От утре по линии с номера 1, 6, 7, 15, 16, 18, 29, 37, 44, 66, 99, 116 и 222 от градския транспорт ще се движат общо 118 от най-новите автобуси в Пловдив, всички те произведени в последните една или две години, всички те с екологичен клас Евро 6, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Това става възможно, а и задължително, по силата на договора, който днес община Пловдив (в лицето на зам.-кмета по транспорт Златин Велев) сключи с "Консорциум Пловдив 2017" (победител в голямата обществена поръчка за 13-те линии, проточила се повече от година и включващ "Автобусни превози", "Мери Транс", "Хеброс бус" и "Автотранс 2000").
"На днешната дата ще подпишем един добър договор за Общината и ще направим още по-качествена услугата за пловидвчани. Изборът е добър. Имаме един консорциум от сериозни фирми в бранша. Максимално сме защитили интересите на Общината. Въвели сме високи изисквания - по темата за чистотата на въздуха се изисква Евро 4, а с този договор всички 118 автобуса ще бъдат Евро 6, така сме много над нивото, което се поставя като изискване", заяви Златин Велев.
Разпределението е както следва - "Автобусни превози" ще обслужват линии 1, 44, 66 и 116, "Меритранс" поемат линия 16, "Хеброс бус" - 7, 29, 37, 99 и 6, а "Автотранс 2000" - 15, 18 и 222.
Качеството на услугата пък ще се гарантира от сериозни санкции. Те започват от 300 и стигат до 5000 лева и включват съблюдаване безопасността на движение, поддържане висока култура на обслужване, хигиена на превозните средства, поддържане на добро техническо състояние, комфорт на пътниците. И още - водачите не трябва да пропускат спирка, да се отклоняват от маршрута си, задължени са да поддържат комфортна температура в рамките от 18 до 25 градуса в целия салон и други.
Има още една чудесна новина за пловдивчани - от следващата седмица започва процесът по оборудване на всички 118 автобуса за свързване с електронната система.
"Оборудването е собственост на Общината, то е свалено от част от автобусите и е в ОКТ. Ще трябва да бъде прехвърлено на новите автобуси, но това трябва да се направи от испанската фирма "Индра", а разходите по монтирането и окабеляването е за сметка на превозвачите. Информационните табла към момента работят коректно за автобусите, които са в системата, ще е коректна на 100%, когато се оборудват и оставащите 118 автобуса", съобщи Велев. Другата добра новина е, че цената на билетчето остава 1 лев и тази година.