Московски: Концесията на жп гара Пловдив е полезна

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (4)
09:31 / 08.03.2013
3451
Инфраструктурата беше приоритет на правителството на ГЕРБ, но не стигна време и ресурс да се работи и в другата посока - доходи и безработица, коментира транспортният министър в оставка Ивайло Московски. Сектор "Транспорт" е стабилен, обобщи той.

Базовата инфраструктура е гаранция за растеж в целия свят. Хората виждат какво е направено. Повечето проекти обаче ще бъдат финализирани през 2014 г. 2015 г. и резултатите от тях ще се усетят след това, допълни Ивайло Московски.

Транспортният министър в оставка не посочи кой трябва да го наследи на поста в служебния кабинет, но пожела да бъде "разумен и последователен човек". Той посъветва бъдещия си наследник да не отстъпва от проектите по Оперативна програма "Транспорт", средствата по която са договорени на 100% и изплатени на 50%.

Въпреки че все още не е получил покана за участие в партийни листи за изборите на 12 май, Московски призна, че ще вземе участие, ако бъде поканен.

Той потвърди, че в редиците на ГЕРБ предстоят "чистки" на хора, които са разочаровали обществото. Според него обаче това са нормални процеси.

По повод исканията на левицата да бъде наложен мораториум върху разпоредителните сделки на кабинета "Борисов" Ивайло Московски подчерта, че става дума за процедури, започнали през лятото на 2012 г. и оттогава Сергей Станишев имал достатъчно време да изрази мнението си.

По думите му, отдаването на жп гарите на концесия е световна практика, особено в криза, когато това е начинът частният капитал да се мобилизира.

Относно приватизацията на БДЖ "Товарни превози", Московски заяви, че това е единственият "възможен и законен начин" да се удовлетворят исканията на кредиторите. "Който иска да протестира, няма никакъв проблем. Когато кредиторите влязат в компанията, няма да има повече БДЖ," допълни транспортният министър в оставка.

Той изтъкна, че по време на мандата на ГЕРБ задълженията на дружеството от 820 млн. лв. са намалени с около 100 млн. лв. Той информира още, че в момента се строят над 400 км скоростни жп релси, а след 1 януари 2014 г., когато започва новият програмен период на еврофинансиране, който и да управлява, ще има на разположение 600 млн. лв. за закупуване на влакове за скоростните релси.

Московски призна, че "Български пощи" работят на загуба, но обясни, че компанията в момента защитава правото си на държавна помощ от 22 млн. лв. "Български пощи" извършват социална дейност, защото обслужват отдалечени райони, които никоя частна фирма не би обслужвала. Компанията има над 2500 станции в селски райони и това й дава основания да кандидатства като бенефициент по Програмата за развитие на селските райони, заяви още Московски.

Източник: btv

Виж коментарите (4)

Още по темата (69):
28.11.2023 Пловдив много скоро ще има държавна автогара
12.07.2022 Държавата откупи Централна гара в Пловдив срещу 10 731 140 лева 
12.07.2022 Прекратиха концесията на Централна гара Пловдив заради пробива!
04.06.2022 Официално: Прекратяват концесията на Централна гара
26.05.2022 Ексклузивно: Развалят концесията на Централна гара Пловдив
07.07.2021 Глобиха концесионера на Централна гара в Пловдив, той ще съди държавата
Още новини от Национални новини:
Нови изисквания за ресторантите
Изтече краен срок, свързан с ТЕЛК комисиите
За седмица с металотърсач на плажа си купуваш телевизор
Асен Агов: Войната е до нас, заложено е бъдещето на Европа
Нойзи: Чалгата се индустриализира и успя да зарази като "червен в...
Вижте кои пътища ще са отворени и кои затворени, преди да тръгнет...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).