"Фирмите в туризма в световен мащаб предлагат все по-качествени, по-разнообразни и по-оригинални продукти и услуги. Националните и регионални институции по света полагат грижи и създават условия за развитието на устойчиви и конкурентноспособни туристически дестинации", каза още проф. Златев. Той добави още, че перспективите пред фирмите от туризма в България са разделени на два вида - песимистични и оптимистични. "Фирмите ако са запознати с международните тенденции в търсенето и предлагането и имат нужните знания за създаване успешна визия за бъдещето, значи са в правината посока, а ако не могат да се адаптират в новите условия и изисквания, няма да могат да развият туристическите си цели", добави още Златев. Накрая изводът, който направи професорът от Бостънския университет е, че придобиването на знания как да се управлява фирма като международна, не като национална бизнес единица е приоритетна задача пред всеки мениджър в туризма.