На косъм от огромна трагедия на гара в Пловдивско

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
12:29 / 23.10.2023
2677
Два влака у нас с общо 200 пътници в тях се разминаха за секунди с челен сблъсък на гара "Караджалово“. От съобщението на БДЖ става ясно, че причината за опасното разминаване е човешка грешка.

Часът е 9:44 на 19 октомври. Влакът от София за Бургас преминава на червено. От другата страна, без да спира, се движи мотрисата от Димитровград за Пловдив. Двете машини карат бавно и затова успяват да се разминат - за секунди. Последствията от инцидента са само закъсненията на влаковете, минаващи през гарата.

Железопътният експерт Людмил Иванов обясни в "Тази сутрин" по bTV, че специална европейска система в мотрисата и на релсите би елиминирала човешкият фактор напълно.

"Ако локомотивът разполагаше със система ЕRTMS, то преминаването на червен сигнал е невъзможно. Това е система за управление на влаковото движение, която е общоевропейска и унифицирана. Тя се състои от две части. Едната е на локомотива, а другата се намира на железния път и около него, като на локомотива в случая е нямало сензор“, обясни експертът по цифровизация и управление в жп транспорта.

Иванов добави, че сензорите не може да са само на релсите.

"Локомотивите не разполагат с тях и в момента има един единствен от държавните железници, който има подобна системата и е напълно функционална или поне така твърдят от НКЖИ. Става дума за линията между Септември и Пловдив и от района на Пловдив до Свиленград. Тя е ниво едно, предвидено е изграждането по направлението на технологията от ниво 2. По самата линия, на която на косъм да се случи трагедия, се твърди, че функционира системата със сензорите, но няма сигнал. Ние имаме бализи и всичко поставено на пътната линия, но нямам оборудван локомотив“, уточни експертът.

"Ако всички бе наред, системата щеше да предвиди това нещо и влакът щеше да спре преди червения сигнала. Но в момента е намесен човешкият“, каза Иванов.

Предвидено е да се закупят 108 подобни сензори за локомотивите, като за момента са заявени 64 от БДЖ, останалите са частни превозвачи или другия - Държавен товарни превози. Те ще бъдат финансирани по националния план за възстановяване устойчивост, като стойността на цялостно на проекта е около 126 милиона.

Засега у нас няма забрана по модернизираните отсечки да се движат влакове без пасваща система. По план устройствата трябва да са налични до 2026 г.


Виж коментарите (1)
Още новини от Новини от Пловдив:
Положението с градския транспорт в Пловдив е критично
Пловдивчанин: Добре че жена ми издърпа детето!
Цвета Караянчева в община "Родопи": Имаме амбиция за открито упра...
Загадка от "Кючука": Кой е с предимство?
Чудесни новини за детето, малтретирано в Пловдив: Добре е и ходи ...
Наглостта на тарикатите в Пловдив няма край


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).