Проблемният влак е от София до Септември и тръгва в 18.40 ч. вечерта, като с него обикновено се прибират много хора, работещи в столицата. Обикновено в такива влакове нередовните пътници са много. Във вторник вечерта обаче от 300 пътници само половината са имали билети. Затова кондукторът и началникът на влака решили да го задържат на гара Искър, докато всички не си купят билети. Общо 91 от нередовните пътници си купили билет, но останалите 60 категорично отказали. Тогава със съдействието на Транспортна полиция пътниците били свалени от влака.
"Служителите ни са проявили похвална самоинициатива, няма нареждане влаковете, в които пътуват големи групи гратисчии, да се задържат", казаха от БДЖ. От фирмата обаче предупредиха, че пътническите превози по крайградските линии са като цяло губещи за превозвача и при следващ случай на групов опит за пътуване без билет съответната линия ще бъде закрита.
В момента крайградски влакове има най-много около София и Пловдив. Обикновено цените на билетите за пътуване с тях са малко по-ниски, отколкото с автобус. Опити за закриване на крайградските линии БДЖ прави от години, но за първи път използва като мотив това, че много от пътуващите не купуват билет. Наскоро от ръководството на БДЖ признаха, че по принцип половината от близо 20-те милиона пътници годишно ползват някакво намаление.
ПРОВЕРКИ
От юни до август т.г. са били проверени средно по 244 влака на месец и е потърсена отговорност за различни нарушения от общо 67 служители на превозни бригади. Оказало се, че вместо да таксуват пътниците по-скъпо, както предвижда тарифата, кондукторите често взимат пари на ръка и поради това много от пътниците не си купуват билети на гарите. Информацията е на вестник "Сега".