 © |  | Поради настъпилата на 07.03.2015 г. аварийна обстановка, оставила без достъп и електрозахранване част от клиентите на EVN България в Родопите и околността, компанията предприе мерки тези клиенти да не бъдат прекъсвани през настоящата седмица в случай, че не успеят да спазят редовните срокове за плащане на консумирана електроенергия.Компанията отчита обективната невъзможност за достъп до каси или друг начин за плащане на потребената електроенергия за клиентите в тези райони, които бяха с прекъснато захранване и липса на достъп поради лошите метеорологични условия.
За всички други клиенти на EVN България в останалата част на Югоизточна България, продължават да са в сила редовните срокове за плащане на консумирана електроенергия и срокове за прекъсване.
EVN България напомня, че официалните срокове за заплащане на консумирана електроенергия са:
• от 1-во до 15-то число на месеца за клиентите от I група • от 11-то до 25-то число на месеца за клиентите от II група.
Заради лошите метеорологични условия за част от клиентите в засегнатите области се наложи и временна еднократна промяна на редовните графици на отчитане на потребената електроенергия. Причината е невъзможността на отчетниците на EVN България да стигнат до измервателните точки, което наложи временна реорганизация на схемата и сроковете за отчет на електромерите.
Така за някои от клиентите в Родопите ще се получи еднократна разлика с нормативно установените 31 дни за отчет: за едни клиенти отчитането може да е за по-кратък период, а за други по-дълъг в зависимост от конкретното местоположение на измервателната точка и кога е бил осигурен достъп до нея след почистване на пътищата.
Целта е при следващото отчитане по редовен график, когато ще бъде възстановен безпрепятственият достъп до измервателните точки, да се гарантира спазването на нормативно определения срок на отчитане и да се възстанови нормалният ритъм на отчет до 31 дни.
Освен във всеки касов бон и фактура, клиентите могат да получат информация за датите на отчет и сроковете за заплащане на потребената електроенергия и на денонощния телефон за информация на дружеството - 0700 1 7777.
Допълнително всички клиенти могат да заявят получаване на безплатни известия по SMS или имейл за наличие на просрочени неплатени задължения, заради които предстои прекъсване на електрозахранването.
Известяването се получава най-малко 3 дни преди прекъсването, което значително намалява риска от пропускане на сроковете за плащане и свързаното с това прекъсване на захранването. Досега над 45 500 клиенти са заявили да получават SMS или имейл известявания. |