АПИ отрича да ремонтира здрави пътища в Пловдивско

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (6)
13:17 / 22.08.2020
6078
Започнатите през седмицата ремонти на 7,6 км от Подбалканския път I-6 между Карлово и с. Васил Левски и на 31 км от третокласния път III-861 Югово - Лъки - отсечката за Кръстова гора, са необходими за безопасността на пътуващите. Агенция "Пътна инфраструктура" прави това уточнение по повод манипулации и внушения в социалните мрежи, че се ремонтират здрави пътища, посочват от агенцията. 

Определените като "здрави" пътища са с амортизирана настилка, слаба носимоспособност, множество пукнатини, деформации, нарушено отводняване, стари мантинели. Именно поради това проектът за ремонт на трасето от Подбалканския път предвижда полагане на геомрежа за усилване на пътната конструкция, цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Трасето ще е с нови бетонови бордюри, облицовани окопи, мантинели, знаци и маркировка, информират от АПИ. 

Подбалканският път е алтернативно трасе на автомагистрала "Тракия". По него ежедневно преминават над 10 000 превозни средства. Преди 17 г. е обновен горният асфалтов пласт, но с това не се подобрява носимоспособността му - важен елемент за безопасната експлоатация на трасето. Със завършването на строителните работи до края на септември шофьорите, които пътуват по направлението София - Бургас ще могат да използват първокласния път като алтернативен маршрут при предстоящия ремонт на АМ "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора.

Ремонтът на 31 км от пътя Югово - Лъки, по който се пътува до едно от най-светите за християните места в Родопите - Кръстова гора, също е наложителен и необходим. 

Третокласният път е единствена пътна връзка на община Лъки с областния център Пловдив и е най-пряка връзка на областта с община Баните в Смолянска област. 

Пътят, построен през 50-те години на миналия век, ежедневно се ползва от тежкотоварни камиони, превозващи суровина от предприятията за добив и преработка на оловно-цинкова руда в района. Трасето преминава през тежък планински терен, с голям надлъжен наклон и в по-голямата си част е без необходимия габарит. 

Проектът включва ремонт и усилване на съществуващата асфалтобетонова настилка, както и на съоръженията по трасето, укрепване и обезопасяване на скатовете, осигуряване на отводняване, обновяване на всички пътни принадлежности - ограничителни системи, знаци и хоризонтална маркировка. 

От всичко посочено е видно,че това не са "здрави" пътища и ремонтът им сега е повече от необходим за безопасността на всички пътуващи, отбелязват от АПИ.

Виж коментарите (6)

Още по темата (408):
23.04.2024 Дано! Югоизточният обход на Пловдив трябва да започне наесен!
23.04.2024 Областният управител оптимист за два от най-важните проекти на Пловдив
18.04.2024 Актуализират проекта за Югоизточния обход на Пловдив
21.03.2024 Заместник-министър: Години наред нищо не е правено по проекта за Югоизточния обход на Пловдив
21.03.2024 Кметът оптимист за Югоизточния обход на Пловдив
13.03.2024 Проектират нов лъч на Околовръстното на Пловдив - от "Джъмбо" до пътен възел Царацово
Още новини от Регионални новини:
Колата на починалия при пожар Къчно Жилов спасява друго семейство...
Спряха връщането на славата на емблематичен спа курорт в Пловдивс...
Протестиращи блокираха Околовръстното на Пловдив: Ще ни уморят с ...
Фермер от Пловдивско: В България скоро няма да има мляко
Преобразяват пловдивски села
Голямо пловдивско село ликува


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).