
ЗАРЕЖДАНЕ...
Да е световен туристически център е амбицията на Пловдив | ||||||
| ||||||
Уникалните антропогенни ресурси на Пловдив, както и мощната туристическа суперструктура могат да превърнат града не само в център на дестинация, но и в изходен пункт към следващи дестинации. Историческият туризъм, който става все по-предпочитан в световен мащаб, ще бъде определящ според стратегията, но наред с това той кореспондира с бизнес-туризма, със здравния, спортния и винен туризъм. "Пловдив е един от най-древните градове, има силни традиции и дух и това трябва да се използва при неговото представяне пред света", подчерта доц. Желев. Слабата информация за това в чужбина, както и липсата на пловдивско лоби в столицата, където се вземат генералните решения за бъдещето на туризма в национален мащаб, липсата на достатъчно кадрови потенциал бяха посочени сред основните проблеми, които пречат на града да заеме заслуженото си място върху картата на Европа и света като предпочитана туристическа дестинация. Статистическите данни например сочат, че средният престой на един турист тук сега е 1,7 дни. Предприетите в плана мерки целят този срок да се увеличи, както и броят на посещенията на едни и същи туристи. Реклама на Пловдив, строителството на големи и модерни съоръжения за култура и спорт, превръщането на тепетата и крайбрежието на Марица в атракционни зони също биха подобрили туристическия имидж на града пред чужденците. Планът за развитие на туризма ще бъде актуализиран всяка година до 15 септември, за да бъдат планирани нужните средства в бюджета на общината. Изключение ще бъде направено за 2009 г., за която, поради изгубено досега време, крайният срок е 15 януари. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg