Разследване: Какво се случва с мебелната борса, станала известна в Пловдив с измамите си?

Автор: Диана Бикова
Коментари (10)
14:15 / 31.03.2021
48485
Мебелна борса "Никеа" продължава с измамната си дейност. След серия публикации в Plovdiv24.bg и лично съдействие на медията ни десетки ужилени със сериозни суми успяха да си получат обратно дадените като капаро пари за поръчани мебели. 

Поредният сигнал, който получихме, касае поръчка от края на 2019 г. Публикуваме го без редакторска намеса:

"Здравейте, пиша ви относно поредната нередност и некоректност от страна на Мебелна борса "НИКЕА, със седалище променяно неколкократно и последно посочено като такова Пловдив, ул. "Брезовско шосе" 176 с телефонен номер, който дава свободно, но не отговаря.

Искам да Ви разкажа в детайли какво точно се случи и какви са моите претенции към тях. През 2019 година, около 20.11.2019 г., аз се свързах с въпросната мебелна борса, тъй като си бях харесала луксозен спален комплект, обявен като "Ориент" и попитах какво се изисква от мен, за да бъде изработен, доставен до дома ми и съответно монтиран.

Държа да подчертая, че телефонните номера, обявени за връзка със съответната мебелна борса в интернет пространството, даваха постоянно заето... нещо като "ограничена за достъп линия", на която т.нар. мебелна борса връща обаждане, когато види, че някой иска да се свърже с нея.

В действителност в началото подобни обаждания към мен бяха осъществявани всеки път, когато ги потърся. Жената, с която разговарях един от последните пъти, в които успявах да се свържа с тях, ми обясни, че е необходимо да преведа по банков път 50% капаро от стойността на комплекта. Така и направих... на 29.11.2019 година аз преведох "скромната" сума от 900 лв. чрез easypay и голямото чакане започна.

От фирмата ми се извиниха предварително и ми обясниха, че поради наближаващите коледни и новогодишни празници е възможно известно забавяне на изпълнението на поръчката и вместо в края на месец януари 2020 година, това би било възможно някъде към краят на месец февруари 2020 г. Естествено от моя страна нямаше какъвто и да е проблем и възражение и се уговорихме, когато дойде време за доставката и монтажа, една седмица предварително те да ми позвънят и съответно да се разберем в удобен и за двете страни ден и час това да бъде направено и съответно спалният комплект доставен и монтиран. Останалата част от сумата следваше да бъде предадена в деня на доставката и монтажа. Както сами разбирате, това така и не се случи в уговорения срок.

След почти дву месечно забавяне от крайния срок за изпълнение, аз отново позвъних на посочените телефони, които отново даваха заето, но поне в началото ми връщаха обаждания. Тогава едно от момичетата ми обясни, че поради вече създалата се ситуация около коронавируса все още не е ясно кога и дали въобще ще могат да изпълнят поръчката ми.

Последва решение от моя страна, което споделих със съответната служителка, като й обясних, че в такъв случай бих искала да ми бъдат върнати поне парите за капарото, които бях превела... дори не съм отваряла дума относно неустойка по неизпълнена поръчка или нещо подобно... просто исках да ми възстановят парите.

Тогава тя ме посъветва да изпратя e-mail на самата мебелна борса и да ги уведомя, че след като не са ми я изпълнили в срок и не се знае дали това ще стане, моето желание е да ми бъде върнато това, което преведох като сума.

В последствие изпратих няколко мейла. На първите 3-4 ми бе върнат отговор, че случаят е подаден към отдел "Счетоводство" и да очаквам отговор от тях и обратна връзка. След още няколко седмици отново позвъних и това бе един от последните пъти, в които въпросните служители ми върнаха обаждане. Оттам нататък, въпреки многобройните ми позвънявания и множеството изпратени съобщения на електронната им поща, те така и не ме потърсиха нито по телефона, нито на мейла.

С оглед на така създалата се ситуация,реших да се обърна към Комисията за защита на потребителите, но поради епидемологичната обстановка това се наложи да го направя отново чрез мейл. Направих каквото е нужно, прикачих абсолютно всички документи и материали, както и изпратените от мен мейли към мебелната борса. В началото получих обратна връзка, че жалбата ми е входирана и че следва да бъде извършена проверка по случая. И дотам!

Разбирайки, че процедурата изисква време, тъй като системата ни в това отношение е доста "тромава", търпеливо изчаках още няколко месеца, преди да им пиша отново. И като казвам да "им" пиша, разбирайте и към двете страни, с които съм имала съответната комуникация...и към мебелна борса "Никеа", и към Комисията за защита на потребителите. И до-ден днешен няман никакъв отговор от нито една от тях.

Странното е, че преди няколко седмици отново опитах да се свържа с мебелната борса, позовавайки се на телефоните, които бяха посочени в интернет пространството и тогава тези телефони даваха просто "свободно". Не "заето", както някога... Не както днес "избраният номер е грешен или непълен", а просто даваха свободно без отговор или обратна връзка! И обръщайки се към Вашия сайт, днес отново номерът бе "грешен или непълен"!

Не ми се иска да се стига до съд или подобни институции, защото това само ще усложни положението на всички замесени. Единственото ми желание е да ми бъде върнато преведоното капаро! Това е накратко историята около моята поръчка и както разбирам, не съм единствената пострадала, но се надявам да бъда последната!"

След този сигнал, Plovdiv24.bg направи собствено проучване. Оказа се, че мебелна борса "Никеа" фигурира в интернет пространството на два физически адреса - ул. "Брезовско шосе" 176 и бул. "Цариградско шосе" 53. На позвъняване на посочения за връзка телефон от втория адрес отговори жена, която категорично заяви, че това е частен номер. 

В Търговския регистър са отразени серия промени, касаещи фирмата. На 7 юли 2020 г. Николай Александров Петров е заличен като управител и на негово място е вписан Дилян Милчов Цветанов. От 16 юли 2020 г. е променена и правната форма на "Мебелна борса "Никеа" - от тази дата тя вече не е ЕООД с едноличен собственик, а става ООД. На 11 август 2020 г. е променено седалището. Тук интересното е, че в Търговския регистър е записано, че адресът е в район "Централен", но при съпоставка с кадастъра се оказва, че е в жк "Христо Ботев" в район "Южен"!

Преди тези промени са публикувани годишни финансови отчети на фирмата. Тук също има интересни факти. "Мебелна борса "Никеа" е основана на 6 януари 2015 г. с начален капитал 10 лева. Първият ГФО е представен две години по-късно - на 17 август 2019 г. През следващата 2020 г. са публикувани последователно три отчета - единият е на 8 юни, а другите два - на 2 юли. 

Новият собственик Дилян Милчов Цветанов е свързан със седем фирми, покриващи целия икономически спектър - търговия с хранителни стоки, плодове и зеленчуци, консултански услуги, хотелиерство, внос-износ на стоки, международен транспорт на хора и товари, строителство и недвижими имоти и други. Повечето са с капитал 2 или 7 лева. Една е с капитал 500 лв., а две - с по 10 000 лв. Цветанов е едноличен собственик на капитала и управител и на седемте фирми.

Още на 3 април 2018 г. във Фейсбук е направена страница "Мебелна Борса Никеа - Избягвайте". Целта е да се предупредят потенциални бъдещи потърпевши. Последната публикация е отпреди 1 година. 

На редакционните телефони на Plovdiv24.bg обаче продължават да звънят хора, които са били завлечени с поръчки от "Мебелна борса "Никеа". Адвокат от Благоевград съобщи, че издирва пострадали от цялата страна, за да сезира прокуратурата и да заведе съдебно дело срещу фирмата.

Виж коментарите (10)

Още по темата (6):
07.03.2020 Пловдивчанка не можа да повярва в какъв филм я вкараха от "Никеа"!
07.11.2019 Читателка: Шефът на "Никеа" реагира светкавично
05.11.2019 Нов сигнал за неизпълнена поръчка от мебелна борса "Никеа"
01.11.2019 Шефът на мебелна борса "Никеа" се извини за скандала
31.10.2019 Заплашват репортер на Plovdiv24.bg и клиент след разкрития за нередности в мебелна борса "Никеа"
20.10.2019 Пловдивчанка обвини мебелен магазин за объркана поръчка! Каква е истината?
Още новини от Новини от Пловдив:
Сигнал: Това истина ли е?
Скандалът в БСП Пловдив-област се разраства, намекнаха за еднолич...
Румънци продадоха на двойка от Пловдив този пръстен! В заложна къ...
Спомени от чернобилския дъжд в Пловдив: Двама приятели починаха, ...
Абитуриенти от Пловдив "подариха" рози на покойната си любима учи...
За първи път в Източна Европа и на кирилица: Когато в Пловдив зап...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).