В отговор веднага адвокат Дани Каназирева, общински съветник и пълномощник на община Пловдив по делото оспори по четири пункта писмото на министър Караджова:
1. Становището е изпратено от неупълномощен представител на Министерски съвет на Република България. Въпреки искането ни, на проведената среща с министър Нона Караджова да се представи пълномощно или решение на Министерски съвет, с което да се упълномощи министъра да води подобен спор, такова не е представено, поради което писмото не изразява становището на Министерски съвет на Република България по поставения спор за компетентност.
2. В становището се посочва, че решението на Министерски съвет, което оспорваме, е акт, продиктуван от извънредни обстоятелства, което не отговаря на действителната фактическа обстановка, тъй като факт е от колко години Столична община има проблем с балираните отпадъци. Посочването, че временното съхраняване на балирани отпадъци е свързано с риск за човешкото здраве и за околната среда, противоречи на изказването на пресконференцията след проведената среща от Министър Караджова, че тези отпадъци не са опасни и цитирам "върху тях са поникнали домати".
3.Министър Караджова посочва, че използването на не повече от 10 на сто от оставащия капацитет на депото, не възпрепятства кмета на общината да упражнява правомощията си, тъй като това не касаело целият капацитет. Това твърдение е неоснователно и незаконосъобразно, тъй като използването на капацитета на депото без санкцията на съответния общински съвет и кмет на община, изземва техни правомощия, с което се нарушава основният конституционен принцип на местно самоуправление.
4. Извънредно странно е твърдението на Министър Караджова, че с Решение № 668 от 15.09.2010 г., Министерски съвет не възпрепятства Столична община и Община Пловдив да се договорят относно цената за обезвреждане и третиране на балираните отпадъци, тъй като "договорните отношения няма как да бъдат предмет на уреждане с индивидуален административен акт". Приветстваме присъединяването на Министър Караджова към нашето становище, че няма как договорни отношения да се уреждат с административен акт. Но това становище поставя още повече въпроси по какъв начин ще се изпълни решението на Министерски съвет, след като липсват договорни отношения и на какво основание ще се заплати цена на депониране, която се дължи при сключен договор между страните.
Предвид на обстоятелството, че Министерски съвет на Република България е надлежно уведомен от Общински съвет - Пловдив, за повдигнатия спор за компетентност, като е предложено обсъждане на спора, считам, че процедурата по чл. 17 ал.3 от Закона за Конституционния съд е изпълнена и спорът може да бъде отнесен до Конституционния съд на Република България, за решаване по същество".