ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Учим се от Тулуза на градски транспорт
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:37 / 12.04.2010Коментари (31)5780
© Plovdiv24.bg
Три метролинии, една трамвайна и 550 автобуса обслужват масовия транспорт в съизмеримия с Пловдив френски град Тулуза /Вижте галерията/ - срещу 320 автобуса под тепетата плюс още около 30-ина тролеи. 

Съпоставката направи заместник-кметът Александър Константинов, който заедно с шефа на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" Никола Янакиев се завърна от Южна Франция, предаде репортер на Plovdiv24.bg. Командировката им бе финансирана по програма за обмяна на добри европейски практики в областта на градския транспорт.

"Докато на местна почва ни убеждават колко много и нагъсто по време са линиите и как те се препокриват, се оказа, че в Европа и транспортните средства са по-многобройни, и спирките са поне двойно повече, и интервалите в разписанията са много по-кратки. Всичко - за максималното удобство на хората", сподели впечатления Константинов.

Автобусният транспорт там се обслужвал от една общинска фирма. Билетите стрували по 1,4 евро, но едва 25% от приходите на превозвача се формирали от продажби. 75% били от най-различни компенсации и преференции. Ученици, студенти - след Париж Тулуза е най-големият университетски център във Франция, ползвали големи отстъпки. Пенсионерската чип-карта пък струвала колкото пловдивската - 5 евро.

В Тулуза вече е направено това, което ще се случва в Пловдив с 30-те милиона евро по оперативна програма "Регионално развитие". Три изцяло компютъризирани центъра управляват трафика и светофарите, извършват видеонаблюдение на 50 кръстовища и на магистралите около Тулуза, като във всеки момент гражданите получават най-актуалната информация.

Константинов е поръчал на хора от екипа си да направят сравнителен анализ на транспортното обслужване в Пловдив с Варна и Бургас, за да се начертае оптимален вариант на бъдеща транспортна схема. Тези дни се очаква Министерството на регионалното развитие и благоустройството да назначи консултанта за пловдивския проект, с който ще гоним западноевропейското качество. 


Още по темата: общо новини по темата: 108
25.09.2013 »
19.08.2013 »
12.08.2013 »
22.07.2013 »
26.03.2013 »
05.02.2013 »
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Тулуза е точно град от типа на Пловдив. Според Уикипедия населението на Тулуза към 2006 година е било 438 хиляди души, а региона - 850 хиляди. Т.е. съвсем съпоставимо с 380 хил. в компактния град Пловдив и 720 хиляди в Пловдивска област. Също университетски център. Не съм бил никога в Тулуза, но съм сигурен, че инфраструктурата и може да ни бъде за пример и идеал към какво трябва да се стремим. Тулуза е много голям машиностроителен център, там се строят например някои модели на Еърбъс, точно такъв индустриален център може и трябва да стане Пловдив след време. Така че транспортът и инфраструктурата са от огромно значение за функционирането на икономиката и за привличането на инвестиции. И точно те са грижа на местната власт. Сигурен съм 5000%, че малките улички са били най-последната грижа на кмета на Тулуза. Билетите в там са 3 пъти по-скъпи (1.4 евро срещу 0.5 евро при нас), но транспорта е поне 20 пъти по-ефективен от 20-годишните автобуси и 100-годишните тролеи в Пловдив. При всички положения при техния стандарт на живот 1.5 евро е доста по-поносима цена отколкото 0.5 евро при нас. Там транспортът е голяма общинска фирма, която може да взима големи дългосрочни заеми и да изпълнява дългосрочна и единна транспортна и инвестиционна политика. При нас "градския транспорт" е ориенталски миш-маш от разни фирмички с разнебитени возила и бусчета, наречени маршрутни таксита - по подобие на транспорта в Диарбекир - любимия пореден град за побратимяване на Главчо Атанасов, номер 100 от началото на мандата. При нас Чомака съсипа огромна фирма монополист (Градски транспорт) и ни върна 200 години назад. Главчо Атанасов продължи "успешно" тази политика на разграбване на общински активи. Добре, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството назначава консултанта за пловдивския проект, защото до каквото се е докоснала Община Пловдив и нейните "специалисти", така го опорочават, че задължително го правят по възможно най-глупавия начин с най-много пропуснати ползи и преки вреди.
0
 
 
а я да видим най вече ако тава се случи дали няма да имаме гледка на просещи и умиращи от глад бакшиши че и 2 лева ще даваме за такъв вид градски транспорт :)
0
 
 
Драги шофьори. Спазвайте правилата за дживение, пускайте пешеходците, карайте с 50 км/ч, не-използвайте при най-малката причина клаксон. Карайте спокойно, без агресия! Пък да видим дали няма поне малко да се отпуши трафика ;)
0
 
 
Това нали не е галерия от фото-снимки, а комп. разработки към съотв. проект. Иначе, ако са снимки, безкрайно дълго имаме да гоним. И по оформление на градска среда и по транспорт, пък дори и по чистота.
0
 
 
Не знам защо се сравняваме с Варна и Бургас, Бургас е 2 пъти по-малък от Пловдив. Колкото до Варна, може по население да е горе-долу като Пловдив, но й липсва агломерацията...
-1
 
 
И какво е съизмеримото на Пловдив и Тулуза, Тулуза има агломерация с население около милион и нещо, а пловдивската е 600 000. Тулуза е западноевропейски град, което значи че хората са заселени по на широко, а не са натъпкани в панелки. Колкото до железопътния транспорт, трамваи в Пловдив дано никога да няма, метро няма смисъл с толкова малко население натъпкано в блокове, s-bahn е неефективен в случая на Пловдив. Единствено може да се мисли за монорейл.
на 12.04.2010 г.
0
 
 
Хубаво е да направят метро в Пловдив.Няма да има проблем с археологията,ако се копае надълбоко
на 12.04.2010 г.
+1
 
 
Много добре знаем ние какво ни трябва ама нищо,нека поогледаме и европата пък може нещо да ни светне! Трябва ни довършване на започнатия булевард България.Трябва ни моста на адата от двете страни вместо с Т кръстовища да завършва с нормални.Трябват ни подлези под проклетия влак.Трябва ни разширение на булевард Македония/язък за градинката ама науката иска жертви/.Трябва ни отпушване с подлез на кръстовището Ботев и Велешки към кючука.Трябва ни кръстовищата на кукленско и Скопие и кукленско и Стамболийски да имат продължение на изток за да не се тълпят всички на кръстовището с ВСИ .Трябва ни Модър-Царевец.Трабва ни удвояване на размера на Стамболийски където тротоара не е тротоар а блато и блатото е по-широко от булеврда,който не е булевард а селска улица.Трябва ни удвояване на булевард Марица и от двете страни/язък за тревата,но науката иска жертви.Ето тогава вече драги ми Константинов няма да се чудиш къде да поместиш още 200 рейса.А ако вземете да пробиете и проход под Бунарджика и Джендема тогава вече ще имаме и писти в Пловдив! Знам че ви се види извънземно начинание но хората са го сторили под античния театър преди 50 години без да са подозирали за техниката с която разполага човечеството днес.
СВЕЩЕНОТО ЧЕРНО-БЯЛО РАЙЕ СЕ НАДЯВА НЕ НА ТЯЛОТО, А НА ДУШАТА! И ТО НЕ СЕ ПРОДАВА И НЕ СЕ ПОДАРЯВА: ЗА НЕГО СЕ ВОЮВА, ЗА ДА ГО ЗАСЛУЖИШ ПРЕД ТЕЗИ ФЕНОВЕ, КОИТО НАЙ-ДОБРЕ ЗНАЯТ ЦЕНАТА МУ!
на 12.04.2010 г.
0
 
 
И какво като е ходил да види как е в Тулуза - очи пълни ръце празни !
+2
 
 
А някакви далечни планове да се премахне това недоразумение, наречено "маршрутни таксита"?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Локо в Първа лига, сезон 2023/2024
ВК Марица, сезон 2024/2025
Агресия между шофьори в Пловдив
Парламентарни избори 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: