COVID-19 в Пловдив и областтаCOVID-19 в България COVID-19 по Света
Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани: Заразени: Починали: Излекувани:
44216 2552 (5.8%) 39446 495 397 20 638 (4.2%) 432 315 233 307 111 4 773 390 (2%) 210 084 674
Читателски
Започва Европейската нощ на учените 2021 в Пловдив
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:05 / 14.09.2021Коментари (0)635
Обединени от мотото "Млади таланти по пътя на изследователската кариера, отговорни към околната среда и изкуството", представители на академичните среди, изкуството, образованието и индустрията в България участват в проекта "К-ТРИО 5 – Европейска нощ на учените 2021“, фокусирайки се върху европейското измерение на тази тема. Събитията от програмата са кулминацията на форума и ще се проведат от 24 до 27 септември включително в Града под тепетата, а стартът ще бъде даден в Центъра по растителна системна биология и биотехнология (ЦРСББ) в Пловдив.

Целта на проекта е участниците да повишат осведомеността си и да открият нови перспективи, обясниха координаторите на проекта за Пловдив доц. д-р Весела Казашка и доц. д.ф.н. Петя Бъркалова.

Пловдив е един от 5-те български градове, сред които са още София, Бургас, Стара Загора и Русе, включващ се на 24 септември в кулминацията на "Европейска нощ на учените 2021“. Надсловът на проекта за шеста поредна година е "Учените в триъгълника на знанието". Началото на проявите за тази година бе поставено на 3 юни също в Центъра по растителна и системна биология и биотехнология в Пловдив.

С кръгла маса под надслов "Зелената сделка – хоризонти за наука" на 24 септември 2021 година директорът на ЦРСББ доц. д-р Цанко Гечев ще открие виртуално и реално Европейската нощ на учените 2021.

Същия ден, в АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев“, ректорът проф. Тони Шекерджиева-Новак ще даде старт на модно ревю на студенти от катедра "Дизайн“ с ръководител доц. д-р Динка Касабова. Темата на ревюто е "Зелената сделка в модата“.

Доц. д.ф.н. Петя Бъркалова ще представи книгата с интервютата "Пловдив и смислоносците. 10 истории за принадлежност". Това е шестото издание, включващо разговор с учени и университетски преподаватели, с хора на науката, изкуството и образованието, които са носители на награда "Пловдив“.

На 25 септември в "Артклас Център“ – Пловдив ще се проведат награждаване на победителите от Фотоконкурса "Науката в училище", творческо ателие по рисуване с деца от 4 до 8 години, както и творческо ателие за възрастни.

Очакваме и интересна дискусия между лингвисти и биолози на тема "Генеративната граматика на гените“. Участниците в дискусията – доц. д.ф.н Петя Бъркалова, гл.ас. Веселин Петров и д-р Никола Стайков ще търсят отговор на въпроса: “Защо лингвистите и генетиците говорят на един език?“

Асоциацията за кариерно развитие предлага ученици, студенти и гости да дискутират по проблемите на науката и изкуството в условията на криза и новите възможности, които се разкриват пред хората на изкуството. Темата на дискусията е : " Пресечните точки на науката и изкуството". Дискусията ще се проведе в Музейна галерия "Димитър Христов“ и ще е достъпна и онлайн.

Европейската нощ на учените 2021 година в Пловдив ще приключи на 27 септември в Националната художествена гимназия "Цанко Лавренов“ с изложба на 15 творби живопис на ученици от гимназията под надслов "Градски хоризонти“.

Всички събития от програмата на "Европейска нощ на учените 2021“ ще са достъпни онлайн и в реална среда, при спазване на мерките за безопасност, обясниха организаторите.