чете публичното мнение въобще. Или, както каза някой по надолу, дали някой ще глоби бабичките и дедетата от блоковете, които постоянно хранят бездомните кучета около блоковете, та не само деца, но и домашно куче да не можеш да изкараш от страх пред побеснелите глутници! На някои старци трябва да им се регистрират по 5-6 песа!
Дафо Дафов
на 06.10.2011 г.
А бе господа управляващи!!!! Защо не въведете глоби и на селяните, които неотглеждат ПРАСЕТА и те са домашни любимци, които се исползват за ХРАНА. А не като кучетата само да хапят хорта.
Александър Найденов
на 06.10.2011 г.
А глоби за общината, че не чисти след уличните кучета? Тия природозащитните организации, защо не вземат да целунат кучето ми под опашката? Проблема с уличните кучета се явява в това, че в момента само си намират повод да искат пари за едното нищо, което правят... Дори ужасно ниско интелигентен човек може да направи сметката, че ако има едно 10000 кучета в даден град, то всяка година от тях умират сигурно 1500-2000 от глад, болести, блъснати от коли, убити по мъчителен начин от лумпени и т.н. Това хуманно ли е? Значи за 5 до 6 години умират също толкова кучета, но по мъчителен начи, колкото би била бройката при една масова безболезнена евтаназия. А проблема на е от 5-6 години, ами от няколко пъти по толкова и то не само в един град... Така че драги ми природозащитници - не щете да направите тази статистика, защото просто няма да може да убедите никого, че работата ви е хуманна. Вие сте по-жалки от тия дето осакатяват животните, защото просто поддържате популацията, за да цоцате парички с години наред. Интересен е и начина по който решавате "проблема - наскоро в град, в който нямаше улични кучета след една "спокойна нощ" се появиха над 80 - еваларката ви бичим за изобретателността вусложнението на решаването на елУементарни проблеми...
300 дяволи
на 06.10.2011 г.
Айде де, айде де- глобите СЕГА, решаването на проблема с популацията - след 4 години ???? А ние, малоумните да плащаме данъци, нали? Е извинявай, как ще разберат уважаемите законотворци л*й**то на улицата дали е от домашно или от бездомно куче? ДНК тест ли ще правите или ще то изследвате въпросното л*й*о до 2015??
Анонимен
на 06.10.2011 г.
Кога ще започнат да глобяват и селяците хвърлящи си фасовете, хартииките, станиолчетата и други видове боклук?!?!?! Какво сте зинали срещу кучетата?!?!?! Ако трябва да глобят за всеки боклук по-голямата част от вас, ще трябва да си продадете апартаментите!!!
Julian Naidenchovski
на 06.10.2011 г.
are pisna ми от всичко.Нови срокове нови глоби,тия явно не са в час.Разни неправителствени организации 4 лапи ли са, защита на животните ,това било хуманно това не, получават пари от нас и се издържат от нас.Проблема е в това че така им оттърва
Shitstorm
на 06.10.2011 г.
"...Текстовете предвиждат и ако стопанин не почисти замърсено място от домашния си любимец, да бъде глобен със 100 лева..." Само не става ясно кой ще налага глобата и как ще се доказва даден отпадък от кое точно животно е (при положение, че на кмета му се водят едни 2-3 хиляди бездомни помияри)?
Емилия Ангелиева
на 06.10.2011 г.
Парламента решил,то за друго не стават
Krasimir Yankov
на 06.10.2011 г.
съгласен сам на тези промени но като се оправи живота в Бг за хората тогава да му мислим за домашните любимци..
ЕмиТоо
на 06.10.2011 г.
Ново 20:))) Щото всичко ни е наред в държавата . Справиха се с корумпираните в съдебната система и в другите нива на управлението и опряха до глобите за домашни любимци . Що не си приберете парите от съмнително забогателите и тогава глобявайте обикновения човек .
Анонимен
на 06.10.2011 г.
общинската полиция да прави проверки на хора които разхождат кучета дали носят лопатка четка за да изчистват изпражненията им защото кучето докато отиди до разрешената площадка то вече е замърсител при неспазване на правилата солени глоби и да се обяви телефонен номер на който граждани да сигнализират за неспазени правила от страна на притежателите на кучета
Anity Anincety
на 06.10.2011 г.
на мойто куче всичко сме му направили !
Анонимен
на 06.10.2011 г.
много глупави хора има тука !не си оставяйте поне тъпите коментари относно кучетата !!! Най мразя да си разхождам спокойно кучето и такива гайди като вас да ми рискът от страни !
Анонимен
на 06.10.2011 г.
И тоя закон няма да го спазвам ;) Точно заради гадните хейтърчета като вас!
Mackata Macorankova
на 06.10.2011 г.
Съгласна сам с теб, Семра !!!
Velichko Matev
на 06.10.2011 г.
ако искате и 300 ше ви дам,ама ха,скапаняци,те невиждат къде живеят глоби ше ми праят,ше ви е,,,,,,,,,,,,,,,,,,а,в м,,,,,та
Semra Mutlu
на 06.10.2011 г.
чудете се вие как да смучете парите на хората!!!
Анонимен
на 06.10.2011 г.
Това е много добре! Но след общинските кучета -т.е бездомните, кой ще чисти и кого ще глобяват?
Анонимен
на 06.10.2011 г.
Добре де - прилагайте ги тези наказания и глоби!Само ги гласувате и съобщавате в медиите и повече нищо! Защо като начало не проверите какъв е броя на регистрираните кучета и дали се плаща изобщо данък?
Анонимен
на 06.10.2011 г.
В Бургас кучетата си имат заградено място и извън него са с намордници... тука при нас е ужасно...
Анонимен
на 06.10.2011 г.
На Главната алея на Бунарджика след 17 часа се разхождат кучета , а техните притежатели ги пускат свободно и не чистят след тях.Кучетата са особено опасни за деца и възрастни.Само за един ден от глоби за неспазване на реда могат да постъпят в общинската хазна между 100 и 200 лева,при сегашния размер на глобите.
Анонимен
на 06.10.2011 г.
Докога, главно надвечер, безотговорни собственици на кучета ще ги пускат свободно и ще плашат преминаващите. Къде е полицията ?
Анонимен
на 06.10.2011 г.
офффф комплексарите пак се изказват неподготвени тука ! покажи си снимката и ще накарам кучето ми да те ухапе за тези думи !
Анонимен
на 06.10.2011 г.
и за жената ли ще глобявате ?
Анонимен
на 06.10.2011 г.
А кой ще ги следи тъпите собственици на псетата, защото е всепризнат факт, че всички са изключително нагли и въобще не се опитват да спазват каквито и да било правила и закони?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!