Градска железница свързва индустриалните зони около Пловдив?

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (6)
10:28 / 03.04.2013
8614
От Пловдив човек лесно достига до всички индустриални зони около града. Как обаче, без автомобил, да обходи маршрутите Асеновград-Индустриална зона Раковски, Садово-Индустриална зона "Марица" или да се придвижи директно от Раковски до КЦМ? Хоризонталните връзки около Пловдив реално не съществуват. 

Решението на този проблем е в най-евтиния транспорт в цяла Европа - т.нар. S-ban, предлагат експерти. За целта се сформира нов консорциум, който ще обедини местната администрация, представители на НКЖИ и БДЖ и големия бизнес в зоните.

Новата улична железница ще използва съществуващата жп мрежа и с някои допълнителни инвестиции ще свърже като пръстен сателитните на града селища. Работна група от специалисти подготвя проект, с който ще търси финансиране по ОП "Транспорт" в следващия програмен период 2014 - 2020 г. Целта е доизграждане на жп ринга около Пловдив, съобщи зам.-кметът в община "Марица" Стефан Цанков. Новият S-ban ще свърже летището и индустриалните зони със съществуващата национална жп инфраструктура и градския транспорт.

"Сдружението ще обединява представители на всички "засегнати" страни - местната администрация в лицето на общините Пловдив, "Марица", "Родопи", Раковски, големият бизнес, а също представители на НКЖИ и БДЖ. Първият ни приоритет е да определим бенефициента на проекта", допълва зам.-кметът Цанков. 

"Вариантите за кандидатстващата организация са няколко - НКЖИ, БДЖ или асоциация между бизнеса и общината. Община Пловдив също мисли в тази посока, въпросът е че това е един по- мащабен проект, понеже 90 % от този S-ban ще бъде извън територията й".

Идеята за градския S-бан не е нова. Първи я лансира Спас Гърневски в края на мандата си. Тогава модерната железница минаваше през ЖР "Тракия" обикаляше през града и стигаше до Скутаре. Няколко години по-късно S-ban предложи и екипът на "Ситиплан", в разработките си за Общия устройствен план на Пловдив. 

"Днес обаче този жп ареал се фокусира окоро проблема - как близо 300 000 работници от концентрираните индустриални зони, всяка сутрин, минимум за 45 мин. да стигат до работното си място", обяснява Цанков. 

"Държавата може да субсидира такъв жп транспорт, с него ще съживим много от малките села в радиус около 40-50 км около Пловдив".



Източник: в. "Марица"

Виж коментарите (6)

Още по темата (47):
07.04.2025 За една седмица затварят прелеза на бул. "Свобода"
19.03.2025 Предложение: Трамвайна линия от "Брезовско шосе" чак до "Димитър Талев"!
03.02.2025 Специалист: Възможно ли е да се вразуми безумният проект за естакада на бул. "Копривщица" в Пловдив?
16.01.2025 Двама кандидати да правят S-Bahn на Пловдив
06.01.2025 Изграждат естакада по бул. "Копривщица"
25.04.2024 Кога в Пловдив ще пътуваме с градската железница, говори областният
управител
Още новини от Новини от Пловдив:
Млада пловдивчанка е арестувана заради изцепката на деня
Пловдивчани ще живеят дълго
"Чистота" изми подлеза на "Баня Старинна" след сигнал до Plovdiv2...
Бившият шеф на НИНКН: Небет тепе вече не ми е любимо място
Голяма фабрика загази
В Пловдив решиха: Георги няма да е на свобода срещу 25000 лева


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).