Новата шефка на ОКТ: Имаме изключително подготвени специалисти

Автор: Диана Бикова
Коментари (17)
12:13 / 29.11.2024
11289
Интервю на Plovdiv24.bg с новата директорка на общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта" Венета Райнова

- Как ще допринесе Вашата експертност за разрешаването на транспортните проблеми на Пловдив?

- На първо място е важна експертността в цялото общинско предприятие "Организация и контрол на транспорта". Гарантирам Ви, че там има изключително подготвени специалисти, които разбират от работата си.

Основният проблем обаче е свързан с организацията на работата на предприятието, която за мен не е оптимална. Моята експертиза е във финансовата част, както и в управлението на човешките ресурси. Преди 6 месеца, когато бях назначена за финансов контрольор на предприятието, видях тези проблеми. Те са в няколко насоки, но може би най-важният от тях е, че от една страна, няма ефективно разпределение между задълженията на служителите в предприятието, а оттам и справедливо възнаграждение към тях. На практика по длъжностни характеристики и по функции има служители, които извършват една и съща дейност, но в различните направления.

От друга страна, има дейности, които не са застъпени и разпределени достатъчно добре. При разговор с новия заместник-кмет по транспорта г-н Ерол Садъков му споделих за тези проблеми, които съм забелязала, откакто работя в предприятието. Той ми възложи да изготвя цялостен анализ, както и конкретни решения за оптимизирането на работата на предприятието.

Идеята е да вървим към изготвяне на ефективна структура с промяна на задължения и длъжностни характеристики на служителите. Това ще ни позволи да намалим дублиращите се дейности, а също така да вдигнем възнагражденията. Имайте предвид, че заради ръста на минималната работна заплата през годините, в момента редица щатове, които категорично не са нискоквалифицирани, взимат минимума по закон. Това трябва да се промени, ако искаме подготвените хора да останат на работа, както и да привлечем други като тях в предприятието. Оттам с по-добра структура, подготвени и мотивирани специалисти, ще можем да подобрим целия транспортен сектор в Община Пловдив. Защото най-важният ресурс е човешкият.

- Вие ползвате ли градски автобуси и какво е впечатлението Ви от тях? 

- Признавам, че градски транспорт в Пловдив не бях ползвала от години, преди да встъпя в тази длъжност. Да, качвала съм се през последните месеци, като проблемите, които забелязах, не са по-различни от тези във Вашите публикации. 

- Кой е най-големият проблем в градския транспорт на Пловдив и как виждате решаването му?

- Градският транспорт е комплексна услуга и не мога да откроя най-големия му проблем. Разбира се, на първо място автобусите трябва да са редовни. След развалянето на двата договора за превоз и въвеждането на временните мерки, имаме не само съществено подобряване на спазването на маршрутните разписания, а и влизането на изпълнение между 90% и 99% на всички линии. Естествено, всеки ден има проблеми, но важното е, че по улиците се движат вече над 220 автобуса.

На следващо място те трябва да са удобни и чисти, а пловдивчани да получават добро обслужване. Когато успеем да постигнем това по всяка една линия и автобус, тогава може да мислим за надграждането на услугата. Не без значение е и въвеждането не електронното таксуване, което няма да реши всички проблеми. Очакваме оттам обаче да получим информация, с която можем да го сторим. 

- Кога ще бъде обновена пътната маркировка в Пловдив? Липсва на много места.

- Към днешна дата Община Пловдив има действащ договор за полагането на хоризонтална и вертикална пътна маркировка. Средствата по него обаче са били изчерпани, а той изтича през декември. Проведени са две процедури по Закон за обществените поръчки, като предстои подписване на нови договори за хоризонтална и вертикална пътна маркировка. След това може да започнем да възлагаме на фирмите.

Приоритет ще ни е обновяването на маркировката край училища, детски градини, както и основни пътни булеварди и места с концентрация на пътно-транспортни произшествия.

- На колко участъка в града е въведена временна организация на движението? 

- Временна организация на движението има по няколко проекта, на които възложители са "Водоснабдяване и канализация – Пловдив" ЕООД, НКЖИ и Община Пловдив. По проекта за реконструкция израждане на канализационната и водопроводната мрежа на гр. Пловдив с временна организация са: ул. "Нестор Абаджиев, ул. "Индустриална"; бул. "Александър Стамболийски“; ул. "Брезовско шосе".

По проекта за изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив са: бул."Васил Априлов“ от кръстовище с ул."Любен Каравелов“до кръгово кръстовище пл. "Централна гара“, както и Бетонния мост. По проекти на Община Пловдив и районните кметства ул. "Царевец“ и ул. ул. "Константин Доганов“ в "Тракия".


Виж коментарите (17)

Още по темата (1149):
07.05.2025 Държиков: Не може Пловдив да остане единственият град с твърдо едно левче на качване
31.03.2025 Кметът на Пловдив: Разписанието на градските автобуси се изпълнява на 95%
22.03.2025 Читател: Кого искате да излъжете? Пловдив не е Първомай или Садово
18.03.2025 Превозвач пусна микробуси по една от автобусните линии в Пловдив
18.03.2025 Пловдивчанин: Зорлем ни карат да си купуваме коли!
16.03.2025 Транспортни неволи по пловдивски: Кондукторка смъкна прозорец в автобус, за да проветри
Още новини от Новини от Пловдив:
Строителен предприемач: Новите такси ще доведат до увеличение на ...
Млада шофьорка, причинила смъртта на възрастна жена, се изправя п...
Тъжна вест! Почина легендарният пловдивски футболист Николай Прам...
Безразсъдни младежи се покатериха на покрива на мол в Пловдив
Родители от Пловдив: Да напуснем работа ли?
Глобиха с по 50 лева двама пловдивчани за изхвърляне на нерегламе...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).