Днес изземват принудително автобусите на Батаклиев, Пловдив остава без част от градския си транспорт?

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (9)
06:00 / 05.11.2012
10787
Реалната опасност 52-та автобуса на Ангел Батаклиев да спрат да обслужват масовия градски транспорт в Пловдив е вече факт, научи репортер на Plovdiv24.bg. Очаква се днес частен съдебен изпълнител да пристъпи към принудително изземване на возилата на бившия "червен" общински съветник, които той закупи на лизинг чрез фирма "Транс сити" - негова собственост. Въпреки това днес сутринта по-голямата част от автобусите са излезли от гаражите и обслужват гражданите.

Припомняме, че първи Plovdiv24.bg предупреди за това още на 3 септември. В подробен материал ви информирахме, че дружеството на Батаклиев е натрупало около 1.5 млн.лв. просрочие по вноските на договора с лизинговата компания "ЕFG". На Батаклиев бе даден срок до 19 септември, в който той трябваше доброволно да върне автобусите, а по случая беше образувано изпълнително дело при пловдивски частен съдебен изпълнител(ч.с.и.). Пак тогава ви информирахме, че "ЕFG" са прекратили и двата договора за лизинг с "Транс сити". По единия от тях Батаклиев вече е върнал 8 автобуса, по втория остават 52. На практика това означаваше, че ако бившият "червен" съветник не спази двуседмичния срок, то рейсовете трябваше да спрат да обслужват 8-те линии на масовия градски транспорт в Пловдив.

В същият ден Батаклиев, в разговор с репортер на сайта заяви, че иска да разсрочи задълженията на "Транс сити" за година и половина и затова ще настоява в среща с лизинговата компания "EFG". Самият той не отрече новината на Plovdiv24.bg и потвърди, че преди обяд на 3 септември обявлението от ч.с.и., упоменаващо срока за доброволното връщане на автобусите, е получено и входирано в деловодството на "Транс сити".

Последва изненадващ ход на дъщерята на бившия "червен" общински съветник. Тя поиска обявяване в несъстоятелност на "Транс сити", чийто изпълнителен директор е баща й, тъй като дружеството, оглавявано от него не е платило в срок 1 052 472.271 лв. на "НБК Сервиз" ООД, управител пък на която фирма е дъщерята на Батаклиев. С определение от 17 септември пловдивският Окръжен съд спря изпълнителното дело за отнемане на лизинговите активи на дружеството и образува производство за несъстоятелност на фирмата. Пак тогава юристи коментираха за нас, че близките отношения между баща и дъщеря пораждат съмнение за договорните отношения между тях и с този ход Батаклиев печели още малко време.

Най-вероятно Община Пловдив ще изчака Батаклиев да достигне процентното неизпълнение на договора с "Транс Сити" и ще предприеме стъпки за неговото разваляне, така отговори по същото време кметът Иван Тотев на въпроса на репортер на Plovdiv24.bg какво ще стане ако изземването на 52-та автобуса стане факт.

"Това не означава, че хората няма да има с какво да пътуват. Няма да оставим пловдивчани без градски транспорт", успокои той. Законът позволява за срок от 6 месеца със заповед на градоначалника да бъде определен друг превозвач или превозвачи, които ще изпълняват линиите, по които до момента се движат автобусите на Батаклиев.

"Най-вероятно това ще бъдат останалите пловдивски превозвачи, между които маршрутите ще бъдат разпределени", коментира още Тотев. 

На сагата с автобусите на Батаклиев най-вероятно би се сложил край, ако той отново не предприеме още някой юридически ход, за да запази автобусите си, което не е изключено предвид действията му досега. Освен всичко друго, в края на септември шофьорите на рейсовете му обявиха и гражданско неподчинение, заради неизплатени заплати и прибраха автобусите в гаража на фирмата. Тази седмица назрява нов протест. Отново както само Plovdiv24.bg писа, изпълнителният директор на фирмата бе поел ангажимент най-късно до петък следобед, миналата седмица, да бъдат изплатени 60% от заплатите за месец август. 

"Ако това не се случи, следващата седмица ще организираме законен протест. Хората са решени дори да блокират гаражите и да не допуснат автобусите да излязат навън", разясниха пък ситуацията от пловдивската структура на "Подкрепа".

Какво ще стане по-нататък, предстои да видим. Юристи поясниха за сайта, че Община Пловдив към момента може да не е уведомена официално за принудителното изземване на автобусите, тъй като не е страна по договора с "Транс сити" и "ЕFG".

Този браузър не поддържа видео елемента.


(c) ПОТВ

Виж коментарите (9)

Още по темата (244):
08.12.2022 Общината окончателно се раздели с "Градски транспорт - Пловдив" АД
05.12.2022 Петролен бос купува общинския дял в "Градски транспорт" на Батаклиев
04.03.2022 Защо Пловдив няма тролеи?
13.01.2022 Акциите на община Пловдив в "Градски транспорт" АД отиват при Георги
Самуилов
06.01.2022 Георги Самуилов е пожелал да купи акциите на община Пловдив в "Градски транспорт" АД
01.11.2018 "Градски транспорт" на Ангел Батаклиев има нов синдик
Още новини от Новини от Пловдив:
Последна информация за разпространението на коклюш в Пловдив и ре...
БСП Пловдив: Социализмът означава безплатно образование и здравео...
Шофьор: Отнемане на книжките на всички, които смятат, че синият е...
Бляскава церемония събра известни особи в Пловдив
ОД МВР Пловдив предприема засилени мерки за сигурност
Пловдив показва на какво е способен


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).