Зона, изчистена от безразборни реклами, ще се оформи в самото сърце на Пловдив, научи Plovdiv24.bg. В нея ще действа ограничителен режим за поставяне на рекламни елементи върху имоти, които са общинска собственост, като ще се допускат изключения единствено за нуждите на Община Пловдив.
Това е заложено в Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за реда и издаване на разрешение за поставяне и ползване на рекламно-информационни елементи върху недвижими имоти на Община Пловдив, която освен всичко ще се сдобие и с ново наименование - Наредба за реда за поставяне на рекламно-информационни елементи и за рекламна дейност.
Създаването на регламентираните зони с ограничителен режим при поставяне на рекламните елементи цели изграждане на система за устройство и естетика на обществените площи, както и създаване на условия за по-красива и по-чиста градска среда, за опазване и подобряване на естетическата визия в публичното пространство, се посочва в обосновката на предложението.
Самата зона пък ще обхваща публичните пространства на I пешеходна зона на Пловдив: площад "Централен" - ул."Княз Александър I Батенберг" - площад "Римски стадион"; ул."Райко Даскалов" до Пешеходния мост и прилежащите им пешеходни пространства (всички тези обекти са част от Групов паметник на културата "Филипопол - Тримонциум - Пловдив").
Въпросните прилежащи пешеходни пространства пък включват система от улични ансамбли по ул. "Райко Даскалов", ул."Хр.Г.Данов", площад "Римски стадион"; система от улични ансамбли по ул. "Княз Александър I" и ул."Отец Паисий"; система от улични ансамбли по ул."Бетовен" и ул."Опълченска"; система от улични ансамбли по ул. "Антим I" и ул. "Лейди Странгфорд"; система от улични ансамбли западно от Данов хълм и система от улични ансамбли по ул."Иван Вазов" и ул."Цанко Дюстабанов". Промените на наредбата трябва да влязат в сила от 1 март 2018-та година.