Най-често жалбите са за сгрешени рецепти, отчетена, но неизвършена дентална помощ, за здравните осигуровки, взимане на потребителска такса от граждани, които са медицински лица. Не са редки случаите на оплаквания във връзка с качеството на медицинското обслужване. Подобни казуси насочваме към Етичната комисия към Български лекарски съюз, тъй като касаят грубо отношение от страна на лекарите, което е извън нашите компетенции, обясни шефът на здравната каса в Пловдив. Той посочи за пример капризна майка, която три поредни пъти е сменила личния лекар на дъщеря си, но без да е представила обективни причини да е недоволна от тях.
16 нарушения са констатирани при проверки на РЗОК, направени по сигнали на пациенти. Съставените актове са в размер от 50 до 150 лева.
Източник: Дарик